Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men elsker jobben min.. Sukk. Har jobbet her i et halvt års tid, og trives med det jeg gjør. dvs jeg trives med selve jobben og kundene mine. Vet jeg er flink og gjør en god jobb.

Problemet er sjefen min og miljøet her. Miljøet blant oss ansatte er bra, det er sjefen som forsurer det hele. Han kjefter og skriker hele tiden, skjeller oss ut og kaller oss dumme. Dette kan han gjøre selv om det er kunder i butikken!!! Det har vært litt nedgangstider i bransjen og vi har også merket dette, det er selfølgelig ikke noe gøy men det er jo ikke vår skyld. Jeg mener at han burde forsøke å motivere oss, sitenden for å demotivere oss. Jeg blir iallefall ikke motivert og nå gruer jeg meg til å gå på jobb hver dag. Og det er jo så synd, for jeg liker jo det jeg jobber med!!

Det er mer eller mindere diktatorisk stemmning her. Han bestemmer masse over hodene våre, uten å spørre eller informere oss om råd. Vi var lovet sommertid i Juli, men fordii vi er så dumme, late, ikke tjener penger osv har han bestemt at vi skal ha oppe en time lenger i stendenfor, og lørdagene!! Det er ingen ting å gjøre, og føles helt bortkastet. Han har snakket med andre i bransjen , og trenden hver eneste år er at det er stille om sommeren... Alikevel kjefter han hele tiden!!

Han kommer med spydige kommentarer, kontrollerer alt vi gjør og nekter oss det meste. Jeg får sikker 20 SMS i døgnet (til alle mulige tider) om alt fra sex livet hans til at vi må gjøre ditt og datt. Jeg hater det!!

Nå vurdere jeg sterkt å si opp, men jeg vet ikke hvordan han vil reagere. Også er jeg redd det vil se dårlig ut at jeg bare har jobbet her i 6 mnd. Vet ikke om han vil gi meg en attest en gang, iallefall ikke en god en. Men jeg vet jeg har gjort en bra jobb, og tjent mye penger til firmaet. Når jeg snakker med andre i bransjen og sier hveo jeg jobber så er utelukkende reaksjonen: "jobber du der, han (min sjef) er jo gææren"

Skal jeg bare bite tennen sammen og fortsette, eller skal jeg søke et ennet sted. Er det dårlig gjort av meg å søke andre jobber uten å informere han om at jeg vil slutte???

Sukk fra Dixie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg ville printet ut det du skrev nå og lagt ved CV ! Slutt i jobben! Dette er ikke bra. Terror!! Folk vil forstå hvorfor du sluttet i jobben! Alle normale personer vil forstå dette!!!

Vær snill med deg selv! Finn noe annet!

*Godeste klem til deg! > Vær sterk nå!*

Skrevet
Er det dårlig gjort av meg å søke andre jobber uten å informere han om at jeg vil slutte???

NEI!

Søk på andre jobber du, uten dårlig samvittighet. Så lenge du har en god grunn til å slutte etter 6 mnd vil ikke framtidige arbeidsgivere bry seg om det. Det er bedre å skifte jobb enn å bli i et slikt miljø for lenge.

Gjest Anonymous
Skrevet

For å svare på ditt siste spørsmål; du bør ikke ha dårlig samvittighet for at du søker annen jobb og du er ikke forpliktet til å fortelle sjefen din at du gjør det. Skulle du komme til intervju et sted og de ber om referanser, får du enten si at du ikke kan oppgi noen fordi du vil at det skal være konfidensielt eller du finner noen andre enn din sjef som kan være en god referanse.

Dersom det ikke er mulig å få fjernet sjefen (det er ingen over ham i systemet?), er det nok ingen annet alternativ for deg å lete etter ny jobb. Det er jo ikke meningen at du skal grue deg for å gå på jobben hver dag!

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Takk for svar, som egentlig bekrefter det jeg vet.....

Og til gjest, det er ingen mulighet for å fjerne sjefen. Han er også eier....

Har funnet en jobb jeg vil søke på og snakket med de. Han visste hvem sjefen min var, og hvordan han er. Heldigvis!! Han ville veldig at jeg skulle sende inn søknad, så den skal jeg hjem og skrive i kveld!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Da skal jeg krysse fingrene for deg!! Og nok en gang; Lykke til med jobbsøkingen!

Hilsen Lille meg

Skrevet

:o

Hvis det er helt umulig å få fjernet denne sjefen (siste han skulle vært), hadde det ikke vært tvil om hva jeg vil gjort. Sluttet, så klart!

Men, det må da være andre eiere der som kanskje måtte ha interesse av å vite hva slags inntrykk denne skapningen gir av firmaet til omverdenen..?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde en lignende sjef en gang. Det er fryktelig slitsomt, og ærlig talt så er det ikke verdt beholde jobben. Tilslutt sliter det på helsa løs.

Finn deg en ny jobb!

Men nå høres det jo ut som du får jobb hos han andre, så da krysser jeg fingrene for deg istedet. Lykke til :D

Skrevet

Det er totalt umulig å bli kvitt sjefen, han er eier alle aksjene. Den eneste måten man kan bli kvitt han på er om han mister bevillgningen (men kredittilsynet kan ikke ta den tilbake bare fordi han er er dårlig sjef).

Jeg vet jo ikke om jeg får den andre jobben, men har bestemt meg for å søke. Hadde en lang prat med daglig leder der, og vi fant tonen. Jeg har den utdannelsen de søker, bra karaktere og litt erfaring fra bransjen. Det er jo en junior/trainee stilling, så det er jo lov å håpe!! Krysser fingrene i allefall!!

Sjefen reiser på ferie i morgen, men det blir vel "terror" via telefon/SMS uansett. Men det skal bli deilig å slippe han personlige nærvær et par uker!! Håper jeg får den jobben, men grur meg fryktelig til å si opp her. Tror der bli et leven uten like....

Skrevet

Har du aldri sagt i fra til ham..? :o

Det går jo ikke an å behandle folk på den måten - uten å få hørt seg/bli blåst hue av, opptil flere ganger! Samme hvor mye sjef man er!

Skrevet

Gud, for et nek... Sånne burde ikke fått lov til å være sjefer. Hvis du slutter hos han og går over i en jobb i smme bransje, så sørg for at du tar med deg kundene dine. Hva slags bransje snakker vi om forresten?

Gjest Twigi unplugged
Skrevet

Jeg har også hatt en "gal" sjef. Det er forferdelig å være i en slik posisjon du er i.

Du må finne ut hva du vil: Ønsker du å fortsette i jobben, må du sette grenser for hva du finner deg i:

• når han kjefter på deg, kan du svare at: " jeg vil gjerne gjøre en god jobb, og vil gjerne få beskjed hvis jeg gjør noe galt MEN jeg finner meg ikke i å bli snakket til på en slik måte."

alternativt ber du om et møte, hvor du forteller hvordan du har det, at du gruer deg for å gå på jobb, men at du liker jobben. Fortell at du blir lei deg av å få kjeft!

En viktig ting her: snakk om hvordan du opplever dette, ikke gå i den fella at du beskylder ham for å være en psykopatisk tulling ! Hvis du kommer med beskyldninger om ham, vil han gå i forsvar. Dine opplevelser kan han ikke avfeie.

Med mindre han virkelig er en psykopatisk tulling, selvfølgelig :roll:

Det kan jo være at sjefen din bare er veldig fortvilet, har en svært misforstått form for humor, og slett ikke forstår hvordan dere opplever situasjonen! Hvis ingen har turt å si fra, så kanskje han ikke har noen ide om dette?? I så fall, så bør han være villig til å høre på deg!

Ønsker du å bytte jobb, og får et bra nytt tilbud, så gjør du et. Du skal ikke ha dårlig samvittighet uansett hva slags sjef du har, og ihvertfall ikke slik du har det nå!

Når du har underskrevet kontrakt på det nye stedet, ber du om et møte, hvor du forteller at du har fått en ny jobb, og når din siste dag blir.

Sjekk kontrakten din nøye først, så han ikke kan stikke kjepper i hjulene for deg! Blir han rasende, og det er lite å gjøre, så kanskje han sier at du kan gå på dagen. Greit nok det, da får du nemlig betalt sommerferie i oppsigelsestiden! Ikke la ham slippe unna det! Maiken, kan du hjelpe her - dette tror jeg du kan masse om!!??

I oppsigelsestiden skal du nyte at du snart er ferdig, og at du ikke behøver å ha vondt i magen lenger - hvis han trakasserer deg, skal du bare si "dette finner jeg meg ikke i".

Slibrige/sexrelaterte SMS'er høres ikke bra ut. Er denne fyren gift? Fortell ham at hvis han fortsetter å sende slike meldinger, vil du videresende dem til kona hans :sjarmor:

Gjør det klart at du ikke ønsker å få flere tekstmeldinger fra ham!

Skrevet

Jeg har også en sånn sjef.. men ikke helt på samme måten da.

Det er sjelden kjefting og smelling forran kundene, men han turer frem og tar bare hensyn til seg selv og sitt eget ve og vel.

Jeg har nå vært sykmeldt i 2 måneder pga utbrenthet og stress. Skal tilbake på jobb neste uke og gruer meg litt. Samtidig har jeg bestemt meg: Hvis ting ikke blir bedre i løpet av den første måneden, så slutter jeg.

Det er slutt på å finne seg i ditt og datt bare for å være flink.

Min sjef er også eier i firmaet. Han eier alle aksjene og det er umulig å kvitte seg med ham.

Skrevet

Jeg er heldig - har ikke en slik sjef! Jeg har hatt mange tidligere, har funnet min belønning!!!

:D

Gjest Anonymous
Skrevet

Har også hatt en sånn jævel... heldigvis ble kontoret lagt ned og jeg jubla den dagen jeg fikk beskjeden... han var rett og slett en psykopat, og mangla totalt empati... nei, søk deg vekk om du kan, synd for miljøet ellers er så bra. Lykke til, ikke finn deg i en sånn behandling. :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også hatt en slik sjef, en kvinnelig en, som sa meg opp når jeg var gravid og som siden har kommet med de groveste anklager. Nå nekter hun å utbetale feriepengene mine og dette er jo grove brudd på loven, så nå sees vi vel i retten tenker jeg - og GUD som jeg gleder meg -advokaten min sier at det er ikke MANGE av disse psykopatene og man føler seg ofte helt hjelpesløs fordi de er så utrolig dumme - men vet du hva, gå videre med hodet hevet, og legg denne dårlige erfaringen bak deg - spill med åpne kort ovenfor en annen arbeidsgiver - ingen har problemer med å forstå noe slikt - og det beste av alt - man høster det man sår ---- om ikke i dag eller i morgen, så kommer det!!! Det er min trøst for tiden - jeg gleder meg til "the shit hits the fan" som det så smart heter på amerikansk.........

lykke til!

Skrevet

Takk for mange støttemeldinger, det varmer!!

Det går ikke ann å føre en normal samtale med sjefen, jeg og de andre ansatte har prøvd. Ikke bare på hans lederstil, men også på "enkle" ting, som å få litt rutiner på kontoret m.m

Fikk noen "slemme" SMS i går, og for første gang svarte jeg virkelig tilbake. Fikk bare en melding tilbake der det stod "mente du det du skrev nå?", også turte jeg ikke svare.... Har aldri satt meg opp i mot "leder personer før, er veldig pliktoppfyllende og gjør det jeg får beskjed om. Fikk en sikkelig reaskjon etterpå, gråt hele kvelden, alt var bare trist og jeg hadde ikke lyst til noen ting. Det er helt ulikt meg, jeg er uten unntak alltid glad og i godt humør. Gråter svært skjelden, men igår hadde jeg bare ikke kontroll.....

Har gruet meg i hele natt til å komme på jobb, ante ikke hva som ventet meg. Heldigvis gikk flyet til sjefen tidlig, så han kom ikke innom her!! Fikk akuratt en SMS som lød: Ta ansvar for arbeidsplassen din. Lykke til. Du kan trenge det. Nemelig.... Lykke

Huff, vil bare slutte mens han er på ferie, men det går jo ikke.

Og det går nok ikke ann å vise de slibrige meldingene til kona hans, for han er en singel, homofil, gammel gris!!!

Skrevet

Sånn som han holder på har han ikke lov til!!! :evil:

Jeg tror du kan klage det inn til arbeidstilsynet.Dette går jo utover arbeidsmiljøet og helsa til de ansatte. Hadde jeg hvert deg hadde jeg tatt en tlf til arbeidstilsynet og hørt meg litt om dette.

Sånn kan han ikke holde på!!! Han fortjener en real oppvekker(straff)

Lykke til med jobbsøknaden din!!! :vinke:

Krysser fingrene for deg.

Trulta

• 17 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det nå?

Anonymkode: 13820...28c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan går det nå?

Anonymkode: 13820...28c

Du. Tråden er 17 år gammel! 

Anonymkode: 57332...ca2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...