Gå til innhold

Kjøkkeninnredning fra Ikea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe kjøkkeninnredning fra Ikea som jeg skal bruke som arbeidsbenk på vaskerommet.

Jeg trenger

- 40 cm skap med innebygd strykebrett

- 30 cm uttrekkbart skap

- 60 cm skap unger utslagsvask

- benkplate i eik

- innebygd kum med avrenning

Ser for meg hvite, nøytrale skapdører.

I brosjyren ser jeg det finne flere typer hvite dører feks "Applåd" og "Ärlig".

Siden jeg må bestille innredningen fra Ikea (bor langt unna) er det vansklig å vite hva slags type skapdører jeg bør velge til vaskerommet.

Noen tips om hvem av dem jeg bør velge med tanke på kvalitet, sårbarhet for fuktskader, lettest å holde rene etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ärlig på vaskerommet vårt, vi gikk rett og slett på pris. Dørene er helt ok, og de fungerer helt supert på vaskerommet. Jeg ville likevel ikke hatt de på kjøkkenet, for dyrere dører er finere, spesielt i avslutningen nederst på døren. Ärlig har avrundede kanter på sidene, og en hvit overflate i ikke helt glatt materiale, sånn matt, mikrofin ruglete. Ikke helt glatt som høyglans-materialer.

Helt enkel og grei altså, samme som billige, hvite garderobeskap osv.

Skrevet
Vi har ärlig på vaskerommet vårt, vi gikk rett og slett på pris. Dørene er helt ok, og de fungerer helt supert på vaskerommet. Jeg ville likevel ikke hatt de på kjøkkenet, for dyrere dører er finere, spesielt i avslutningen nederst på døren. Ärlig har avrundede kanter på sidene, og en hvit overflate i ikke helt glatt materiale, sånn matt, mikrofin ruglete. Ikke helt glatt som høyglans-materialer.

Helt enkel og grei altså, samme som billige, hvite garderobeskap osv.

Takk for svar. Vi trenger ikke velge den billigste. Om det er stor forskjell på kvalitet kan vi godt legge på litt. Men det er så vanskelig å se forskjell på utforming/kvalitet gjennom bilder. Tenke, tenke..........

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å bestille et par små dører i Ærlig og Applåd og se på dem. Det kommer deg vel på et par hundre kroner inkl. frakt. Dørene kan du forsåvidt bytte igjen også. IKEA er super på slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...