Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har ikke fått selvangivelsen i posten enda. Er veldig nyskjerrig, så jeg har sjekket på nettet. Har ikke fått noe der heller. Noen som vet om de legger ut selvangivelsen på altinn.no i fra mandag av?
Sofie1 Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Mener da mandag 16. mars. Tror den kommer på Altinn fra 24 mars, for det er den tidligste dato for når man kan levere den elektronisk. http://skatteetaten.no/Templates/Emne.aspx...;epslanguage=NO
ToveM Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Skatteetaten begynner å sende den ut denne uken. Den skal være levert ut til alle innen 3 april..Den er i alle fall ikke ankommet til posterminalen våres enda.
Gjest Kirsebaer Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 (endret) ggg Endret 28. april 2009 av Kirsebaer
MissStiles Skrevet 18. mars 2009 #8 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har heller ikke fått den. Posten har vært her idag allerede. Kommer vel i løpet av uka eller beg. av neste uke.
flickan Skrevet 18. mars 2009 #9 Skrevet 18. mars 2009 Jeg og er så utålmodig.. Håpe*håpe*håpe* at vi får igjen en del.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #10 Skrevet 18. mars 2009 Jeg er livredd for selvangivelsen i år. Blir vi skyldige så raser hele økonomien vår. Jeg er arbeidsledig og vi har bare akkurat nok til å få det til å gå rundt. En baksmell på skatten vil være skikkelig ille...
Gjest LanaLane Skrevet 18. mars 2009 #11 Skrevet 18. mars 2009 vil ha...må vite om jeg må spise nudler hele året eller om jeg kan flotte meg og kjøpe kjøttdeig...
Titti72 Skrevet 18. mars 2009 #12 Skrevet 18. mars 2009 Jeg er livredd for selvangivelsen i år. Blir vi skyldige så raser hele økonomien vår. Jeg er arbeidsledig og vi har bare akkurat nok til å få det til å gå rundt. En baksmell på skatten vil være skikkelig ille... vil ha...må vite om jeg må spise nudler hele året eller om jeg kan flotte meg og kjøpe kjøttdeig... Dette var leit å lese. Håper ting bedrer seg fort for dere, og at dere får igjen MASSE penger!!!!!!
Gjest LanaLane Skrevet 18. mars 2009 #13 Skrevet 18. mars 2009 Dette var leit å lese. Håper ting bedrer seg fort for dere, og at dere får igjen MASSE penger!!!!!! takk takk :D Skal si hvordan det går
marthes Skrevet 18. mars 2009 #14 Skrevet 18. mars 2009 jeg bor på østlandet og venter i spenning på den.... vel vil egentlig ikke ha den tror jeg da, hehe
Glynis Skrevet 18. mars 2009 #15 Skrevet 18. mars 2009 Dette var leit å lese. Håper ting bedrer seg fort for dere, og at dere får igjen MASSE penger!!!!!! Det som er leit her er jo at ingen av dem har kontroll på økonomien sin. Særlig hvis man er student, har lav inntekt eller er arbeidsledig er det minste man burde gjøre sjekke på skattekalkulator. Alle vet hvor mye de betalte i skatt i fjor og hva de tjente, og de fleste uten overkompliserte fradag kan regne ut cirka hvor mye de får igjen på skatten, eventuelt baksmell.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #16 Skrevet 18. mars 2009 Det som er leit her er jo at ingen av dem har kontroll på økonomien sin. Særlig hvis man er student, har lav inntekt eller er arbeidsledig er det minste man burde gjøre sjekke på skattekalkulator. Alle vet hvor mye de betalte i skatt i fjor og hva de tjente, og de fleste uten overkompliserte fradag kan regne ut cirka hvor mye de får igjen på skatten, eventuelt baksmell. Da jeg la inn mine tall kom det fram at jeg skal få tilbake 30.000 eller noe sånt. Noe sier meg at enten har jeg gjort en feil eller så er ikke den skattekalkulatoren til å stole på. Eventuelt blir det stor feiring her til helga!
Klematis Skrevet 18. mars 2009 #17 Skrevet 18. mars 2009 Nå er det vel slik at de fleste med lån vil få igjen penger i dette skatteoppgjøret siden renten i snitt i 2008 var høyere enn det som ble lagt til grunn når skattekortene ble laget i desember i 2007. Neste år, deriomot, kan nok mange gå på en smell om de ikke endrer skattekortet i løpet av året siden renten ser ut til å bare gå nedover.
flickan Skrevet 18. mars 2009 #18 Skrevet 18. mars 2009 Det som er leit her er jo at ingen av dem har kontroll på økonomien sin. Særlig hvis man er student, har lav inntekt eller er arbeidsledig er det minste man burde gjøre sjekke på skattekalkulator. Alle vet hvor mye de betalte i skatt i fjor og hva de tjente, og de fleste uten overkompliserte fradag kan regne ut cirka hvor mye de får igjen på skatten, eventuelt baksmell. Jeg vet hvor mye skatt jeg har betalt, og hva jeg har tjent. Men renteutgiftene har jeg ikke helt oversikt over da det er mannen som fysisk betaler dem. Og jeg er usikker på hvordan de fordeler det på oss som ektefeller, og jeg har ikke fullstendig oversikt over mannens økonomi. Siden ektefolk liknes under ett, er det litt vanskeligere å beregne.
Gjest LanaLane Skrevet 18. mars 2009 #19 Skrevet 18. mars 2009 Det som er leit her er jo at ingen av dem har kontroll på økonomien sin. Særlig hvis man er student, har lav inntekt eller er arbeidsledig er det minste man burde gjøre sjekke på skattekalkulator. Alle vet hvor mye de betalte i skatt i fjor og hva de tjente, og de fleste uten overkompliserte fradag kan regne ut cirka hvor mye de får igjen på skatten, eventuelt baksmell. Hvordan vet du at vi ikke har orden på økonomien? Jeg tror jeg kommer til å få igjen, men det er ikke så enkelt å vite da jeg har jobbet mye vikariat forrige år hos mange forskjellige arbeidsgivere og fått studielån for kun et halvt år. Om en eller flere av arbeidsgiverene har rota både med skatt og lønn så er det ikke godt å si. Ikke alle arbeidsgivere oppgir på lønnslipper om skatteprosent eller timelønn heller. "Alle" vet ikke hvor mye skatt de betalte i fjor eller hvor mye de tjente, om en ikke har fast inntekt, "alle" har kanskje en pekepinn på hva som står i selvangivelsen men krysser fingrene likevel.
Titti72 Skrevet 18. mars 2009 #20 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har god orden på min økonomi. Jeg betaler også inn ekstra skatt hver mnd. og ser på det som sparing. Jeg testet kalkulatoren, og den sa i fjor at jeg skulle få baksmell på 5 eller 10 tusen. Jeg fikk igjen ca. 15.000. Noe jeg også hadde regnet meg fram til. Så jeg skjønner ikke hva du Glynis skriver det for. Har du prøvd kalkulatoren selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå