Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ser at enkelte medisinske merker har serum og andre produkter med c-vitamin. Hva hjelper disse mot? Vil jeg, som har en kombinasjonshud med noe urenheter i t-sonen ha nytte av c-vitamin i tillegg til syrene jeg bruker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vit C er en antioksidant og hjelper til med å beskytte huden mot skade fra UV-bestråling og reparere hudaldring som skyldes sol, så som linjer, slapp hud, ujevn pigmentering.

Jeg har liknende hudtype som deg, og bruker syreprodukter. begynte å bruke vit c-serum (C-esta fra Jan Marini) for noen uker siden, og det er ypperlig i kombinasjon. Når man bruker syrer blir huden mer lysømfindtlig og det er derfor bra med beskyttelse fra vit c-serum om dagen, i tillegg til solfaktor. Man bruker da serumet kun om dagen, rett på huden etter rens, før evt. andre syreprodukter og kremer. Vitaminet er aktivt i huden opptil 24 timer, så påfører kun om morgenen da.

Gjest *lucky*
Skrevet
Vit C er en antioksidant og hjelper til med å beskytte huden mot skade fra UV-bestråling og reparere hudaldring som skyldes sol, så som linjer, slapp hud, ujevn pigmentering.

Jeg har liknende hudtype som deg, og bruker syreprodukter. begynte å bruke vit c-serum (C-esta fra Jan Marini) for noen uker siden, og det er ypperlig i kombinasjon. Når man bruker syrer blir huden mer lysømfindtlig og det er derfor bra med beskyttelse fra vit c-serum om dagen, i tillegg til solfaktor. Man bruker da serumet kun om dagen, rett på huden etter rens, før evt. andre syreprodukter og kremer. Vitaminet er aktivt i huden opptil 24 timer, så påfører kun om morgenen da.

Jeg har også brukt/bruker c serumet fra Jan Marini men synes det mørkner så fort....

Dette er jo ikke bra siden et c serum som mørkner på farge ikke har noen effekt. Hva tenker du om dette?

Leter etter et bedre alternativ, noen som har et forslag?

Priori har noen bra serum men de er så utrolig dyre.

Skrevet
Jeg har også brukt/bruker c serumet fra Jan Marini men synes det mørkner så fort....

Dette er jo ikke bra siden et c serum som mørkner på farge ikke har noen effekt. Hva tenker du om dette?

Decleor har et produkt som heter Radiance 10-dagers kur. Der blander en i 100% ren c-vitamin. Den må brukest i løpet av 10 dager, for da minker effekten mye på c-vitamin.

Har ikke noe erfaring med noen av de andre merkene med c-vitamin, men er veldig fornøyd med decleor sitt.

Pris ca 250 kr.

Skrevet

Mørkner? Har ikke merket noen forskjell på innholdet når det kommer ut av pumpen. Jeg har ikke åpnet flasken, så regner med at den er ganske lufttett pga pumpen.

Har lest om at Obagi sine c-serum skal være bra, dessuten Mene & Moy og IS Clinical (de to sistnevnte tror jeg også er veldig dyre..)

Gjest *lucky*
Skrevet
Mørkner? Har ikke merket noen forskjell på innholdet når det kommer ut av pumpen. Jeg har ikke åpnet flasken, så regner med at den er ganske lufttett pga pumpen.

Har lest om at Obagi sine c-serum skal være bra, dessuten Mene & Moy og IS Clinical (de to sistnevnte tror jeg også er veldig dyre..)

Jo flasken virker lufttett men siden serumet har en lysegul farge lurer jeg på om det faktisk kommer luft inn i flasken. Et c serum skal ikke ha farge slik jeg har forstått det. Farge betyr at det har vært i kontakt med luft noe som gjør at serumet ikke er virksom lengre.

Mulig jeg tar feil her men jeg tror det er sånn.

Skrevet
Jo flasken virker lufttett men siden serumet har en lysegul farge lurer jeg på om det faktisk kommer luft inn i flasken. Et c serum skal ikke ha farge slik jeg har forstått det. Farge betyr at det har vært i kontakt med luft noe som gjør at serumet ikke er virksom lengre.

Mulig jeg tar feil her men jeg tror det er sånn.

Sjekket fargen nå i morges da jeg brukte serumet. Det ser lysegult ut. Jeg pleier å "skru igjen" pumpen etter at jeg har brukt det. Altså jeg skrur til venstre slik at den er tett og man ikke kan pumpe (hmm, forklarte jeg forståelig nå..?) Vet ikke hvor lufttett flasken er i utgangspunktet, men innbiller meg at dette hjelper til å holde den tettere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...