Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Wrangler
Skrevet

Hvordan overfører jeg enklest bilder og musikk fra gammel pc til ny?

Kjæresten foreslår minnepinne. Jeg tenkte å slå på begge og sende over mail eller msn....

Dessuten: Nye pc'en har IE, andre anbefalinger nå som jeg har ny og fresh maskin?

(og takk til alle som tidligere har svart tålmodig på alle mulige spørsmål og gammel, treg og unyttig maskin -jippi, nå har jeg flunkene NY laptop!)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor ikke koble opp gammel og ny pc på samme nettverk, og bedriv litt klipp og lim ?

Gjest Wrangler
Skrevet

Og det gjøres....hvordan...?

:eeeh:

Skrevet
Kjæresten foreslår minnepinne. Jeg tenkte å slå på begge og sende over mail eller msn....

Definitivt ikke mail eller msn. Selv om maskinene står en halv meter fra hverandre og er koblet på samme ruter må alle data likevel via internett. Tregt!

Gjest SmallTalk
Skrevet

Det er mye enklere å bruke minnepenn/ekstern harddisk til å flytte mange filer enn det er å sende de over mail/msn. Så samboeren din har rett der. Hvis du bruker minnepenn/ekstern harddisk kan du kopiere alle mappene/filene du vil ha flyttet uten å tenke på å komprimere filene.

Å sende over mail tar tid pga at de fleste mail-systemer kun tillater en viss datamengde i hver mail. Da må du sende mange mailer, og du må beregne at det tar litt tid å laste ned innholdet.

Så mitt råd er: bruk enten minnepinne eller harddisk. :)

Angående nettleser så anbefaler jeg å bruke Mozilla Firefox. Den er nesten lik i bruk som IE, men etter min mening så laster den blant annet sidene mye raskere. I tillegg så kan du sette den opp til å filtrere bort reklame osv. :)

Gjest Wrangler
Skrevet

Tænk ju SmallTalk!

Når man installerer mozilla (som vi har på jobben og fungerer veldig greit), skal man etterpå avinstallere IE?

Skrevet
Når man installerer mozilla (som vi har på jobben og fungerer veldig greit), skal man etterpå avinstallere IE?

Blir vel knapt kvitt IE om du prøver. Like greit å bare sette sikkerhetsinnstillingene til maks og la programmet ligge urørt etterpå.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Tænk ju SmallTalk!

Som Feuerstein sa, det er dessverre ikke mulig å avinstallere IE. Men det du kan gjøre er ihvertfall å slette den IE-snarveien som ligger på skrivebordet og å sette Firefox som standardprogram. :)

Gjest Wrangler
Skrevet

oki! Takker og bukker.

Og håper det er på grunn av IE at enkelte sider er litt trege å få opp. Ikke at det er like ille som gamle-pc'en, men når den jeg lånte noen uker fikk opp altså på sekundet omtrent, så er to-tre-fire sekunder tregt. ;-)

Gjest Wrangler
Skrevet

Da har jeg satt IE til høyes sikkerhet på de to valgene man hadde.

Og er bruker av mozilla istede, så får me sjå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...