Gå til innhold

Give me some advice please

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg møtte en fyr på byen i helgen og vi endte opp med å dra hjem sammen. Han spurte etter nr mitt og fikk det også ringte han meg dagen etter.

Han ville møtes igjen og det ville jo jeg også, men vi ble ikke enige om hvor eller når eller noen ting.

Hva skjer nå? Skal jeg vente på ham eller er det min tur å ta neste skritt?

Hva skal jeg si? Gjøre? Jeg vil selvfølgelig ikke virke masete og hittil har jeg faktisk ikke mast en smule.

Jeg vil virkelig at denne skal gå i boks, hjelp meg dere erfarne single damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Nå er ikke jeg singel, men et råd kan jeg vel prøve meg på. Send en sms og spør om det fortsatt er slik at han vil at dere skal møtes. Avtal tid og sted, hvis han bekrefter at han vil møtes.

Du har alt og vinne, og ikke særlig mye å tape :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så usikker på om jeg skal ringe han og "høre hvordan det går" eller om jeg skal bite tennene sammen og vente til han ringer meg? skal jeg la han jakte litt? Eller venter han på at jeg skal vise interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

uff er i samme greiene... Liker ikkje å være den som hele tiden må ta inisativ. Hadde blitt kjempe glad om hun hadde vært første man ut =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg kan ikke begripe og skjønne hvorfor i all verden folk må spille disse spillene hele tiden? Hvorfor skal du late som om du ikke er interessert i ham?

Liker du ham, så vis det! Så lenge du ikke oppfører deg som en psyko, vil han ta det som et kompliment. Og gjør han ikke det, så er fyren sannsynligvis ikke noe å samle på uansett! ;)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
...jeg kan ikke begripe og skjønne hvorfor i all verden folk må spille disse spillene hele tiden? Hvorfor skal du late som om du ikke er interessert i ham?

Liker du ham, så vis det! Så lenge du ikke oppfører deg som en psyko, vil han ta det som et kompliment. Og gjør han ikke det, så er fyren sannsynligvis ikke noe å samle på uansett! ;)

Rene ord for penga, og veldig sant! Er så enig atte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg er så enig, så enig, Pingting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyPOSE

Men er det ikke slik at om en gutt er interessert så viser han det!

De er så enkle sånn.

Du kan være sikker på at han prøver å få has på deg, selv om du bor i Narvik og han i Stavanger.

Det er ihvertfall min erfaring, som jeg selvsagt bare husker selvsagt på når jeg ikke er forelsket og i situasjonen selv:)

Også kaller jeg det ikke et spill, når TS lurer. Det har alltid vært en sjargong blant gutter/menn at de vil holde det enkelt. Damer er kompliserte.. Og hvem vil bli oppfattet som en klengete, litt desperat jente blant gutta? Det er ihvertfall derfor jeg ønsker at gutten skal ta initiativet. Jeg er rett og slett litt redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Men er det ikke slik at om en gutt er interessert så viser han det!

De er så enkle sånn.

Du kan være sikker på at han prøver å få has på deg, selv om du bor i Narvik og han i Stavanger.

Er det nå egentlig sånn? Jeg vedder på at det finnes gutter som er like usikre og redde som det jentene er! ELLER?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nypose

Klart det fins de og, men jeg tør å påstå at de aller aller fleste gutter gjør sitt beste for å kapre en dame når de har funnet en de liker skikkelig godt.

Det er noen som er sjenerte, men da vil de neppe tørre å ringe å si de gjerne vil møtes igjen, men ikke tørre å avtale tid og sted. Min erfaring er at de sjenerte gutta viser det tydelig, men på en annen måte en de som er frempå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Klart det fins de og, men jeg tør å påstå at de aller aller fleste gutter gjør sitt beste for å kapre en dame når de har funnet en de liker skikkelig godt.

Det er noen som er sjenerte, men da vil de neppe tørre å ringe å si de gjerne vil møtes igjen, men ikke tørre å avtale tid og sted. Min erfaring er at de sjenerte gutta viser det tydelig, men på en annen måte en de som er frempå.

Men hva er da poenget med at det er fint at jenter tar initiativ hvis gutta alikevel viser det hvis de er hyppe?

Hvis en jente skal trenge å ta initiativ så er jo gutten ikke interessert sier du jo? ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nypose

Ja det er klart dette jeg mener. Det er nå min erfaring fra guttene jeg har vært innvolvert med ihvertfall. Jeg sier hverken at det er positivt, eller negativt at det er sånn, bare at det er helt tydelig at det er sånn det funker.

Men det forholder seg kanskje helt annerledes med andre type jenter enn meg.. Jeg har nok ikke tendensen til å skremme gutta unna med å være veldig pen eller veldig vanskelig å få kontakt med etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man så har vært på 2 dates så sitter man der enda med det helvetes "spillet". Får blandede signaler og jeg har enda ikke tatt initiativ til noe selv, så kanskje venter han på meg eller kanskje han ikke er så interessert. Eller kanskje jeg tenker for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze
Når man så har vært på 2 dates så sitter man der enda med det helvetes "spillet". Får blandede signaler og jeg har enda ikke tatt initiativ til noe selv, så kanskje venter han på meg eller kanskje han ikke er så interessert. Eller kanskje jeg tenker for mye.

Poenget er at hvis man tar iniativet selv, så finner man ut hvor man står, i stedet for å bruke masse tid på å tenke fram og tilbake.

Er han interessert, så blir han glad for ditt initiativ. Er han ikke interessert, vil du vel ikke ha han uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nypose

Nå er jeg ikke stolt over hvordan jeg tenker, men jeg ville nemlig tenkt følgende:

Var han allerede interessert så ville han vist det. Kanskje han trenger å bli litt mer kjent med meg, og sier jeg noe nå så forstyrrer jeg/stresser jeg følelsene hans og han blir skremt eller turned off. Av et for pågående kvinnemenneske. "Menn vil jakte" har spikret seg så fast i hodet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Nå er jeg ikke stolt over hvordan jeg tenker, men jeg ville nemlig tenkt følgende:

Var han allerede interessert så ville han vist det. Kanskje han trenger å bli litt mer kjent med meg, og sier jeg noe nå så forstyrrer jeg/stresser jeg følelsene hans og han blir skremt eller turned off. Av et for pågående kvinnemenneske. "Menn vil jakte" har spikret seg så fast i hodet mitt...

Så lenge du ikke klarer å tenke annerledes, må du jo bare sitte å vente da. Ergo skjønner jeg ikke hvorfor du ber om råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest skjønner TS veldig godt
Så lenge du ikke klarer å tenke annerledes, må du jo bare sitte å vente da. Ergo skjønner jeg ikke hvorfor du ber om råd?

Ja men det er jo det alle skriver som svar her inne da; ER HAN INTERESSERT VISER HAN DET!

er jo ikke greit å vite hva man skal tro daaa! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest-jente
Ja men det er jo det alle skriver som svar her inne da; ER HAN INTERESSERT VISER HAN DET!

er jo ikke greit å vite hva man skal tro daaa! :P

Det finnes ikke noe fasit, alle tenker forskjellig. Noen gutter liker at jenter tar initiativ, andre vil gjerne såkalt jakte... Ta sjangsen sier nå jeg! Som en del andre sier her; da får du i det minste vite!

Og hvis han har tatt initiativ begge gangene, synes jeg faktisk at du kan gjøre det denne gangen! Guttene trenger vel litt "bekreftelse" underveis de også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt feil fokus.

Spørsmålet er ikke om han er interessert eller ikke, det er da helt irrelevant. Dette handler om deg, og spørsmålet blir da om DU er interessert eller ikke. Er du interessert så tar du kontakt, er du ikke interessert tar du ikke kontakt.

Eneste grunn til ikke å følge strategien over er hvis du er livredd for å få en avvisning. Og hvis du er det bør du likevel gjøre det, fordi da har du godt av treninga som ligger i å bli nettopp avvist. Det er nemlig helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Helt feil fokus.

Spørsmålet er ikke om han er interessert eller ikke, det er da helt irrelevant. Dette handler om deg, og spørsmålet blir da om DU er interessert eller ikke. Er du interessert så tar du kontakt, er du ikke interessert tar du ikke kontakt.

Eneste grunn til ikke å følge strategien over er hvis du er livredd for å få en avvisning. Og hvis du er det bør du likevel gjøre det, fordi da har du godt av treninga som ligger i å bli nettopp avvist. Det er nemlig helt ufarlig.

Det er jo ikke irrelevant om han er interessert. Hvis han ikke er interessert (og da tydligvis burde han ha vist det tydelig) så er et jo ikke noe vits å prøve seg. :P

Teoriene her stemmer jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...