fløtepia Skrevet 18. mars 2009 #1 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvilken videreutdanning kan jeg velge som ikke er på 5-7 år, men alikevel gir meg kompetanse? Jeg kunne tenkt meg å bli psykolog, men 6 år til med hardbakka skole tror jeg ikke at jeg orker. (finnes det et yrke som går ut på noe lignende det samme? at personer kommer til deg for å få hjelp) sitter å leter på nettet, men er litt dårligt opplyst over hvilke yrker man kan videreutdanne seg til. noen som har noen forslag? Det må være noe med mennesker, jeg elsker å jobbe med problemstillinger som i psykiatrien, barnevernet, helsesøster osv. Jeg vil liksom jobbe med noe der arbeidet mitt gjør en nytte hvor jeg møter utfordringer og spennende tilfeller av personligheter osv. håper noen har peiling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #2 Del Skrevet 18. mars 2009 Hva med sosionom? Det er en 3-årig høyskoleutdanning. Eller er det også for lenge for deg? Tenker du bare på type ett år eller noe slikt? Har du studiekompetanse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fløtepia Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 18. mars 2009 3 år skal jeg greie å holde ut for en bedre utdannelse jeg har ikke studiekompetanse, men hørte at det er komt en ny greie hvor du kan søke deg inn på skole uten studiekompetanse? men et lite minus som jeg så på nettet nå, er at sosionomer har mye mindre årslønn enn helsefagarbeidere? helsefagarbeidere ligger i gjennomsnitt på 304 000 mens sosionomer ligger på 289 100... hvordan går det da? sosionom er jo lenger utdannelse.. kanskje jeg burde velge et yrke hvor jeg får en fordel ved tanke på årslønnen? sosionom virker som et kjempe kjekt yrke da! utrolig vanskelig dette her, med å vite hva man vil bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå