Gjest celine Skrevet 8. juli 2003 #1 Skrevet 8. juli 2003 Vi hører så mye om sommerens "jordbær og fløte" men hva med å bytte ut fløten med rømme og strø et tynt lag sukker på toppen.. Garantert friskt og godt, og ikke så sølete som tynn fløte Bare et lite tips- kjempedeilig!!
Dina Skrevet 9. juli 2003 #4 Skrevet 9. juli 2003 Det som passer aller best til jordbær er iskald Champagne... :D Dina
Tusenfryd Skrevet 9. juli 2003 #5 Skrevet 9. juli 2003 Jordbærene skylles og renses og deles i to. Legges med den flate siden ned på en brun mannekropp. Inntas sakte og forsiktig.
Gjest the imp Skrevet 9. juli 2003 #6 Skrevet 9. juli 2003 Jordbærene skylles og renses og deles i to. Legges med den flate siden ned på en brun mannekropp. Inntas sakte og forsiktig. yummy
Gjest Ethereal Skrevet 9. juli 2003 #7 Skrevet 9. juli 2003 Ellers kan man røre Kesam 1% med litt (mye :oops: ) vaniljesukker, smaker også godt til, og er i tillegg nesten fettfritt.
Gjest lmari Skrevet 9. juli 2003 #9 Skrevet 9. juli 2003 Hva er galt med god gammeldags vaniljeis ved siden av jordbærene?!?!?
MarianneE Skrevet 9. juli 2003 #10 Skrevet 9. juli 2003 Hva er galt med god gammeldags vaniljeis ved siden av jordbærene?!?!? Det som er galt med det, er at vaniljeis er ikke is! Det er bare noe hvitt, kaldt som mangler smakstilsetning!! Og Tusenfryd....... Trodde da ikke du var slik!!
Gjest Pudding Skrevet 9. juli 2003 #12 Skrevet 9. juli 2003 Vaniljeis og jordbær er nydelig...!!! Noe annet som er godt er jordbær knust med stavmixer og blandet med yoghurt og sukker -mmmmmmmm... Eller jordbærsorbet...
Tusenfryd Skrevet 9. juli 2003 #13 Skrevet 9. juli 2003 Slik? Klart jeg er slik! Lever ikke i synd en gang jeg - godt gift kjerring... må ha det litt moro da...
Felicia Skrevet 9. juli 2003 #14 Skrevet 9. juli 2003 Jordbær er da på sitt absolutt beste når de serveres sammen med isbiter, lime, rom og sukker knust i blender :D *smatte*
Siss Skrevet 9. juli 2003 #15 Skrevet 9. juli 2003 I disse "Fedon" tider....avsilt naturell yoghurt (la yoghurten renne av seg i et kaffefilter) søtet med fructose eller vaniljesukker på jordbærene mmm...nydelig, og garantert lav GI for de som er opptatt av det.
Rapitap Skrevet 9. juli 2003 #16 Skrevet 9. juli 2003 Jordbær er da på sitt absolutt beste når de serveres sammen med isbiter, lime, rom og sukker knust i blender :D *smatte* OH!!!....det hørtes alldeles utmerket ut!! *Smatte-smatte*
Gjest Tristessa Skrevet 9. juli 2003 #17 Skrevet 9. juli 2003 Eller mascarpone blandet med frø fra vaniljestang og litt sukker. Tristessa - har lagt på seg denne feiren...
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #18 Skrevet 9. juli 2003 Aller aller best er en italiensk variant: Del jordbærene i 2 eller 4. Dryss over generøst lag med melis. Press sitronsaft over. Rør rundt, la stå et kvarters tid. NYT! Dette smaker utrolig friskt og godt, og samtidig akkurat søtt nok! Jordbærene blir deilig glaserte. Jeg misjonerer denne oppskriften til alle jeg kan!
Fakse Skrevet 9. juli 2003 #19 Skrevet 9. juli 2003 Aller aller best er en italiensk variant: Del jordbærene i 2 eller 4. Dryss over generøst lag med melis. Press sitronsaft over. Rør rundt, la stå et kvarters tid. NYT! Dette smaker utrolig friskt og godt, og samtidig akkurat søtt nok! Jordbærene blir deilig glaserte. Jeg misjonerer denne oppskriften til alle jeg kan! Åh...hørtes VANVITTIG godt ut! Kan love deg at jeg skal prøve. Forøvrig må jeg bare nevne at nordnorske jordbær er de beste. På grunn av temperaturen modnes de ganske langsomt, men de får mange ganger så mye lys som andre jordbær, siden vi har lys både natt og dag, og som alle vet kommer jo smaken av lyset (jeg kan merke om jordbær er modna i gråvær eller solskinn). Forøvrig ligger det en takk-for-hjelpa gave, som i følge giveren (en mann med smaksløkene i orden) skal være den perfekte jordbærvin. Gleder meg til å prøve, og kan formidle navnet på den videre når jeg finner det ut
Gjest Jamila Skrevet 9. juli 2003 #20 Skrevet 9. juli 2003 (jeg kan merke om jordbær er modna i gråvær eller solskinn). WOW!! Jeg er råimponert! :D :D Men, helt seriøst, kan du det? Hva er forskjellen? Jamila-som bare kjenner forskjellen på norske og importerte bær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå