Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Min lille-store gutt blir bare mer og mer krevende når det gjelder oppmerksomhet. Som de fleste småbarn er det stikkontakter, fjerkontroler, skuffer og skap som er mest spennende for han, IKKE lekene. Jeg er flink til å sitte på gulvet sammen med han, vi ser i dyrebøer og synger sanger. Vi triller tur nesten hver dag, men de FÅÅÅ minuttene jeg trenger alene (f.eks til å spise, gå på do, lese posten, snakke i telefon etc) så er han på meg hele tiden og surker, og noen ganger så stor gråter han faktisk. Han er begynt å reise seg, så når jeg sitter i sofaen, så klatrer han på meg mens han ser meg i øynene og gråter. Blir fort slitsomt siden jeg er alene med han. Noen ganger går det meg nesten på nervene at han er etter meg hele tiden UANSETT hva jeg gjør og hvor jeg er. Lekene hans er kun interessante når jeg leker sammen med han, noe jeg ikke kan gjøre hele tiden selvfølgelig... Har prøvd å finne andre ting som han kan leke med (gryter, lokk, dvd-cover osv) men nei... Jeg er på babysang og babytreff 1-2 ganger i uka, og da er han flink til å leke på gulvet med de andre ungene, så han kjeder seg sikkert hjemme. Men som sagt jeg klarer ikke å underholde han til en hver tid, jeg trenger litt tid til å få i meg mat og slappe litt av. Noen andre som har vært i liknende situasjoner, evt hva gjorde dere. Dette har pågått inoen måndeder nå.
amyrlinn Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 heihei. må bare gi deg en min sønn var litt som du forklarer, men ikke helt på det nivået. jeg var fast bestemt fra han var liten at han sku like å leke aleine også. ikke bare med meg det jeg gjorde var å ha litt leker eller ting han fikk lov til å leke med på mange forskjellige steder i huset. leker i kassen hans i stuen, ett par biler og skjeier (stor hit) i kjøkkenskapet, bøker i hyllen, bamser i skapet på badet ol. det var veldig greit synes jeg. da var det alltid noe der vi var. noe spennende han kunne leite etter liksom. hadde også en sånn babygym til han på stuegulvet kan ikke helt huske hvor gammel han var når han brukte den. andre ting som var kjekt å leke med aleine som vi fortsatt har stor glede av: munnspill, tromme, piano, litt vann i noen panner og så noe skjeier. kjempegøy å leke med vann!! speilet var veldig spennende. hadde ett sånn a4 som jeg la ned på gulvet. morsomt:) lommelykt! kommer dessverre ikke på mer i farten :/ lykke til=)
Tuvas Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Ser det er en gammel tråd, men er nysgjerrig på hvordan dette gikk seg til? Har ts lyst til å gi en oppdatering😊? Hilsen mamma i samme situasjon🤪
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 Tuvas skrev (1 minutt siden): Ser det er en gammel tråd, men er nysgjerrig på hvordan dette gikk seg til? Har ts lyst til å gi en oppdatering😊? Hilsen mamma i samme situasjon🤪 Jeg er ikke ts, men her ble det bedre når barnet ble 4 år! Men sånn seriøst så er det helt vanlig ved 9 mnd og ble gradvis bedre rundt 2 år og utover. Anonymkode: 42201...f56
Tuvas Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ikke ts, men her ble det bedre når barnet ble 4 år! Men sånn seriøst så er det helt vanlig ved 9 mnd og ble gradvis bedre rundt 2 år og utover. Anonymkode: 42201...f56 Takk for svar😊 Det tok så lang tid ja😯 Min er snart 7 mnd. Gir meg ikke fritid for å si det sånn. Veldig slitsomt i grunn, ikke få spist et måltid i fred osv… Hvordan kom du deg igjennom det??
regnbuebarn Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Øh, ikke året en gang jo. Litt vel tidlig å håpe/forvente at de skal leke alene. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Tuvas skrev (3 timer siden): Ser det er en gammel tråd, men er nysgjerrig på hvordan dette gikk seg til? Har ts lyst til å gi en oppdatering😊? Hilsen mamma i samme situasjon🤪 Dette er HELT VANLIG!!! Ingen vits i å rote opp en 13 år gammel tråd! Anonymkode: 6e82d...ede
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Tuvas skrev (41 minutter siden): Takk for svar😊 Det tok så lang tid ja😯 Min er snart 7 mnd. Gir meg ikke fritid for å si det sånn. Veldig slitsomt i grunn, ikke få spist et måltid i fred osv… Hvordan kom du deg igjennom det?? Sånn er det å ha baby Anonymkode: 6e82d...ede
Kakaoen Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 Min eldste har alltid vært dårlig på å leke alene! Men barn nr 2 derimot kan sitte lenge alene og leke. Gjort det fra han var baby, nå er han 6 år. 9 åringen derimot er fortsatt dårlig på å være alene 😂🙈 1
Tuvas Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er HELT VANLIG!!! Ingen vits i å rote opp en 13 år gammel tråd! Anonymkode: 6e82d...ede I alle dager!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 Tuvas skrev (5 timer siden): Takk for svar😊 Det tok så lang tid ja😯 Min er snart 7 mnd. Gir meg ikke fritid for å si det sånn. Veldig slitsomt i grunn, ikke få spist et måltid i fred osv… Hvordan kom du deg igjennom det?? Nei, man venner jo seg til det etterhvert 😅 4 åringen vil ikke leke alene, men jeg slipper å passe på for farer hele tiden så det er lettere. Ellers så blir det en rutine etterhvert. Man finner sin rytme. Jeg var akkurat i en barnebursdag med 3/4 åringer og alle mødrene sa at barna deres ikke ville leke alene. Anonymkode: 42201...f56 1 1
Tuvas Skrevet 29. april 2022 #12 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, man venner jo seg til det etterhvert 😅 4 åringen vil ikke leke alene, men jeg slipper å passe på for farer hele tiden så det er lettere. Ellers så blir det en rutine etterhvert. Man finner sin rytme. Jeg var akkurat i en barnebursdag med 3/4 åringer og alle mødrene sa at barna deres ikke ville leke alene. Anonymkode: 42201...f56 Godt å høre at det er flere som har det slik😅
boblevann Skrevet 29. april 2022 #13 Skrevet 29. april 2022 Dette er vel helt vanlig (vet det er en gammel tråd, men svarer «de nye»). Min er 2,5 år nå, og det er først nå jeg får (maks) 5 minutter for meg selv på do, eller mens jeg lager mat etc. Å få tisse alene, med døren igjen (på gløtt), har vært en våt drøm frem til nå 🙊 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå