Luckyme Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Hei. Jeg har søkt litt på nettet vedr syrepeel til ansiktet, og kom over denne siden www.larachem.com. Jeg har sensitiv hud, så jeg skal gå for lactic Acid peel om jeg tør De var jo utrolig billig i forhold til mange andre syreprodukter. Er det noen som har kjennskap til disse produktene? Evt råd om syre behandling av diverese erfaring taes i mot med takk.
nettengel Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Hei Trur det er billigere her http://skinlaboratory.com
Luckyme Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2009 Ja, her var det også mye å velge mellom Jeg var inne på en annen anbefalt side, og mixet vel litt av anbefalingene. Tror det var skin-etc.com, og der var det høye priser på syrer i hvertfall. Tror jeg skal prøve å finne noe på skinlaboratory isteden:) Er det noen som vet om man trenger en nøytraliserer etter lactic acid peel? Var hos hudpleier sist, og hun brukte en spray? Var vel exvuiance produkter hun brukte. Uansett så takk for linken:)
tante fiolett Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Ja, her var det også mye å velge mellom Jeg var inne på en annen anbefalt side, og mixet vel litt av anbefalingene. Tror det var skin-etc.com, og der var det høye priser på syrer i hvertfall. Tror jeg skal prøve å finne noe på skinlaboratory isteden:) Er det noen som vet om man trenger en nøytraliserer etter lactic acid peel? Var hos hudpleier sist, og hun brukte en spray? Var vel exvuiance produkter hun brukte. Uansett så takk for linken:) Tror ikke du trenger nøytraliserer etter lactic acid peel. Men hvis du går inn på produktet på nettsiden står det fremgangsmåte før og etter, og hva du trenger
tante fiolett Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Forretsen lurer jeg på om det er noen som bruker salsylic acid-peelen fra Skin Laboratory her? Jeg funderer litt på den, sammen med lactic acid peel...
Honesty Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har prøvd lactic acid-peelen (50%), og såfremt du ikke har veldig sensitiv og tynn hud (som jeg har), tror jeg den vil gi liten effekt. Hos meg prikket den litt, men jeg fikk minimalt med flassing og egentlig ganske liten effekt i det hele tatt. Jeg lot den sitte på huden i 4 minutter.
Gjest *lucky* Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 Forretsen lurer jeg på om det er noen som bruker salsylic acid-peelen fra Skin Laboratory her? Jeg funderer litt på den, sammen med lactic acid peel... Jeg har brukt salisylen og liker den ikke, den tørker ut noe enormt og er veldig sterk. Den er nok god for de med veldig fet hud virker det som. Derimot er jeg veldig fornøyd med lacticpeelen, den gir meg strammere hud og det virker som at huden får mere fuktighet. Ca en gang pr mnd tar jeg nå en lacticpeel fordi den gir huden min et slags løft. Glycolen er også god men gir meg ikke så fin hud som lacticen. Nå har jeg startet en kur der jeg tar peeling to ganger pr uke, i seks uker. Jeg skal bruke glycol og lactic annenhver gang. Antar at disse syrene virker forskjellig fra person til person så det er bare å prøve seg frem men det må nok mer enn en peeling til for å se noe resultat. Oftest lar jeg peelingen virke i ti minutter så sant huden min tåler det, noen ganger kortere visst huden blir veldig rød og/eller blir hvit. Blir huden hvit er det for sterkt. Huden min flasser ikke så mye de første gangene jeg peeler, det kommer som oftest etter to til tre peelinger. Akkurat nå er jeg nyskjerrig på TCA peeling som skal være kraftigere enn de tre andre nevnt her.
Luckyme Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har sensitiv hud, og litt redd for å bruke for sterkt inntil huden blir vant til syre. Jeg tror 50% lactic acid peel kan være litt for sterkt, eller? På larachem siden, anbefalte de som nybegynnerpeel 30% Er det kanskje forskjellige styrker fra merke til merke? Mange spørsmål her gitt, hehe
Gjest *lucky* Skrevet 18. mars 2009 #9 Skrevet 18. mars 2009 Her ser det ut til at det finnes gode produkter, kanskje noe du kan starte med? http://www.dianayvonne.com/ Visst du ikke har brukt syrer i hudpleien din daglig bør du ikke ta syrepeeling før huden din er vant til det.
tante fiolett Skrevet 19. mars 2009 #10 Skrevet 19. mars 2009 Ok, da blir nok kanskje salisyl-peelen for sterk.. Jeg har ikke så veldig fet hud, og med tendenser til tørr overhud er kanskje lactic bedre. Lucky, synes du den hjelper noe på tilstoppede porer? Eller kun for fukt og stramme opp? Mitt evinnelige problem er jo disse tilstopningene..
Gjest *lucky* Skrevet 19. mars 2009 #11 Skrevet 19. mars 2009 Ok, da blir nok kanskje salisyl-peelen for sterk.. Jeg har ikke så veldig fet hud, og med tendenser til tørr overhud er kanskje lactic bedre. Lucky, synes du den hjelper noe på tilstoppede porer? Eller kun for fukt og stramme opp? Mitt evinnelige problem er jo disse tilstopningene.. Alle de tre peelingene hjelper mot tilstoppede porer for min del. Det hjelper fordi huden blir skikkelig peelet/flasser av slik at det som ligger nede i huden kommer opp til overflaten. Det er for å unngå tilstoppinger at jeg peeler en gang pr mnd, utenom da jeg tar seksukers kur, for meg fungerer det. Sånn jeg har forstått det er glycolen den som peeler dypest ned i huden og dermed er mest effektiv mens lacticen binder fukt i huden sammtidig som den peeler men ikke så dypt. Derfor bruker jeg begge dissse når jeg tar en kur. Lacticpeelen skal være en god start peeling så den kan passe fint visst det er første gangen du gjør dette. Ofte får du med prøver når du bestiller fra SkinL så da kan du jo bare teste:)
tante fiolett Skrevet 19. mars 2009 #12 Skrevet 19. mars 2009 Alle de tre peelingene hjelper mot tilstoppede porer for min del. Det hjelper fordi huden blir skikkelig peelet/flasser av slik at det som ligger nede i huden kommer opp til overflaten. Det er for å unngå tilstoppinger at jeg peeler en gang pr mnd, utenom da jeg tar seksukers kur, for meg fungerer det. Sånn jeg har forstått det er glycolen den som peeler dypest ned i huden og dermed er mest effektiv mens lacticen binder fukt i huden sammtidig som den peeler men ikke så dypt. Derfor bruker jeg begge dissse når jeg tar en kur. Lacticpeelen skal være en god start peeling så den kan passe fint visst det er første gangen du gjør dette. Ofte får du med prøver når du bestiller fra SkinL så da kan du jo bare teste:) Ok, takk for svar Var inne på siden nå og leste enda litt mer. Kjenner jeg ble veldig fristet til å legge inn en aldri så liten bestilling...
Luckyme Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 19. mars 2009 Synes ikke jeg fant noe på den siden jeg *lucky* Har du noe å anbefale Jeg har også sett på salicsyre i 5%, kunne det vært en nybegynner peel? Tenkte også på lactic acid i 30% disse så jeg på larachem, og i forhold til pris og ml, er de ganske jevne med skinlaberatory på pris synes jeg? Har ujevn hudstruktur på kinnene etter tidligere acneutbrudd, men det er ikke veldig ujevn, men ønsker å få en struktur, mindre rødhet og en hud som stråler. Har til tider små kviseutbrudd, og noen kan vare lenge, har hatt en på kinnet som har vært der i snart en måned, men snart forsvinner den håper jeg:) Hva er best av salicsyre og l-acid på sensitiv hud? begge er anbefalt, men redd for å tråkke feil. Jeg bruker synchrorose produkter nå, og den er vel godkjent å bruke før man peeler? Masse spm igjen her, men har akkurat kommet i syrepeel modus, og vil gjerne gjøre noe som gjør huden min fin igjen
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #14 Skrevet 19. mars 2009 Hvis du ikke har brukt syrer før, anbefaler jeg deg å begynne med å bestille prøver fra dianayvonne.com, sånn at du får prøvd deg fram litt før du kjøper et full size produkt (som kanskje viser seg å være for sterkt/mildt for deg). Begynn med å teste den mildeste og jobbe deg oppover hvis du føler huden din takler det. Prøvene kommer i 4 ml flasker og varer til 3-4 påføringer.
Luckyme Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 19. mars 2009 Takk for tipset:) Da skal jeg bestille opp noen prøver å teste ut :gjeiper:
Luckyme Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #16 Skrevet 27. mars 2009 Da fikk jeg vareprøvene i går 10% lactic syre 4ml 40%lactic syre 4 ml 2% salicsyre 4 ml 5% salicsyre 4 ml 15% fruitacid 4 ml Jeg startet med lactic syre i dagtidlig, og lot det være på ett minutt, og vasket av med varmt vann. Smørte inn huden etterpå med dagkrem Nå ser jeg ut som rødspraglete alkoholiker i kinnene Hvor ofte kan jeg benytte meg av lactic syre? hver morgen? og kan jeg bruke salicsyre f.eks annen hver gang? Jeg skal i hvertfall bruke opp de milde produktene først, før jeg prøver meg på sterkere prosent Tar i mot gode råd, hvis noen har:)
Gjest *lucky* Skrevet 27. mars 2009 #17 Skrevet 27. mars 2009 Da fikk jeg vareprøvene i går 10% lactic syre 4ml 40%lactic syre 4 ml 2% salicsyre 4 ml 5% salicsyre 4 ml 15% fruitacid 4 ml Jeg startet med lactic syre i dagtidlig, og lot det være på ett minutt, og vasket av med varmt vann. Smørte inn huden etterpå med dagkrem Nå ser jeg ut som rødspraglete alkoholiker i kinnene Hvor ofte kan jeg benytte meg av lactic syre? hver morgen? og kan jeg bruke salicsyre f.eks annen hver gang? Jeg skal i hvertfall bruke opp de milde produktene først, før jeg prøver meg på sterkere prosent Tar i mot gode råd, hvis noen har:) Spennende! Jeg har ikke forstått om du allerede har syrer i de hudpleie produktene du bruker til daglig. Det er viktig at du har det og bruker det i ca to uke før du begynner med peeling. Peel to ganger i uken til å begynne med for å se hva huden din tåler. Øk tiden du peeler gradvis opp til 7 minutter. Og hold deg gjerne til lacticpeelen den første tiden.
Luckyme Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #18 Skrevet 27. mars 2009 Takk *lucky* for tilbakemelding. Jeg bruker ikke ansiktsrens eller hudkrem med syre pr dags dato. Jeg har brukt synchrorose produkter, og trodde kanskje det holdt siden det er ett medisinskt hudpleie, men kanskje jeg må gjøre innkjøp av andre produkter før jeg fortsetter med syre da? Er Jan Marini (husker ikke hvordan det skrives) det beste å bruke da? eller hvilke merke er best for sensitiv hud med tendens til utbrudd i kinn og hake? Hvilke nettsteder er evt billige på slike produkter. Har jo lest mange ganger på forumet her om lignende spørsmål, men litt usikker på den beste siden:)
Gjest *lucky* Skrevet 27. mars 2009 #19 Skrevet 27. mars 2009 Takk *lucky* for tilbakemelding. Jeg bruker ikke ansiktsrens eller hudkrem med syre pr dags dato. Jeg har brukt synchrorose produkter, og trodde kanskje det holdt siden det er ett medisinskt hudpleie, men kanskje jeg må gjøre innkjøp av andre produkter før jeg fortsetter med syre da? Er Jan Marini (husker ikke hvordan det skrives) det beste å bruke da? eller hvilke merke er best for sensitiv hud med tendens til utbrudd i kinn og hake? Hvilke nettsteder er evt billige på slike produkter. Har jo lest mange ganger på forumet her om lignende spørsmål, men litt usikker på den beste siden:) Det holder ikke at hudpleien din er medisinsk, den må inneholde syre. MD formulation har produkter med syre for sensitiv hud, du kan jo se på disse. Når du har brukt produkter med syre i ca to uker kan du antagelig starte med peeling så sant huden din tåler produktene. Det er fint å tilvenne huden syrer gradvis. Jan marini sine produkter er sterke så tror ikke de er noe for din hud slik du beskriver den. Husk at du må ha solkrem som du bruker hver dag når hudpleien din inneholder syrer! Ebay er billig eller her http://www.feelunique.com/brands/md-formulations.html
Luckyme Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #20 Skrevet 27. mars 2009 (endret) Takker for råd Da skal jeg bestille MD produkter, eller evt Exuvianse. Jeg har nettopp begynt hos hudpleier, og de har det produktet. Men det er vel nesten det samme hva man velger av MD eller exuvianse vil jeg tro? Jeg skal i hvertfall vente med syrene til jeg har fått nye renseprodukter, og vente så 2 uker til, før jeg skal teste ut videre Jeg har MD servietter med 30 solfaktor, så jeg skal bruke de:) Endret 27. mars 2009 av Luckyme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå