Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #1 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg har nettopp blitt sammen med en mann. Vi har vært sammen i 2 måneder nå, og alt er helt topp mellom oss... bortsett fra en ting, og det er penger. Han har en bra utdannelse, og tjener en god slump med penger i måneden. MYE mer enn det jeg tjener på luselønnen min som en sekretærdame. Vi bor hver for oss, og kjøper hver våre ting. Men når vi er ute og spiser middag sammen,eller ute på byen, så må vi alltid dele regningen i to -uansett. Han spanderer aldri på meg! Ikke det at jeg forventer at mannen skal spandere hele tiden, for jeg liker å betale for meg selv, men noen ganger syns jeg det er litt for "grisk" av han å la meg betale hver eneste gang vi er ute, selv når han foreslår at vi skal gå ut!! Hvordan skal jeg forklare han dette? At jeg faktisk har dårlig råd, og syns på en måte at han kan hjelpe meg litt når vi er ute? Hjelp trengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 17. april 2002 #2 Del Skrevet 17. april 2002 Og dette kaller du en mann!? Enten får du få styr på ham rimelig fort eller så ville jeg ha dumpet ham! Han kommer neppe til å forandre seg! Finn en ny! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 17. april 2002 #3 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg hadde ikke giddet å gå ut med en som var så gnien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 17. april 2002 #4 Del Skrevet 17. april 2002 Slutt dah. Dumpa ham fordi han ikke spanderer sånn uten videre? Jeg synes utgangspunktet er helt greit, jeg. De har vært samen i 2 - TO - måneder. Litt tidlig å ta på seg en forsørgerrolle, synes dere ikke? Hvis du ikke har råd å gå ut å spise, så foreslå en kosemiddag hjemme da vel...eller hjemme hos ham, kanskje Så kan han lage maten... Forklar ham at du ikke har råd å spise så mye ute. Det er vel ikke stort verre, er det vel? Jeg har faktisk litt sansen for at en mann tar delingen helt naturlig, jeg. Så får heller spanderingen komme ved spesielle anledninger eller når det faller seg naturlig. Selv om han tjener godt, så kan det vel tenkes at han har sine egne, høye utgifter å ivareta. Som regel så henger dette ihop. God inntekt=høye utgifter (hvis han ikke er en av disse smartingene som faktisk SPARER penger da) Tips: Kinamat er billig Lykke til ihvertfall. Sørg for å få en ærlig dialog om dette tidlig. Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 17. april 2002 #5 Del Skrevet 17. april 2002 Å ikke spandere NOE på dama si 1 - EN - gang på 2 - TO - måneder synes jeg er gnient. Det er jo ganske vanlig at man prøver å vise seg fra sin beste side i begynnelsen av et forhold. Har vært bort i gniere før, og nei takk! Men, men, smak og behag. Bare han ikke er gnien på andre ting (he-he). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 17. april 2002 #6 Del Skrevet 17. april 2002 Jen, jeg MÅ bare spørre: Er den "beste" siden en mann kan vise av seg selv det å spandere? Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TBee Skrevet 17. april 2002 #7 Del Skrevet 17. april 2002 Kanskje han har stor gjeld..? Neste gang dere er ute å spiser, kan du tilby deg å betale regningen. Hvis du har anledning til det da. Hvem vet, kanskje han da syns det er flaut og heller tilbyr seg selv å gjøre det. Verdt å prøve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 17. april 2002 #8 Del Skrevet 17. april 2002 Hmm, denne er litt små-kinkig, fordi: 1. Du har ingen rett til å bli fornærmet 2. Det ligger samtidig litt "i kortene" at dette kunne vært annerledes Jeg FORventer aldri at en mann spanderer. Har jeg ikke råd til å være med, så sier jeg det (en vanlig bivirkning da er selvsagt at han sier "jeg betaler", men det er jo ikke min feil ). Jeg kan nok vente at en mann som ber meg ut på middag el. spandere på meg - det er en slags norm, litt "gentleman", men det er klart... Jeg kan godt betale selv. Dere er tross alt to likestilte mennesker, begge i jobb, og både du og han har sikkert råd til å betale sin del. Da bør det nok være ganske greit, jeg antar han ikke tenker noe særlig over det. En annen ting er jo om han er "kalkulator-mannen", som skal ha alt ned på riktig øre - det sier en masse om fyren, men har ikke inntrykk av at det er dette det dreier seg om i ditt tilfelle. Synes ikke du skal bry deg om en slik bagatell. Nå vet du han ikke spanderer vanligvis, da tar du med pengene selv, betaler din del, og ferdig med det. Om du tviler på et forhold pga penger, så blir det jo litt av "samma ulla".12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pus Skrevet 18. april 2002 #9 Del Skrevet 18. april 2002 Hei hva med likestilling?? Har du ikke råd til å gå ut og spise så fortell han det. Det er du som bestemmer over din økonomi og hva du vil bruke pengene dine til. Det går ann å gjøre andre ting i lag som ikke koster så mye penger. Går du ut med han fordi han tjener godt?? Jeg bare undrer jeg. Selvfølgelig er det kos å bli spandert på av og til, men det er ikke det som er avgjørende for om man liker en mann eller ikke?? Kanskje han vil vise at han er for likestilling og at han ikke vil kjøpe/smigre sin vei inntil ditt hjerte?! Men starte forholdet ved å behandle deg som en kompis/likeverdig?! Dette var bare mine tanker rundt ditt "dillema."12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus Skrevet 21. april 2002 #10 Del Skrevet 21. april 2002 Vel, det er i det minste tydelig at han har sluttet å "gjøre kur" til deg. Ok, da vet du det. Men er du fortsatt interessert så får du jo bare akseptere å dele middags-utgiftene på 2. I motsatt fall: Ta en prat med han, ELLER la være å gå ut når du faktisk IKKE har råd til det !!! Kan DET være så vanskelig å komme frem til da ??? Men klag ikke åpenlyst om dette--- DET aner jeg nemlig blir en skikkelig nedtur for HAN, d.v.s. "turn-off." Lykke til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 21. april 2002 #11 Del Skrevet 21. april 2002 Jeg har *ingen* penger, kjæresten min er student og har lite penger. Men han spanderer *alltid*! Ellers hadde vi aldri hatt råd til å gå på kafe så mye som vi gjør. Takk og pris for det!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michelle Skrevet 21. april 2002 #12 Del Skrevet 21. april 2002 Jeg ville ikke vært med en som ikke tilbydde seg å spandere på meg en eneste gang på to mnd.Er han sånn så tidlig i et forhold,så tørr jeg ikke tenke på hvordan han blir senere....Men selvsagt,det skal være likestilt,at begge tilbyr seg å betale innimellom.En gnien mann ville jeg ikke hatt,for det er en negativ ting,og da er jeg redd han blir for fokusert på penger,et område jeg har et avslappet forhold til.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2002 #13 Del Skrevet 21. april 2002 Hei! Jeg synest egentlig det er litt rart av dere som sier at dere er FOR likestilling, men samtidig så mener dere at hun bør dumpe han siden han ikke spanderer. Det er ikke sikkert han er gjerrig selv om han ikke spanderer. Kan skjønne det om han ikke kan spandere en kopp kaffi da...Men middag, med drikke for to kan jo fort bli litt penger av. Om han foreslår å gå ut å spise, og en ikke har råd. Så er det ikke værre enn å si, at det hadde vært veldig hyggelig, men dessverre jeg har ikke råd. Og så kan en jo komme med forslag som er en rimeligere løsning. Om han sier at han spanderer så er det vel greitt. Da vet han om at du ikke har råd, og han har selv tatt valget om å betale. Er jo heller ikke sikkert at han er klar over at du ikke har så god råd. -Mia- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå