Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen flere enn meg som har lagt merke til at mengden av useriøse kjøpere har hopet seg opp, når man annonserer på finn?! Jeg holder på å bli gal av frustrasjon!

Her prøver jeg å bli kvitt en del klær og sko osv, legger ut masse gode bilder og beskrivelser - alt jeg får tilbake er bla en idiotisk mail: "str38". Det var seriøst alt som stod i mailen, og det var svar på en annonse med en hel røys av klær. Så svarer jeg da: "Beklager men du må skrive mer spesifikt hva du har lyst på", og får tilbake "svart/hvitstr28", noe jeg heller ikke skjønte bæret av med tanke på mengden av klær som var svart og hvit og i den størrelsen. Jeg svarte henne tilbake plent at jeg ikke ville selge til en som ikke klarte å ta seg sammen til å skrive på en ordentlig måte en seriøs mail. Og en annen, som spurte meg om masse bilder og jeg sender tilbake kjempefort, og alt jeg får tilbake er "okei". Etter en halvtime får jeg: "jeg skal tenke på det".

Skjønner de ikke at vi som prøver å bli kvitt ting også har et liv ved siden av? Er det virkelig nødvendig å plage? Det ødelegger jo bare for de seriøse kjøperne. Samtidig hadde jeg skrevet i annonsen at jeg ikke var interessert i useriøse henvendelser.

En kjerring prøvde i helgen å lure meg ved å si at hun hadde overført penger og at jeg bare måtte sende dem, noe jeg har lært av erfaring at jeg ikke gjør - tirsdag morgen hadde jeg fremdeles ikke mottatt pengene og ikke tar hun telefonen/svarer på mail. Trodde sikkert jeg var dum nok til å gå på den klassikeren der, men dengang ei.. For ikke å glemme alle dem så bare MÅ ha den og den ingen, så hører du aldri noe igjen, heller ikke når en purrer på dem.

Sukk, jeg blir bare så frustrert jeg, og lurer på om det er flertallet av sånne seriøse selgere som meg der ute eller om jeg faktisk er i mindretall...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er en seriøs finn-kjøper og irrterer meg over tåpelige selgere.

Folk som legger ut ting til samme pris som man kan få kjøpt ting nytt (eller til og med dyrere -imponerende).

Folk som selger klær og ikke skriver elementære ting som størrelsen.

osv.

Nok å irritere seg over begge veier i grunnen.

Gjest Gjest
Skrevet

Men hvis du kommer over en slik en, så er det jo bare å prute! Det er enklere å prute, og hvis noen kommer til meg og gjør det, så blir jeg overlykkelig, for jeg vil jo bare bli kvitt ting.

Så du har faktisk den muligheten, mens jeg kan ikke akkurat "tvinge" folk til å kontakte meg. Hvis du skjønner.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes også det er slitsomt med useriøse folk på finn. Det være seg både selgere og kjøpere.

Når jeg selger ting, sender jeg aldri. Jeg selger til førstemann som kommer og henter. Noe annet orker jeg ikke da det alltid har blitt tull med de som ringer og sier at de skal ha det, men aldri kommer.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes også det er slitsomt med useriøse folk på finn. Det være seg både selgere og kjøpere.

Når jeg selger ting, sender jeg aldri. Jeg selger til førstemann som kommer og henter. Noe annet orker jeg ikke da det alltid har blitt tull med de som ringer og sier at de skal ha det, men aldri kommer.

Ja, henting har jeg også brukt mer og mer, det gir også en trygghet til kjøperen. Jeg vil jo ikke bli sett på som en useriøs selger. De to salgene jeg har hatt har vært via henting, men det er først nå jeg har lagt merke til mengden av spam-mail. Det var så utrolig enklere å selge ting på finn før, føler jeg:/

Gjest Gjest
Skrevet
Men hvis du kommer over en slik en, så er det jo bare å prute!

Vet du hva? Når folk forsøker å selge noe til en useriøst høy pris (dvs nær opp til det jeg kan få tak i den ny eller høyere) ser jeg ingen grunn til å ta kontakt for å "prute". Personen aner åpenbart ikke hva dagens pris er (oppgir gjerne en "nypris" fra f.eks 2006 eller går ut i fra en listepris selv om man nesten alltid finner varen til salgs for en lavere pris).

Dersom du har så lite lyst til å selge at du ikke gidder å gi en seriøs startpris eller oppgi relevante opplysninger (som størrelse, tilstand osv) gidder ikke jeg å kaste bort tid på deg.

Gjest Gjest
Skrevet
Vet du hva? Når folk forsøker å selge noe til en useriøst høy pris (dvs nær opp til det jeg kan få tak i den ny eller høyere) ser jeg ingen grunn til å ta kontakt for å "prute". Personen aner åpenbart ikke hva dagens pris er (oppgir gjerne en "nypris" fra f.eks 2006 eller går ut i fra en listepris selv om man nesten alltid finner varen til salgs for en lavere pris).

Dersom du har så lite lyst til å selge at du ikke gidder å gi en seriøs startpris eller oppgi relevante opplysninger (som størrelse, tilstand osv) gidder ikke jeg å kaste bort tid på deg.

Hehehe, JEG er ikke den personen du beskriver i siste ledd der.

Gjest Gjest
Skrevet

TS, du kan jo la være og svare på de useriøse mailene. :)

Gjest Finnselger
Skrevet

Jeg er en ganske stor Finn selger å mottar mangen mailer fra potensielle kunder.

En ting jeg har lagt merke til er at stortsett alle "innvandrere" er de mest seriøse!

Jeg er imot innvandring, men i dette tillfellet så er de innvandrerene som er best.

Nordmenn skriver mange ganger ting som "Jeg er interessert." Javel tenker jeg da. Hva er du interessert i?

Jeg foretrekker forhåndsbetaling, dette går kunder som oftest med på. Jeg har alltid sporingsnummer på pakkene, opplever mange ganger at noen sier at de ikke har mottat varen og vil ha pengene igjen. Går inn på posten å ser da at varen er hentet av kjøper.

Gjest Gjest_jente25_*
Skrevet

Jeg er drittlei Finn-kjøpere! Jeg selger endel på Finn, har fine og ryddige annonser og har solgt i årevis, så jeg er seriøs. Jeg kan ikke telle hvor mange ganger jeg har solgt gjenstandene som ligger ute for salg nå.. sikkert 20 ganger per vare. De sender meg mail med adresse og sier de har overført, men jeg ser jo selvfølgelig aldri pengene. Og da jeg purrer får jeg ikke svar. Dette er ikke noe som bare skjer nå og da, neida, det skjer 98% av gangene. Er det mulig?? Folk eier ikke respekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...