Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Jeg klarte jo selvfølgelig ikke å vente lengre, og tok en test nå midt på dagen, på 8 dagen etter eggeløsning. Resultatet ble jo negativt, og har forstått at det er normalt selv om man skulle være gravid, når man tester så tidlig. Grunnen til at jeg hadde en liten forhåpning på at den skulle vise noe, er fordi jeg har dette trykket i magen (som om mavemusklene ikke klarer å holde maven inn i normalstilling) Det samme symptom jeg merket sist jeg var gravid (men la dog ikke merke til det før etter den positive testen i uke 5.. graviditeten endte desverre i en SA) og så tenkte jeg at siden HCG nivået er stort nok til å gi meg symptomer, så må det vel vises på testen.. hmmm.. Men "mavesymptomer" er vel noe man lett kan inbille seg kanskje, og sist hadde jeg jo ømme bryster ca en uke innen mensen, og det har jeg ikke merka noe til. En ting jeg har nå, som jeg ikke huska fra sist er en enorm tørste!! Jeg vet godt jeg bare skal smøre meg med tålmodighet, men er alikevel sååå nysjerrig.. så spørsmålet mitt til dere gravide, eller mødre er: Har du noen gang hatt symptomene, testet tidlig negativt, men så har det allikevel vist seg at du var gravid? På forhånd tuuuusen takk for svar!
Jade Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Uke 3... jeg går utifra du mener 3 uker etter første mens-dag? Du bør vente til uke 4 før du tester. Evt. et par dager før. Jeg kjente også symptomer i uke 3, men testet ikke positivt før et par dager før forventet mens. (altså 4 uker etter første mens-dag). (jeg var utålmodig og testet i uke 3 også (negativt, men jeg var gravid!)) Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Jupp! Uke 3 etter siste mens dag ja , 8 dager siden siste eggeløsning. Vet godt at det er best å teste rundt forventet mens, men siden det er mulig å få positivt resultat 3 uke og jeg har symptomer (om de ikke er innbillt da) så tenkte jeg at jeg bare skulle fyre løs! Men det var akkurat et sånt svar du ga jeg håpte på! At testen godt kan slå ut "falskt" negativt selv om man har symptomer og jeg kan fortsatt være forhåpningsfull!! Jippi!! Takk takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå