Gå til innhold

HASTER!

*Mocca*

Anbefalte innlegg

Saken er at vi har hatt endel problemer med økonomi, og da først rett etter nyttår fikk betalt årsavgiften for 2008. Altså mangler oblater.

Bilen har såklart stått, ikke vært kjørt med pga det.

Bilen har akkurat vært på verksted rett opp alt som skal i forhold til å få den eu-godkjent igjen.

Skal vises idag for å få endelige godkjenningen.

Får man da papirer på det med en gang slik at man kan dra rett ned på biltilsynet og vise dette og dermed få oblatene med en gang...???

Jeg skal på verkstedet med bilen kl 12 så hadde håpet å få svar med en gang...

vet at jeg finner det ut når jeg er ferdig der, men hvis jeg vet at det må sendes inn og masse dill først, så gidder jeg ikke å spørre gubben på verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Når jeg hadde bilen på EU-kontroll sist (omtrent en måned siden) fikk jeg med papiret med en gang. Bilen ble godkjent uten feil, men dersom deres bil nå er rettet opp så skal jo du også få med deg en bekreftelse med en gang. Problemet må være dersom de som skal godkjenne ikke er fornøyd med det som er gjort og derfor ikke godkjenner det nå heller.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det vil si at sålenge alt er godkjent på kontrollen så bør jeg kunne få oblatene når jeg drar ned på biltilsynet etterpå , bare jeg har med papirene på at det er godkjent....

Det hadde vært helt vidunderlig...

Har tenkt meg på Scrapbookingmesse i helgen, og det hadde vært så mye mindre slitsomt å kunne kjøre istedenfor å ta buss og tog, bor på landet litt utenfor Drammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, du får oblater på din nærmeste trafikkstasjon med en gang bilen er EU-godkjent. Ta med papiret fra verkstedet for å være på den sikre siden. Det kan hende de er trege med å melde det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhh! Råbra!!!

Tusen tusen tusen takk for svar!!!!!!

Prøvde å søke meg frem til motivasjon, men fant ingenting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

Hvis du ikke fikk oblatene i fjor må du på trafikkstasjonen for å få nye, siden de ikke sender ut automatisk i etterkant. Og på trafikkstasjonen har de oblater liggende, hvor de bare fyller inn bilnummeret ditt. Ta med papirer på godkjent eu-kontroll og betalt årsavgift, så får du på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er bilen eu-godkjent, kvittering og papirer på eu-kontrollgodkjenningen ligger klart, og jeg kommer omtrent til å stå utenfor døra når de åpner imorgen.

vil ha dette overstått nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...