Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har av ulike (dumme) grunner klart å få en betalingsanmerkning som det vil ta meg litt tid å få fjernet. Nå har jeg akkurat opprettet et nytt kundeforhold i Gjensidige, har vært Postbanken kunde i alle år men er ikke fornøyd, så derfor går jeg over til Gjensidige. Bestilte "kundeforholdet" og fikk beskjed om at det var OK og papirer kom i posten..

Spørsmålet jeg lurer på er egentlig om jeg kan få VISA kort når jeg har betalingsanmerkning? Vet jeg ikke får MC osv, men vanlig VISA kort, tar de kredittsjekk av deg for det også? Tenker altså ikke på VISA electron.

Dumme Lindorff :sur: (evt dumme meg.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Normalt sett blir det tatt kredittsjekk ved bestiling av alle kort, og det vil variere fra bank til bank hvor de setter grensen.

Et Visa-debetkort kan overtrekkes, så normalt sett vil nok bankene være forsiktig med å tilby et slikt kort til kunder. Særlig nye kunder som de ikke har noen historikk på.

Visa-electron vil nok være lettere å få, men det er du jo ikke interessert i.

Hvis du har Visa-kort i Postbanken idag så ville jeg helt klart ha ventet med å slette kortet til du vet om du får i den nye banken din.

Skrevet

ja jeg kommer ikke til å slette det jeg har i Postbanken. er nemlig temmelig sikker på at jeg ikke kommer til å få VISAkort fra gjensidige.. men det er jo lov å håpe! hehe.

Skrevet

Skulle jo tro du kunne få et debet visakort, altså ikke med kredittgrense men det må være dekning på konto. Jeg har et slikt, for jeg er ikke interessert i å ha kredittkort., Det fungerer helt greit så lenge det er penger på konto.

Gjest Gjest
Skrevet

I banken min får man ikke kort med betalingsanmerkning hvertfall, hverken debet eller kredittkort.

Du kan jo ta en ringerunde rundt til de forskjellige bankene og høre?

Gjest Gjest_Sofie_*
Skrevet

Jeg ville nå betalt inn inkasso-regningen lenge før jeg tenkte på å reise og shoppe.

Skjønner ikke helt tankegangen til enkelte. Betalingsanmerkningen blir slettet så snart du har betalt det du skylder ..

Skrevet (endret)
Jeg ville nå betalt inn inkasso-regningen lenge før jeg tenkte på å reise og shoppe.

Skjønner ikke helt tankegangen til enkelte. Betalingsanmerkningen blir slettet så snart du har betalt det du skylder ..

Unnskyld?

Jeg er meget klar over at den blir slettet når den er betalt. Det er bare ikke så enkelt å komme opp med 100 000 i en håndvendig ;)

Endret av LekeHusmor
  • Liker 1
Skrevet

Valig visakort får du nok. Jeg fikk det i Nordea.

Ellers håper jeg du har sørget for å få deg en nedbetalingsavtale!

Skrevet

jada, jeg betaler ned hver mnd, og betaler inn mer når jeg har mulighet..

vanlig Visakort, mener du da Visa electron? eller mener du sånn visa med kortnummer ogsånn..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...