Gå til innhold

Eksens hans er bipolar og bruker ungen som pressmiddel.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi er på randen av brudd og aner ikke hvordan vi kan ta tak i dette. Kort fortalt så har hans eks en bipolar lidelse (manisk depressiv) og hun har satt alle kluter til for å skille oss, og er på god vei til å klare det. Hun er manipulativ, har ingen begrensninger for hva hun sier og bruker deres felles barn for alt det er værdt for å få han dit hun vil. Å bryte forholdet var hans valg, men han har desverre vært i det såpass lenge at han er er lett å få på plass når hun setter i gang. Til min store sorg og irritasjon. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å få brutt dette maktbåndet hun har på ham. Han er klar over det selv og vil ut, men han er så sliten at han ikke orker å stå mot henne så hva gjør vi? En annen ting er at hun bruker barnet for alt det er værdt, så avtaler kan vi ikke basere oss på. Vi aner ikke hvor hun er i sinnsleie fra en dag til en annen og hun går tilbake på ting hun sier hele tiden. Ringer hun å sier at hun ikke kan ha ungen fordi hun er "syk", hva annet kan vi gjøre enn å ta oss av barnet da? Å sjanse på at hun lyver er drøyt når det er et barn i bildet. Hvordan skal man klare å forholde seg til slike mennesker? Vi er virkelig på randen av brudd både følelses og forholdsmessig. Hjelp oss!!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første bør ikke barn være sammen med bipolare foreldre aleine med mindre den bipolare er i en helt god periode.

For det andre; kontakt noen som står utenfor saken. En kontaktordning eller kanskje en advokat. Eksen hans skal og bør ha respekt for hva denne personen mener er bra for dere, henne og kanskje først og fremst barnet.

Oppførselen hun har er ikke akseptabel, men man kan på en måte ikke klandre henne når hun har en psykisk lidelse.

Det at han blir så kontrollert av henne er noe han selv bare må gå inn for å gjøre noe med. Om ikke hennes måte å være mot han kan endres, må hans innstilling endres. Han må være sterk og bestemt, og ikke finne seg i alt hun gjør og sier. Det viktigste du kan gjøre vil jeg tro er å snakke ordentlig med han om det. Komme med forslag til løsninger eller hjelp og støtte.

Vanskelig situasjon dette. Håper den kan bedres på sikt.

Skrevet

Hvis dere mener at hans eks ikke er bra for barnet kan han jo alltid søke om enerett, og vil meget mulig få medhold :)

Beklager hvis dere syns dette ble litt for brutalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...