Gå til innhold

Trenger hjelp--

Anbefalte innlegg

Skrevet

Situasjon er sånn at jeg og samboern min har vært i lag i over 1 år..

Han bygde huse for snart 18 år siden. han har 3 unger som har bodd i huse hele sitt liv..

Så flytter jeg og mine gutter inn her.

Nå snakkes vi litt om hvordan vi skal gjøre det me at jeg skal kjøpe meg inn i huse..

Men pr dags dato e det jo litt feil at han gir fra seg huse han ha betalt på i alle år te meg,når det e ungan som ska ha det..

Men så om f.eks 10 år så ha jo faktisk det her huse vært ungan mine sitt barndomshjem i 10 år og da still jo situasjon seg litt anneledes..

Det er e litt opptatt av e jo og sikker mine ungan nå vest det sku skje nå me meg...

NÅN som ha vært oppi det samme som kan førtell meg korsen vi kan gjør det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du kjøper deg inn i huset gir han det jo ikke fra seg...

Skrevet

nei ikke sånn men da arv jo mine unga etter meg og da e vell ltitt feil sia eg nettopp e kommet inn her og dem ha bod heil i 18 åt

Gjest Gjest
Skrevet

Du må kjøpe deg inn, finnes flere måter å gjøre det på, vet ikke hvilken økonomi du har/han har?

Det enkleste er å få en takst og at du kjøper deg inn for den andel du har råd til. Dine barn vil arve din andel. Hans barn vil arve hans andel.

Eller dere kan kjøpe/bygge noe nytt sammen?

I det daglige må dere dele utgifter slik at han betaler for seg og sine barn, og du betaler for deg og dine barn, evt justert etter inntektsforskjeller.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har så felles økonomi som det e mulig og få..

Det e uaktuelt og selg huse før og bygg nå i lag, sia vi har det store fine huse på 300 kvm og låne tilsammen på alt vi har er 900 000.(hus,bil,garasje,scooter,motorsykkel og campingvogn) salgsverdien på huse nå er 1,6 eller høyere...

Trur nok det bi sånn at eg overtar halve lånne hannes og så arv ungan etter oss, sånn som du skriv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...