Gå til innhold

Middagsavtale

Anbefalte innlegg

Gjest Gjeste Gjest Mann
Skrevet

Ba kjæresten på middag med 1,5 times "varsel" (Fra jeg ba til middagen skulle være ferdig.....Selvlagd mat)

Når man aksepterer invitasjonen så vet man at man rekker/kan komme ikke sant?

Hun ringer en halv time før for og avlyse avtalen,jeg blir så skuffet og forbannet at jeg bare legger på telefonen,gidder ikke høre på unnskyldningen hennes. (Dette har skjedd før med tidligere avtaler)

Jeg mener at eneste grunn til og avbryte avtalen er om noen dauer eller blir alvorlig syke,har man noe viktigere som kan komme opp er det jo bare og avslå avtaler,jeg hadde akseptert det mere enn og ringe i siste liten,jeg mener,her står man over grytene og virkelig legger sjelen i og lage maten.

Respektløs mener nu jeg.

Toppen av kaka kaller hun meg respektløs for at jeg ikke ville høre på unnskyldningen hennes,jeg hørte på åpningen av samtalen at det var dårlig samvitighet ute gikk,ikke engtelse eller "panikk" som jeg regner med man hadde hatt om noe var syk eller skadet.

Jeg mener at man på en måte viser hvor viktig man er for personen når man holder avtaler og det man lover personen.

Jeg føler på en måte at hun har plassert meg på rangstigen over viktige personer i livet hennes.

Svar meg ærlig!

Er det jeg som over reagerer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Svar meg ærlig!

Selvfølgelig ikke.

I tillegg til at hun mangler enhver folkeskikk, vil hun som kvinne aldri respektere deg hvis du lar dette passere uten et heidundrandes spetakkel.

For du er vel ikke en tøffel?

Gjest Gjest
Skrevet
Selvfølgelig ikke.

I tillegg til at hun mangler enhver folkeskikk, vil hun som kvinne aldri respektere deg hvis du lar dette passere uten et heidundrandes spetakkel.

For du er vel ikke en tøffel?

Heller det stikk motsatte

Gjest Gjest jente
Skrevet
Svar meg ærlig!

Jeg hadde blitt sur, ja. Typen min ville aldri gjort det uten en meget god grunn.

Jeg synes det er en smule respektløst, særlig hvis dette er noe hun har gjort gjentatte ganger.

Er det et engangstilfelle så har du kanskje overreagert noe, men om hun er generelt upålitelig m.t.p. avtaler s er det ikke noe jeg ser på som et positivt personlighetstrekk :nei:

Gjest Papirkurven
Skrevet

Hadde kanskje vært en ting om dette var den første gangen og hun hadde en god grunn, for eksempel noen trengte hjelp eller hun hadde blitt syk eller skada seg.

Men hvis hun har gjort det før, er det jo litt rart? Hvorfor i all verden sier hun ja og så nei? Det ville aldri jeg gjort. Og jeg har heldigvis et sånt forhold at jeg ihvertfall kan si at "vet du, akkurat nå orker jeg ikke"

Synes dette tyder på at noe skurrer en eller annen plass jeg...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg hadde blitt sur, ja. Typen min ville aldri gjort det uten en meget god grunn.

Jeg synes det er en smule respektløst, særlig hvis dette er noe hun har gjort gjentatte ganger.

Er det et engangstilfelle så har du kanskje overreagert noe, men om hun er generelt upålitelig m.t.p. avtaler s er det ikke noe jeg ser på som et positivt personlighetstrekk :nei:

For og si det sånn....det har skjedd før.

Hadde og skjønt det bedre om avtalen var en uke eller noen dager gammel,men denne var 1,5 tim gammel.

Jeg mener...hvor mye viktigere kan skje på 1,5 t som ikke kan utsettes til man har spist.

Føler meg 0 verdsatt,jeg hadde aldri fått meg til og gjøre sånne ting mot henne.

(Fortsatt ikke tøffel)

Skrevet

Det er selvsagt i utgangspunktet respektløst å avlyse så tett innpå, men du kunne jo hørt på forklaringen hennes. Vi kan dessverre ikke si om hun er frekk eller respektløs når vi ikke vet hvorfor hun avlyste. Det er faktisk respektløst å legge på midt i en samtale også.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde ikke giddet å krangle pga det, men ville bedt henne tenke seg bedre om før hun inngår en avtale igjen, hvis hun har så vanskelig for å holde dem.

Gjest Gjest
Skrevet
Hadde ikke giddet å krangle pga det, men ville bedt henne tenke seg bedre om før hun inngår en avtale igjen, hvis hun har så vanskelig for å holde dem.

Sikkert ikke så veldig mye og krangle om,man sitter jo bare med masse mat som man bare må pelme i søppla.

Allefall veldig iriterende.

Skrevet

Jeg hadde blitt såret og lei meg hvis jeg hadde lagd en hjemmelaget middag og invitert kjæreste eller nær familie eller venner som takket ja, for så å si de ikke kan en halvtime før. Da har man som regel rukket å dekke på, gjort det pent og man gleder seg til personen/e kommer.

Det er respektløst av henne når hun tidligere har avlyst i siste liten. Jeg tror ikke hun tenker så mye på deg når hun til stadighet avlyser. Jeg tror desverre heller ikke hun lider av dårlig samvittighet for dette.

Det hadde klart vært noe annet dersom hun aldri tidligere har avlyst og jeg mener hun skulle hatt en sabla god grunn og samtidig invitert deg til middag neste gang, som plaster på såret.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg hadde blitt såret og lei meg hvis jeg hadde lagd en hjemmelaget middag og invitert kjæreste eller nær familie eller venner som takket ja, for så å si de ikke kan en halvtime før. Da har man som regel rukket å dekke på, gjort det pent og man gleder seg til personen/e kommer.

Det er respektløst av henne når hun tidligere har avlyst i siste liten. Jeg tror ikke hun tenker så mye på deg når hun til stadighet avlyser. Jeg tror desverre heller ikke hun lider av dårlig samvittighet for dette.

Det hadde klart vært noe annet dersom hun aldri tidligere har avlyst og jeg mener hun skulle hatt en sabla god grunn og samtidig invitert deg til middag neste gang, som plaster på såret.

En av grunnene til at jeg ikke gidda og høre på unnskyldningen er at det har skjedd før.

Kommer ikke på noen gode grunner som kvalifiserer til å bryte avtaler annet enn,sykdom,død eller noen som er skadet,jeg mener,hvor lang tid tar en middag?

Sikkert bare jeg som er rar og har høye krav. :snurt:

Er bare såååå skuffa og lei meg.

Skrevet
En av grunnene til at jeg ikke gidda og høre på unnskyldningen er at det har skjedd før.

Kommer ikke på noen gode grunner som kvalifiserer til å bryte avtaler annet enn,sykdom,død eller noen som er skadet,jeg mener,hvor lang tid tar en middag?

Sikkert bare jeg som er rar og har høye krav. :snurt:

Er bare såååå skuffa og lei meg.

Da regner jeg med det har vært rimelig tynne unnskyldninger hun har kommet med tidligere som nå gjorde at du ikke gadd å høre hva hun hadde å si?

noe jeg garantert hadde gjort selv. Lagt på i sinne.

Har hun noen gang invitert deg med på noe?

Eller er det du som gang på gang kommer med intvitasjoner og forslag?

Gjest Gjest
Skrevet
Da regner jeg med det har vært rimelig tynne unnskyldninger hun har kommet med tidligere som nå gjorde at du ikke gadd å høre hva hun hadde å si?

noe jeg garantert hadde gjort selv. Lagt på i sinne.

Har hun noen gang invitert deg med på noe?

Eller er det du som gang på gang kommer med intvitasjoner og forslag?

Stort sett meg som kommer med forslag,hun glimter til inn i mellom det skal hun ha.

Ja jeg møter på avtaler jeg har avtalt.

Mener det viser genuin interesse.

Skrevet
Stort sett meg som kommer med forslag,hun glimter til inn i mellom det skal hun ha.

Ja jeg møter på avtaler jeg har avtalt.

Mener det viser genuin interesse.

Bra at hun også tar initiativ av og til, men jeg stusser likevel over hvorfor hun ikke kan komme til avtalene dere gjør. Jeg synes det høres ut som hun setter seg selv og andre/annet foran deg, og at du må velge om det er noe du kan leve med eller så får du ta en alvorsprat med henne og forklare at du ikke finner deg i å bli satt nederst. Kanskje hun ikke sjønner at hun sårer deg når hun til stadighet har viktigere ting å gjøre? Eller at hun faktisk er klar over det, men slipper unna med det fordi hun vet du ikke vil stikke fra henne?

Skrevet (endret)
Ba kjæresten på middag med 1,5 times "varsel" (Fra jeg ba til middagen skulle være ferdig.....Selvlagd mat)

Når man aksepterer invitasjonen så vet man at man rekker/kan komme ikke sant?

Hun ringer en halv time før for og avlyse avtalen,jeg blir så skuffet og forbannet at jeg bare legger på telefonen,gidder ikke høre på unnskyldningen hennes. (Dette har skjedd før med tidligere avtaler)

Jeg mener at eneste grunn til og avbryte avtalen er om noen dauer eller blir alvorlig syke,har man noe viktigere som kan komme opp er det jo bare og avslå avtaler,jeg hadde akseptert det mere enn og ringe i siste liten,jeg mener,her står man over grytene og virkelig legger sjelen i og lage maten.

Respektløs mener nu jeg.

Toppen av kaka kaller hun meg respektløs for at jeg ikke ville høre på unnskyldningen hennes,jeg hørte på åpningen av samtalen at det var dårlig samvitighet ute gikk,ikke engtelse eller "panikk" som jeg regner med man hadde hatt om noe var syk eller skadet.

Jeg mener at man på en måte viser hvor viktig man er for personen når man holder avtaler og det man lover personen.

Jeg føler på en måte at hun har plassert meg på rangstigen over viktige personer i livet hennes.

Svar meg ærlig!

For det første så er jeg enig i at det å si ja til en middagsavtale for så å bryte den i siste liten virker umodent, og sikkert veldig irriterende for deg.

Men, avhengig av om dere bor sammen og hvor lenge dere har vært sammen, så ville jeg også syntes det var litt uhøflig å be noen på en "date" bare 1,5 time i forveien også (og ja, jeg synes man bør være like ydmyk overfor en man har vært sammen med lenge vs. en man nettopp har blitt kjent/sammen med). Jeg ville ikke følt meg så viktig og verdsatt, og heller tatt det litt lett om noen rett før de skulle spise sin egen middag fant det for godt å be med meg i samme slengen, kanskje bare for underholdningens skyld. Så det at hun åpenbart ikke har lagt så mye i avtalen deres kan jo grunne i at du selv viser at hun ikke var så viktig i denne avtalen siden du spurte rett før middagen om hun ville være med deg å spise.

Synes også det vitner om en viss umodenhet fra din side at du legger på midt i en samtale og ikke er interessert i en dialog, fordi det ikke gikk slik du hadde ønsket og forventet utfra svaret du fikk for en time siden..

Just an opinion :lur:

Endret av miss~Audrey
Gjest Gjest
Skrevet
For det første så er jeg enig i at det å si ja til en middagsavtale for så å bryte den i siste liten virker umodent, og sikkert veldig irriterende for deg.

Men, avhengig av om dere bor sammen og hvor lenge dere har vært sammen, så ville jeg også syntes det var litt uhøflig å be noen på en "date" bare 1,5 time i forveien også (og ja, jeg synes man bør være like ydmyk overfor en man har vært sammen med lenge vs. en man nettopp har blitt kjent/sammen med). Jeg ville ikke følt meg så viktig og verdsatt, og heller tatt det litt lett om noen rett før de skulle spise sin egen middag fant det for godt å be med meg i samme slengen, kanskje bare for underholdningens skyld. Så det at hun åpenbart ikke har lagt så mye i avtalen deres kan jo grunne i at du selv viser at hun ikke var så viktig i denne avtalen siden du spurte rett før middagen om hun ville være med deg å spise.

Date? Hvor har du det fra?

Selv om det er mora di som ber deg til middag 1 1/2 time i forveien møter man opp om man har sagt det?

Hvorfor må du føle deg så forbanna "viktig og verdsatt" for å overholde en avtale med typen din?

Gjest Eurodice
Skrevet
Sikkert ikke så veldig mye og krangle om,man sitter jo bare med masse mat som man bare må pelme i søppla.

Allefall veldig iriterende.

Alle saker kan ses fra flere sider. - Når det gjelder maten, så hiver man vel den ikke i søpla på grunn av at man blir skuffet? Det meste kan fryses ned, og holder seg også i kjøleskap noen dager.

Skrevet (endret)

Selv om det er mora di som ber deg til middag 1 1/2 time i forveien møter man opp om man har sagt det?

Hvorfor må du føle deg så forbanna "viktig og verdsatt" for å overholde en avtale med typen din?

Date = en avtale.

Som sagt er det dårlig gjort å ikke møte opp til avtalt tid. Prøvde bare å belyse den andre siden av saken, og kanskje det som er årsaken til at dette gikk som det gikk! Regner med du la ut innlegget her for å prøve å forstå hva som skjedde, eller var det for å få sympati og bekreftelse på at det var riktig å reagere med sinne?

Hvorfor skal hun gidde å møte opp hvis det er slik at hun ikke føler at det betyr så mye for deg om hun er der eller ikke (=satt pris på)?

Hvis du ikke legger mye i det (som du viser ved å spørre henne i siste liten før du skal spise), hvorfor forvente at hun skal legge mye i det (avbryte avtale om noe annet middels viktig dukker opp)?

Man høster som man sår..

Endret av miss~Audrey
Skrevet

man avlyser ikke avtaler uten videre, i hvertfall ikke når man vet at det er snakk om at den andre parten har brukt tid til å forberede seg til avtalen/daten.

Tror jeg også ville blitt ganske skuffet - du får ta en samtale med henne. Hun er kanskje litt vimsete og skjønner ikke at slike avtaler betyr så mye for deg som det virker som om det gjør. Kanskje hun føler at du overreagerer?

Skrevet

Bare så det er sagt,dette er ikke mitt svar (TS Her)

Synes også det vitner om en viss umodenhet fra din side at du legger på midt i en samtale og ikke er interessert i en dialog, fordi det ikke gikk slik du hadde ønsket og forventet utfra svaret du fikk for en time siden..

Just an opinion :lur:

Det var slett ikke snakk om og bare ha henne med på lasset,dette var en avtale om og spise ilag og at jeg lager maten.

Det eneste hun hadde å gjøre var og møte opp,og etter min mening i tide.

Sikkert umoden å legge på,er bare så drita lei av å føle meg tilsidesatt pga andre ting som er viktigere.

For orden skyld:

Kjærester i 2 år.

Ikke samboere.

Hver sin leilighet etter hennes ønske (Skjønn det dem som vil)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...