Gjest Gjest_stine_* Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Er det noen som har vært i alanya å kan anbefale oss å resie dit? Vi er et par på 21 år som vil dra til en plass der vi kan shoppe litt, få sol og varme, være med på aktiviteter osv. Tittet litt på hotellet blue diamond fra ving, noen som har bodd på dette? Hvordan er temperaturene her i juni? Er så vanskelig å finne ut hvor man skal reise... :/ første ferien vår sammen å.
*snuppis* Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Regner me dat du vil få både negative og positive tilbakemeldinger nå! Sånn er det bare ved ethvrt innlegg om tyrkia, så kommer det mange negative meninger! jeg personlig var til å begynne med meget negativ, visstnok før jeg reiste dit! Men etter å ha vært der, så finnes det intet sted jeg heller vil tilbake til! Elsker alanya! Jeg drar med kjæresten, og synes ikke det er noe problem i forhold til guttene/mannfolka her nede da så lenge jeg holder meg med han! Jentetur hadde jeg ikke tatt til tyrkia! Shoppingen er fantastisk dersom du godtar real fake;) Billig og artig! Her kan pruteevnene få vist seg! Mat lever du billig på! koster nada for en god middag med godt å drikke til! Generelt sett billig! Ellers synes jeg folket er hyggelig! Områdene er fine! aldri har jeg opplevd så rene hoteller som her nede. Kjenner ikke til hotellet du oppgir. Jeg reiser alltid selv i juni og da er det fint her nede. Ikke altfor varmt, men langt langt ifra kaldt nei!!! Det er norsk sommer og enda litt til ja. Du tenger ikke pakke med deg gensere eller bukser til bruk verken dag tid eller kveldstid! Herlig i alanya. Verdt turen! 1
Gjest Gjest_stine_* Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 har du noen hotell som du har bodd på og kan anbefale?
~banshee Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 (endret) Jeg skal også dit, så fint å lese litt tips her Skal med familien jeg, da. Så eventuell festing/natteliv får jeg vel ta meg av på egen hånd, hehe. Blir spennende med et helt nytt sted å feriere! Men, er mennene veeeldig pågående? Jeg håper det ikke blir for ille, for har ingen gutt å ha med meg. Var i Tunisia, der var de helt sinnsyke. Sjokkerende kulturkrasj, skulle ønske jeg hadde noen å leie da, ihvertfall. Hva bør jeg svare til dem, for å få dem til å skjønne at jeg ikke er interessert i dem, hvordan bør jeg oppføre meg? Vet jeg høres fordomsfull ut nå og skjærer alle over en kam, men akkurat det var ikke noe særlig i Tunisia og det ødela jo litt. Alle er jo forskjellige, vet jeg jo. Men... Ikke noe alternativ å gå hakk i hel med familien 24/7 heller. Så bare lurer på hvor ille det er Endret 18. mars 2009 av ~banshee
*snuppis* Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Ja jeg vil nok si at du merker mer til dem her enn andre steder ja. Aldri selv vært i tunisia, men hørt historier. Min erfaring er at jeg aldri vil reise som jente alene til tyrkia, eller på jentetur! Jeg fikk respekt og fikk gå i fred når jeg gikk med kjæresten, da var de heller imøtekommende og veldig hyggelige. så fort jeg gikk på bassenget, ut i butikken eller noe annet alene var d der med engang! Og de er ekle!!!! Skikkelig ekle! Ja de er nok ganske pågående om du er jente alene eller på jentetur.. Jeg husker spesielt engang jeg var ute med kjæresten, han skulle bare inn i en butikk såjeg satte meg på en krakk alene. Det tok ikke lange tiden før det flokket seg rundt og blikkene kom kjapt! Jeg er ikke innbilsk!! Langt derifra, men dette var virkelig ille! en annen gang lå jeg på bassenget alene, og gjett om de kom en etter en og skulle varte meg opp! Og de satte seg gjerne ned og skravlet i vei! Den mest ekle episoden hadde jeg en kveld i en butikk. jeg gikk alene inn, mens kjæresten var i butikken ved siden av. Og da kom det en gutt, han var DRIT ekkel og sendte skikkelig slibrige blikk og kom med ufine ord! Men det endret seg raskt da kjæresten min kom , da så han at vi var to sammen og da snudde han helt om.... Håper det ga litt mer innblikk, og ikke skremte unna.For all del, sammen med en gutt er de kjempe hyggelige:)
~banshee Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 (endret) Ja jeg vil nok si at du merker mer til dem her enn andre steder ja. Aldri selv vært i tunisia, men hørt historier. Min erfaring er at jeg aldri vil reise som jente alene til tyrkia, eller på jentetur! Jeg fikk respekt og fikk gå i fred når jeg gikk med kjæresten, da var de heller imøtekommende og veldig hyggelige. så fort jeg gikk på bassenget, ut i butikken eller noe annet alene var d der med engang! Og de er ekle!!!! Skikkelig ekle! Ja de er nok ganske pågående om du er jente alene eller på jentetur.. Jeg husker spesielt engang jeg var ute med kjæresten, han skulle bare inn i en butikk såjeg satte meg på en krakk alene. Det tok ikke lange tiden før det flokket seg rundt og blikkene kom kjapt! Jeg er ikke innbilsk!! Langt derifra, men dette var virkelig ille! en annen gang lå jeg på bassenget alene, og gjett om de kom en etter en og skulle varte meg opp! Og de satte seg gjerne ned og skravlet i vei! Den mest ekle episoden hadde jeg en kveld i en butikk. jeg gikk alene inn, mens kjæresten var i butikken ved siden av. Og da kom det en gutt, han var DRIT ekkel og sendte skikkelig slibrige blikk og kom med ufine ord! Men det endret seg raskt da kjæresten min kom , da så han at vi var to sammen og da snudde han helt om.... Håper det ga litt mer innblikk, og ikke skremte unna.For all del, sammen med en gutt er de kjempe hyggelige:) Skjønner akkurat hva du mener! Virker akkurat som de var i Tunisia. Der var jeg også med familien (foreldre og en yngre søsken). Jeg har blondt hår i tillegg, og de er jo ville etter det :S kunne ikke gå et sted alene. Gikk uti sjøen, og noen kom. Det var første dagen og jeg var jo uvitende om hvordan de var. Og jeg begynte å prate vettu, fordi jeg tenkte at "juhu! Noen vil henge sammen med meg og slå av en prat! Akkurat det jeg trenger, for nå begynner familien å bli litt kjedelig.." men vi endte jo opp med å krangle... Han maste om det ene og det andre. Jeg tok meg en svømmetur lenger uti sjøen for å komme unna. (Jeg ER hyggelig og veldig tålmodig, men da ble det for mye.) Uti sjøen kom det en annen fyr svømmende, og skulle ha meg med oppi en båt. Han maste også. Jeg svømte på land og måtte se meg rundt om jeg var alene før jeg kunne ta en tur igjen. På markedene var det verst. Mange skulle gi meg en "gave" - plutselig sto de med trutmunn og ville kline :S eldre menn var også ekle. En kelner eller restaurantsjef (husker ikke helt hva han var) som foreldrene mine syntes var sååå hyggelig, tok vi bilde av sammen med. Han sto ved siden av meg, og idet blitzen gikk, kløyp han meg på rumpa. Foreldrene mine skulle få discount på en vare hvis en fyr fikk prate med meg, og en annen hvis han fikk ta en drink med meg. I likhet med der du var, var alle i butikker også pågående. Hvorfor tar de ikke et nei for et nei? Foreldrene mine syntes jo bare alt dette var veldig komisk og underholdende, og jeg skjønner jo det, men jeg ble helt paff og sliten av det. Jeg er heller ikke innbilsk. Jeg var jo hyggelig i utgangspunktet. Og nå skal jeg altså til Tyrkia med familien. Håper jeg kan manne meg opp til å tåle de greiene der. Endret 18. mars 2009 av ~banshee
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 Alanye/Tyrkia er det eneste stedet jeg kunne tenkt meg å bo på all-inclusive hotell, og det sier litt Det finnes ikke noe sjarm over byen, at all. Typisk oppbygd for turismen. Det er en hovedgate med nybygde hoteller på den ene siden og strand på den andre. Masse restauranter, med akkurat samme meny i hver eneste restaurant... Og samme hva du bestiller, så får du samme tilbehøret til; bakt potet, ris og pommes frites. "Verdens 3 beste kjøkken" my ass Vi var der i september, og det var så mye bølger at jeg ikke orket å bade. At tyrkere er slitsomme er jo ingen nyhet, så det er det bare å være forberedt på. To ganger gikk jeg utenfor hotellet på kveldstid uten mann og barn, og begge gangene stoppet det en bil som spurte om jeg skulle være med. Jeg er ikke blond eller superpen, kler meg ikke utfordrende, osv. Men det er billig og herlig vær, derfor kan jeg reise igjen, men da på all inclusive
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Har ikke selv vært i Alanya dessverre, men etter å ha surfet litt rudnt fant jeg denne siden. Kanskje du finner noen gode tips her: http://www.ferietipset.no/asia/tyrkia/alanya/tips/?view=list Klem
*snuppis* Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Hm...jeg vil da ikke påstå at byen IKKE har sjarm!!! Greit nok, den kan ikke sammenlignes med romantiske byer andre steder i verden, men den er da langt i fra ukoselig. Det er små sidegater her som alle andre steder med koselige restauranter og dessuten kan du kjøre hest og kjerre gjennom byen (det gjorde vi og det var veldig koselig og romantisk) bylivet har du også ned epå havna, her er det full liv og røre og party hele natta for den som ønsker det. Ja byen er preget av butikker som skal selge fakevarer, men det er også derfor jeg reiser dit! Nei det kan ikke skryte på seg å være verdens beste kjøkken, men det er da heller ikke så ille. Du får fine biffer her samt alt annet du ønsker. Og dte beste av alt, det er super billig! Et glass øl er jo så billig at du kan bare helle innpå Dessuten har de kjempe gode nanbrød!!! mmmmm.... Her er det alle slags restuaranter, fiskemat, kjøtt, thai, billige enkle og dyre og eksotiske! Det er noe for enhver om man bare leter litt rundt. Hørtes ut som en dramatisk opplevelse i Tunisia ja..... Men såååå ille kan jeg ikke påstå å si at det var, hvertfall ikke på stranden. jeg fikk bade i fred og slikt.. Det er egne vakter der som hele tiden følger med;) MEn jeg hadde ikke dratt på stranden alene nei! En annen positiv ting med Alanya er at det er veldig veldig rent der! De hotellene jeg har vært på kan skryte på seg å være renere enn noen andre hotell rundt omkring i verden jeg har vært på! Dessuten er det pent og ryddig i byen! Det ligger ikke søppel å flyter!!
*snuppis* Skrevet 20. mars 2009 #10 Skrevet 20. mars 2009 forresten, jeg har ikke bodd på all inclusive i alanya...Funka fint!
Gjest Gjest_Marmelade Skrevet 20. mars 2009 #11 Skrevet 20. mars 2009 Jeg er Tyrker og må si at den eneste måten tyrkiske gutter skjønner at du faktisk ikke er interessert er at du ikke smiler eller er blid og ikke har blikkkontakt med han i det hele tatt! Det beste er å dra med kjæresten ja, da viser de mer respekt. Renslighet skal tyrkerne ha for må jeg si =) og maten smaker mye bedre i andre byer, enn det den gjør i alanya. Maten i alanya er laget for dem som ikke tåler så mye sterk krydder eller eksotisk. ikke noe spennende mat å få der nei.. Selv liker ikke jeg all incl. det blir kjedelig i lengden, bedre å ta seg en tur hit og dit for å spise eller drikke.. var med på det en gang, men det endte opp med at det ble ekstra utgifter fordi det ble kjedelig å vi dro ut for å spise.. Jeg synes heller ikke at byen har sjarm, vil man ha det så er Istanbul den riktige byen å velge i Tyrkia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå