Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Vel, nå er dette en gammel sak da. Når jeg var liten så hørte jeg om en mann som var i dyreparken i Danmark (kanskje med sin familie). Da han kjørte med bilen for å se på løvene så gikk han ut av bilen og bort til løvene og bli spist. Det er det jeg har blitt fortalt så det kan jo være noe feil der. Jeg tror jeg var ca 5 da jeg først ble fortalt det, så det er kanskje mer enn 15 år siden. Vi kan si det skjedde for melliom 10 og 18 år siden da, for jeg er ikke helt sikker på når det skjedde eller om jeg var 5 eller 10-12 da jeg hørte om det. Jeg bare lurte på om noen her vet noe om saken? Om hvorfor han gjorde det (hvis noen vet). Var han bare "dum", eller gjorde han det fordi han ville han død? Og var han alene eller var familien der?
FoxyFish Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Google er en fin ting Etter et kjapt søk fant jeg dette som handler om en mann som ble drept der i 1997 etter å ha gått ut av bilen tross advarsler.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Takk. Det er kanskje den saken. Ja, google er en fin ting, men glemmer av at det finnes av en aller annen grunn
Lancelot Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Om han var dum eller ikke, nja korttenkt i alle fall. Ikke akkurat en behagelig og smertefri måte å dø på, om det var det han ville.
anno1 Skrevet 29. mai 2017 #5 Skrevet 29. mai 2017 (endret) Er det ikke rart.... Hørte denne historien da jeg satte hos frisøren i dag. Synes den var så horribel at jeg måtte prøve å finne en artikkel om den. Nå har jeg googlet ganske så lenge. Det eneste som finnes om denne historien er denne tråden + tråden fra Origo det er linket til. Jeg har funnet en liste over ulykker ifb. med løver og tigre i Danmark og utenlands (for DK) den strekker seg lengre tilbake i tid enn 1997. Historien er ikke nevnt der. De fleste aviser vi kjenner til i dag var også online i 1997. Det finnes ingen avisartikler om dette. Hvordan i alle dager kan denne vandrehistorien ha oppstått?! Endret 29. mai 2017 av anno1 Manglende tekst
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #6 Skrevet 29. mai 2017 https://www.b.dk/nationalt/ulykker-med-tigre-og-loever-i-zoologiske-haver +dagens ulykke i England. Slike urbane legender oppstår vel som en sammenblanding av flere ulykker ispedd en dæsj sensasjonsjakt.. Anonymkode: 4ce84...ba7
anno1 Skrevet 29. mai 2017 #7 Skrevet 29. mai 2017 - Alligevel kan man undre sig over, hvad der foregår i nogle folks hoveder, når de bryder alle sikkerhedsregler og ruller bilruderne ned. Eller endnu værre, står ud af bilerne. Men heldigvis har vi et effektivt patruljesystem, der hurtigt får fat i de dumdristige. Så vi har været forskånet for alvorlige ulykker gennem alle de 40 år, hvor løverne har været i Givskud, siger Richard Østerballe. 2009 1
anno1 Skrevet 29. mai 2017 #8 Skrevet 29. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.b.dk/nationalt/ulykker-med-tigre-og-loever-i-zoologiske-haver +dagens ulykke i England. Slike urbane legender oppstår vel som en sammenblanding av flere ulykker ispedd en dæsj sensasjonsjakt.. Anonymkode: 4ce84...ba7 Ja var denne jeg fant. Det er ingen ulykker med løver samme år, eller årene før eller etter. Historien jeg leste på nett er identisk med hun på frisørsalongen, men det er ikke samme person. Helt merkelig.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 Det var jo ikke voldsomt mye nettaviser og artikler på nett på midten av 90-tallet da, så det kan jo forklare hvorfor du ikke finner noen artikkel. Anonymkode: 3a75c...c07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå