Gjest Raptuza Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Kva med å dele våre beste leseopplevingar? Here we go: 1. Bibelen( i særstilling) 2. Francine Rivers: Den røde tråden 3. Backus/Chapian: Tror du sannheten om deg selv? 4. Thurman: Løgnene vi godtar 5. Amos Oz: En fortelling om kjærlighet og mørke 6. Anne Franks dagbok 7. Francine Rivers: Varsler i vinden 8. Julie Morgenstern: Ditt ryddige jeg 9. Zusak: Boktyven 10.Hosseini: Drageløperen
Nigo-san Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 1. Dance dance dance av Haruki Murakami (boken som forandret livet mitt) 2. En passende ung mann av Vikram Seth 3. High Fidelity av Nick Hornby 4. Angela's ashes av Frank McCourt 5. Watership Down av Richard Adams 6. Cash av Johnny Cash 7. Utsikt til regn av Andre Brink 8. Hvite niggere av Ingvar Ambjørnsen 9. Trynefaktoren av Torgrim Eggen 10. En delt seier, schizofrent nok mellom Forteljinger og legender av Leo Tolstoj og Kitchen av Banana Yoshimoto
Gjest Babordoffline Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 I tilfeldig rekkefølge, og med bare en bok/serie av hver forfatter: 1. Henry and June - Anaïs Nin 2. The divine secrets of the Ya-ya sisterhood - Rebecca Wells 3. Swann in love - Marcel Proust 4. Kristin Lavransdatter-trilogien - Sigrid Undset 5. Den hemmelige historien - Donna Tart 6. Siderhusreglene - John Irving 7. Hundre års ensomhet - Gabriel Garcia Marquez 8. Tatt av vinden - Margaret Mitchell 9. Ringenes Herre-trilogien - J.R.R Tolkien 10. Uendelig høyt og utrolig nært - Jonathan Safran Foer
^^Belle^^ Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 1. J.K. Rowling - Harry Potter serien :rødme: 2. Christopher Paolini - Eragon serien 3. Arthur Golden - Memoirs of a Geisha 4. J.R.R. Tolkien - Hobbiten 5. Helen Fielding - Olivia Joules Hyperaktive Fantasi 6. Tom Egeland - Paktens Voktere 7. Alexandre Dumas - Greven av Monte Cristo 8. J.R.R. Tolkien - Ringenes Herre 9. Anna Dale - Whispering to Witches 10. Jostein Gaarder - Kabalmysteriet Det var en salig blanding det gitt. Er egentlig veldig altetende når det gjelder bøker, kanskje med unntak av krim. *grøss*
Ciara Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Paul Auster: The Music of Chance Umberto Eco: Rosens navn Siri Hustvedt: Det jeg elsket J.M. Coetzee: In the Heart of the Country Paul Auster: The New York Trilogy Louis de Bernières: Kaptein Corellis mandolin Gert Nygårdshaug: Himmelblomsttreets muligheter J.M. Coetzee: Vanære Margaret Atwood: Røverbruden
Anglofil Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 1. The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro 2. Jane Eyre av Charlotte Brontë 3. North & South av Elizabeth Gaskell 4. Krig og fred av Lev Tolstoj 5. Pride & Prejudice av Jane Austen 6. Bleak House av Charles Dickens 7. Kabalmysteriet av Jostein Gaarder 8. Elsk meg i morgen av Ingvar Ambjørnsen 9. The Thorn Birds by Colleen McCullough 10. Teacher Man av Frank McCourt Mvh Yvonne
MissStiles Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Sophie Kinsella - shopoholikbøkene Cecelia Ahern - P.S: jeg elsker deg Lisa Jewell - Adresse 31 dream street Allison Pearson - Jeg fatter ikke hvordan hun får det til Sarah Dunn - Den store kjærligheten Denise Rudberg - Venninnen/prinsen/str 37 Sverre Henmo - Sammen er vi èn og èn Yvonne C. Kuhn - Det er trikken i mitt liv Helen Fielding - Bridget Jones bøkene Josie Lloyd & Emlyn Rees - Sammen
Nigo-san Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 Paul Auster: The Music of Chance Umberto Eco: Rosens navn Siri Hustvedt: Det jeg elsket J.M. Coetzee: In the Heart of the Country Paul Auster: The New York Trilogy Louis de Bernières: Kaptein Corellis mandolin Gert Nygårdshaug: Himmelblomsttreets muligheter J.M. Coetzee: Vanære Margaret Atwood: Røverbruden Det der var faktisk bare ni. Men Ciara har vel ikke lest noe særlig med bøker, så det er kanskje vanskelig å fylle opp lista....
Ciara Skrevet 24. mars 2009 #9 Skrevet 24. mars 2009 Det der var faktisk bare ni. Men Ciara har vel ikke lest noe særlig med bøker, så det er kanskje vanskelig å fylle opp lista.... Det er herved bevist at jeg kan lese, men ikke telle Da blir den siste Charlotte Brontë: Jane Eyre.
allyhoo Skrevet 24. mars 2009 #10 Skrevet 24. mars 2009 1. One the Road - Jack Kerouac 2. The Kite Runner - Khaled Hosseini 3. Lord of the Flies - William Golding 4. A Thousand Splendid Suns - Khaled Hosseini 5. The Hobbit - J.R.R. Tolkien 6. Lunar Park - Bret Easton Ellis 7. The Road to Nab End - William Woodruff 8. Lord of the Rings triologi - J.R.R. Tolkien 9. Brave New World - Aldous Huxley 10. Libra - Don DeLillo Og mange mange mer. Er generelt sett veldig glad i bøker
^^Belle^^ Skrevet 24. mars 2009 #11 Skrevet 24. mars 2009 Sophie Kinsella - shopoholikbøkene Cecelia Ahern - P.S: jeg elsker deg Lisa Jewell - Adresse 31 dream street Allison Pearson - Jeg fatter ikke hvordan hun får det til Sarah Dunn - Den store kjærligheten Denise Rudberg - Venninnen/prinsen/str 37 Sverre Henmo - Sammen er vi èn og èn Yvonne C. Kuhn - Det er trikken i mitt liv Helen Fielding - Bridget Jones bøkene Josie Lloyd & Emlyn Rees - Sammen Den boka der er bare helt fantastisk! :rødme:
MissStiles Skrevet 24. mars 2009 #12 Skrevet 24. mars 2009 1. The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro 2. Jane Eyre av Charlotte Brontë 3. North & South av Elizabeth Gaskell 4. Krig og fred av Lev Tolstoj 5. Pride & Prejudice av Jane Austen 6. Bleak House av Charles Dickens 7. Kabalmysteriet av Jostein Gaarder 8. Elsk meg i morgen av Ingvar Ambjørnsen 9. The Thorn Birds by Colleen McCullough 10. Teacher Man av Frank McCourt Mvh Yvonne Den liker jeg og!
Zzyzx Skrevet 24. mars 2009 #13 Skrevet 24. mars 2009 Patrick Rothfuss - The name of the wind Elisabeth Kostova - The historian Kelley Armstrong - Women of the otherworld (klarer ikke bestemme meg for hvilken som er best, men jeg tror jeg faller ned på den første) Rick Cook - The wiz biz Donna Tartt - The secret history Iain Pears - An instance of the fingerpost Carlos Ruiz Zafon - The shadow of the wind Joseph Delaney - The wardstone chronicles (her også første boka, det er en serie) Haruki Murakami - Kafka on the shore Dougas Adams - Hitchhiker's guide to the galaxy (og resten av verdens lengste trilogi) Alle disse med forbehold om skrivefeil og at jeg ikke helt husker tittelen på en prikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå