Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Jeg gifter meg nå i sommer, og vil selvsagt ha familien rundt meg. Problemet er bare at min mor nekter å komme om jeg inviterer mine to eldre søsken. Det har stadig vært turbulens mellom dem og henne, men jeg hadde håpet at kansje denne dagen kunne hun klare å sette dette til side-men nei... Jeg må derfor velge mellom mine søsken og min mor, noe jeg synes er veldig vanskelig. Det skal sies at jeg ikke har så mye kontakt med søskenene mine, men ville jo likevel hatt dem der på en slik dag. Så hva gjør jeg???
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Uansett er din mor en stor egoist som utsetter deg for dette dilemmaet på din bryllupsdag!
leirbål Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Jeg ville valgt den eller de som du føler deg mest vel blandt. Om det er søsknene dine, eller moren din vet bare du. Men jeg er enig i at moren din er svært egoistisk og umoden i reaksjonen sin. Og jeg hadde syntes det var svært sårende.
Gjest Pet Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Uff, den var lei. Du må vel bare bestemme deg for hvem det er viktigst for deg at kommer? Mamma eller søsken? Et annet alternativ er jo å invitere alle til et foorsoningsmøte med en nøytral megler for å få dem til å bli venner igjen, men det er jo en del mer krevende.
Solstrålejenta Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Jeg ville invitert den som ikke satt et ultimatum at du måtte velge... Ultimatumer synes jeg er smålig....
Gjest gikteklar Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Skjønner at det er kjempe vanskelig, men tror nok jeg ville invitert søsknene og moren min og sagt at det er opp til de om de vil komme eller ikke. Er jodårlig gjort av henne å gi deg valget. Kanskje hun endrer seg når hun ikke får viljen sin...
Piper Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Jeg ville invitert den som ikke satt et ultimatum at du måtte velge... Ultimatumer synes jeg er smålig.... Kunne ikke vært mer enig Jeg blir irritert på mødre som prøver å manipulere barna sine på denne måte, bare for å få viljen sin.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Jeg hadde invintert alle sammen. Tviler på at jeg hadde hatt et så godt forhold til moren min om hun hadde satt et slikt ultimatum. Noen ganger bør man tenke på noen andre enn seg selv altså. Snakk om barnslig og egoistisk dame.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Jeg hadde forklart min mor at jeg invitere alle og så får hun selv velge om hun vil komme eller ikke, det er ikke du som har et problem med søsknene dine så får de ordne opp seg i mellom.
Leiah Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 Inviter alle sammen. Da er det hun som vil komme i et dårlig lys om hun ikke kommer. Snakk om egoistisk mor du har!
Gjest Pet Skrevet 17. mars 2009 #11 Skrevet 17. mars 2009 Jeg hadde ikke fikset å bare sendt ut invitasjon for så å ha ha satt meg ned og ventet på hvem som sa ja når det gjelder så nær slekt. Tror jeg hadde prøvd å avklare situasjonen på forhånd, evt bare ha invitert en av partene.
Vera Vinge Skrevet 17. mars 2009 #12 Skrevet 17. mars 2009 Som en helt generell regel, så mener jeg at den som nekter å komme får ta ansvar for sine egne handlinger, og ikke forsøke å presse omgivelsene sånn at de får det som de vil. Jeg ville mao. føle det fryktelig feil hvis noen forsøkte å få meg til å ikke invitere gjester jeg ønsket å ha til stede. Når det er hun som oppfører seg usedvanlig barnslig, mener jeg at hun får ta konsekvensene av det og vurdere om hun en mor som ikke er i stand til å sette sine egne problemer til side og stille opp for datteren sin. Men så er det disse følelsene da. Om du føler at det blir helt feil at moren din ikke kommer, så kanskje den beste løsningen er å legge til rette for at hun skal komme. Men jeg vil tro det vil vrenge seg litt inni deg av å bli diktert på en slik måte. For jeg syns det er fryktelig manipulerende og stygt gjort overfor deg. Kanskje er det også noe hun sier nå, i håp om at du skal la være å invitere søsknene dine, men at hun ikke gjør alvor ut av truslene når det kommer til stykket?
Neytiri Skrevet 17. mars 2009 #13 Skrevet 17. mars 2009 Skjønner at det er kjempe vanskelig, men tror nok jeg ville invitert søsknene og moren min og sagt at det er opp til de om de vil komme eller ikke. Er jodårlig gjort av henne å gi deg valget. Kanskje hun endrer seg når hun ikke får viljen sin... HEEEEEEEELT ENIG!!!
Jade Skrevet 17. mars 2009 #14 Skrevet 17. mars 2009 Det er ikke du som er uvenner med noen. Dermed er det ikke ditt valg å ta, og heller ikke ditt problem. Inviter alle, så får de selv avgjøre hvem som skal komme eller ikke.
eleit Skrevet 17. mars 2009 #15 Skrevet 17. mars 2009 Hadde det vært meg ville jeg invitert alle. Moren din burde ikke stille et ultimatum. Inviterer du alle, så er det opp til dem å takke ja eller nei. Men, må si det er trist om ikke moren din kan legge slikt til side en dag. Men, hvis ikke du vil velge mellom dem, så synes jeg ikke du skal gjøre det!
Heritære Skrevet 18. mars 2009 #16 Skrevet 18. mars 2009 Jeg er enig med de fleste at i første omgang så høres dette ut som ei mor som ikke kan ta hensyn til andre enn seg selv. Men, som mor selv så må jeg jo si at hvis jeg skulle ha røket uklar med mine barn så må de ha gjort noe grufullt mot meg for meg å slå hånden av mine egne barn, noe jeg regner med at de er? Så det kan jo ligge dyperliggende årsaker til hvorfor hennes mor ikke klarer å møte dem. Dette er din store dag så da synes jeg du selv må velge hvem som står deg nærmest og hvem du ønsker å ha rundt deg. Kanskje kan det være en tankevekker både til din mor og søsken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå