Gå til innhold

Solkrem mot pigmentflekker? Finst det?

Anbefalte innlegg

Gjest Odense
Skrevet

Vet at " its a jungle out there" når det gjelder solkremer...Men jeg trenger virkelig noen gode råd her, er gravid og er ganske så redd for å få pigmentflekker..Har tenkt å nyte påskesola og dessuten så skal jeg til syden om ikke så lenge..Er det med hudpleieren de beste solkremene blir solgt? Eller finner mange gode i vanlige parfymerier også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sole ansiktet = fare for pigmentflekker. Gravid + sole ansiktet = enda større fare for pigmentflekker...

Dersom du er redd for å få pigmentforandringer, noe sjansen er ganske stor for når man er gravid pga hormonforandringer, bør du holde ansiktet unna sola. Bruk en solkrem med høy faktor, så som 40/50, og dekk til ansiktet med bredbremmet hatt e.l., særlig når sola er sterk midt på dagen.

Ville gått til hudpleier for å finne god solkrem, ikke parfymeri. Du kan også forsøke merket La Roche Posay, som selges på apotek. De har en krem med faktor 50, som jeg vet mange liker. Den beskytter godt! :)

Skrevet
Vet at " its a jungle out there" når det gjelder solkremer...Men jeg trenger virkelig noen gode råd her, er gravid og er ganske så redd for å få pigmentflekker..Har tenkt å nyte påskesola og dessuten så skal jeg til syden om ikke så lenge..Er det med hudpleieren de beste solkremene blir solgt? Eller finner mange gode i vanlige parfymerier også?

Kjøp hos hudpleier du :) Solproduktene til Declèor er supre. Men jeg anbefaler deg ikke å sole deg i det hele tatt da (jeg er selv utdannet hudpleier). Det er vel bedre å være blek et år enn å gå rundt resten av livet med stygge pigmentplekker?

Om du likevell soler deg så hold deg i allefall ute av sola mellom 12 og 3 da :ler:

Gjest Odense
Skrevet

Takk for svar :) Skal ta meg en tur til hudpleieren å se hva de anbefaler der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...