Gå til innhold

Fuktighetskrem som ikke gir kviser/uren hud

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hei!

Jeg sliter med kviser og uren hud, og bruker produkter fra MD formulations.

Men jeg trenger en fuktighetskrem også, for huden min blir så tørr..

Vet du av en fuktighetskrem som ikke gir kviser og uren hud?

Kan gjerne være fra helsekost, hvis det finnes noe der.

Har ikke så mye penger, så MD og Dermalogica osv blir så dyrt for meg :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

MD sin skin renewal eller noe slikt, cellefornyelse. Den er veeldig drøy og god (du må ut med mye der og da, men det lønner seg i lengden). Den er fantastisk!

Skrevet

Active Moist og Skin Smotthing Cream fra Dermalogica (sistnevnte er noe fetere i konsistensen). Hvis du kjøper i nettbutikk eller på Ebay blir det billig!

Skrevet

Hei! Jeg bruker Harmonie fra Decleor :) Den gir masse fuktighet uten å være fet. Jeg bruker også MD-renseprodukter..

Skrevet

Laverea sine kremer har fungert veldig bra i så måte for meg, i hvert fall. Milde og fine produkter. Kjøpes på helsekost.

Skrevet

Du bør ikke blande MD med apotek/helsekost produkter, da kan effekten av MD stupe ganske så kraftig. Hva med å handle på nett? Da blir det jo ikke dyrt :)

Gjest Gjest
Skrevet

prettyskin4less.com er billig.

Husk at MD forte og MD formulations er nesten det samme bare billigere.

Gjest *lucky*
Skrevet
Du bør ikke blande MD med apotek/helsekost produkter, da kan effekten av MD stupe ganske så kraftig. Hva med å handle på nett? Da blir det jo ikke dyrt :)

Hvorfor det? Jeg har sett litt på denne kremen http://www.iherb.com/ProductDetails.aspx?pid=6234&at=0

Synes den virker ok men mener du at den kan være lite gunstig siden den også er et helsekostprodukt?

Ser ikke ut til at innholdet i kremen er dårlig synes jeg eller tar jeg helt feil?

Gjest Løve66
Skrevet

Jeg bruker også MD i div. varianter - hvilke produkter (fuktighetskremer) kan den trygt blandes med? Decleor og Matis har jeg forstått er "klarert" - er også Dermalogica ok? Er det noen "regel" for hvilke merker/produkter MD kan blandes med så vi kan finne ut av det ved egen hjelp - eller må vi bare spørre deg Hilly? ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan prøve Avene anti ac. Funker kjempegodt for meg iallefall.

Skrevet

Min hud like Lumene Sensitive Touch. Jeg har dagkrem for normal/blandet hud, men det er også en variant for tørr hud. Serien sier at den ikke inneholder silikoner, parabener og mineraloljer - og fungerer altså for meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Rich moisturiser i serien Dead Sea Spa Magik gir ikke kviser og uren hud, bare fukt. Den er omtrent like bra for min hud som MD sin, og betydelig billigere. :-)

Ellers kan du jo prøve Dr. Hauscka eller noe annet, gå og spør i helsekostbutikken om hva de tror kan passe. Marija Entrich er nok bra, men også veldig dyre...

Skrevet
Jeg bruker også MD i div. varianter - hvilke produkter (fuktighetskremer) kan den trygt blandes med? Decleor og Matis har jeg forstått er "klarert" - er også Dermalogica ok? Er det noen "regel" for hvilke merker/produkter MD kan blandes med så vi kan finne ut av det ved egen hjelp - eller må vi bare spørre deg Hilly? ;)

En grei regel er at de merkene du får i hudpleiesalong er trygge å bruke sammen med MD så Dermalogica går fint :)

Produkter fra parfymeri, Vita osv er som regel ikke så gode på ingredienssammensetningen, derfor bør man ikke blande det inn i MD bruk.

MD Forte er ikke bra som MD Formulations forresten...

Skrevet

Tull! Md Forte er minst like bra. Har du prøvd det kanskje?

Gjest *lucky*
Skrevet
En grei regel er at de merkene du får i hudpleiesalong er trygge å bruke sammen med MD så Dermalogica går fint :)

Produkter fra parfymeri, Vita osv er som regel ikke så gode på ingredienssammensetningen, derfor bør man ikke blande det inn i MD bruk.

Jøss det var merkelig, jeg synes MD forte er veldig bra jeg. Det er sterke produkter men jeg vil si de er mer effektive enn MD formulation.

Hvorfor mener du at MD forte ikke er så bra som MD formulation?

Gjest Løve66
Skrevet

Har aldri vært borti MD Forte, har bare MD Formulations-produkter. Visste ikke at det var noe het MD Forte en gang jeg, men da skjønner jeg at å benevne MD Formulations som bare MD blir feil.

Skrevet

Bruker også syre-rens om ikke fra MD og har blitt veldig glad i en fuktighetskrem fra La Roche Posay. Tror den heter Hydraphase Rich. Gir ikke kviser og gir mye fuktighet og myk og klar hud:)

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_wenche_*
Skrevet

Etter jeg begynte å bruke kaldpresset økologisk jojobaolje fra www.urtekosmetikk.no har huden min blitt sååååå mye bedre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...