Frøken Frigg Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har tenkt å adoptere katter som bor i fosterhjem i regi av Dyrebeskyttelsen. Nå har jeg ikke møtt de enda, så jeg aner ikke hvor knyttet fostermor er til kattene. For alt jeg veit er hun skikkelig hissen på at noen skal overta de. Men antar jo at hun er glad i de og blir trist når de drar. Dessuten har hun uansett gjort en fantastisk jobb ved å være fostermor. Har derfor begynt å tenke på å gi henne en liten gave når jeg eventuellt overtar kattene. Kanskje litt god konfekt? Er det andre her som har adoptert katter fra, eller selv har vært, fosterhjem og som har noen formening om dette?
lucy_in_the_sky Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Hei! Jeg har aldri adoptert katt som har vært i fosterhjem, men har selv vært fosterhjem for flere. Jeg har aldri opplevd å få noe fra 'adoptivforeldrene', og jeg har heller aldri tenkt tanken på at jeg skulle få noe. Selv om det selvfølgelig er litt trist når fosterpusen drar, så er det jo også det vi fosterforeldre vil og det er det vi går og venter på; at pusen skal få sitt helt egne, ordentlige hjem. Det er den beste gaven vi kan få Synes det er en veldig fin tanke at du vil gi noe til fosterhjemmet, men jeg må ærlig innrømme at jeg kanskje hadde opplevd det litt merkelig.. Men det er jo meg, kan være fosterhjemmet til din pus bare synes det er kjempestas! Jeg er typen som blir litt flau av gaver og uventet oppmerksomhet jeg da, de fleste vil vel bare synes det er kjempekoselig
lucy_in_the_sky Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Glemte forresten å si at det er kjempeflott at du skal adoptere fra DB! Lykke til med pusene
Aurora M. Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Hei! Så fint at du vil adoptere en pus fra DB! Jeg har vært fosterhjem for mange katter. Har aldri fått noen gave fra de som adopterer, men hvis du føler for å uttrykke takknemlighet for at hun har tatt vare på kattene som du skal ha, så hvorfor ikke? Jeg for min del setter mest pris på om jeg får bilder og litt oppdatering om hvordan pus har fått det i sitt nye hjem pr. sms eller mail. Det er alltid veldig hyggelig, da jeg for min del blir fort (og sterkt..) knyttet til fosterpusene.
Gjest LanaLane Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Jeg er fosterhjem for katter og har aldri fått noe av de som har adoptert. Jeg krever derimot e-mail og oppdateringer på hvordan det går med de søte små Jeg tror ingen fostermødre er hissige når de skal levere i fra seg en katt, men de kan nok begynne å grine, det gjorde jeg....
Gjest Sisu Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Jeg tror ingen fostermødre er hissige når de skal levere i fra seg en katt, men de kan nok begynne å grine, det gjorde jeg....
Frøken Frigg Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2009 Håper hun ikke begynner å grine, for da får jeg sikkert så dårlig samvittighet at jeg også begynner å grine... For jeg føler at jeg kommer her og stjeler kattene hennes, selv om jeg veit at det ikke er sånn det fungerer. Takk for tips om å holde henne oppdatert med bilder og sånt, det hadde jeg ikke tenkt på! Og så skal jeg heller revurder det med gave. Jeg skal uansett ut og hilse på de i morgen, så da veit jeg mer om både kattene og fostermor! Gleder meg masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå