Vodecka Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 (endret) Jeg må si meg lei av kattepiss... Jeg har sjøl hatt katter, men har kastrert de. Nå holder jeg meg til bikkjer (og kaniner...), men samtlige av naboene her har katter. Må understreke at jeg elsker katter! Nydelige dyr! Men er så lei av at de pisser opp etter ungenes leker og treffer mellom i dørsprekka...! Og vi vet jo alle hvor sterkt det lukter. Er det noen som har noen råd om hvordan få vekk lukta og samtidig gjør så ikke de velger min trapp neste gang? Endret 17. mars 2009 av Vodecka
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Appelsinskall Produkter som er ment til å fjerne katter. (Get off-spray og lignende. Husker ingen konkrete navn nå)
Vodecka Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2009 Jeg er litt skeptisk til sånne kjøpeprodukter... føler bare det er noe tull, men er klart; jeg har jo ikke prøvd! :D Kan ikke forvente det funker da lissom... De har holdt på i hele vinter å pisse ned campingvogna mi oxo. Gleder meg ikke til å inn i den...
Gjest Cupcakes Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 (endret) det har jeg også lurt på, bare at jeg har katt selv, en jentepus som selvfølgelig er sterelisert og id merket med chips og tatovering, men er mange andre katter akkurat her (med eiere) som jeg mistenker ikke er kastrert og lukter fælt utenfor her til tider, åssen kan jeg få vekk de andre kattene og alikevel ikke "skremme" bort min fra å komme hjem etter å ha vært ute litt? *ikke meningen å kuppe tråden din altså!* Endret 17. mars 2009 av Cupcakes
Vodecka Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2009 Hehe! Gjør da ingenting! Jeg venter spent på om noen kan komme med råd til ditt spørsmål oxo! Jeg innbilte meg at kanskje siden jeg hadde hunder, som pisser på hver stolpe i nabolaget, så skjønte kattene at "her må vi holde oss vekke". Men neida! jeg satt på trappa og tok en røyk og hadde bikkjene løse ute som jeg pleier. Jeg blei helt målløs da den største bikkja løp bort til pus som stod og pissa ned camingvogna mi! Pus kunne ikke brydd seg mindre om den lettere frustrerte Pluggen min som ikke klarte å jage en katt! Så jeg må nok basere meg på å handle inn ett par av disse "vekk-sprayene".
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 De fleste katter jeg vet om har reagert på den grønne. Husker såklart ikke hva den heter nå. Men du har ingen anelse hvem som eier hva av katter? Om f.eks campingvognen din får skader så kan du jo f.eks ta bilde av katten dra til eier og kreve erstaning. Og evt kreve kastrering.
Vodecka Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2009 Hm... jo, jeg vet hvem som eier kattene. Jeg visste ikke det gikk an å kreve noe av katteeiere? Jeg er som sagt mer på bikkjer og der har en stort ansvar! Men er det sånn med katteeiere oxo? At sett f.eks at den grå/sorte katta til naboen her står og markerer seg typisk rett i dørsprekka på vonga, kan jeg da filme den og kreve at ho kastrerer den? Er vel ikke sikkert de holder mus unna eigang med bare skvettinga si?? Hehe!
Gjest Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Jeg er ikke 100% sikker på om du kan kreve noe, men om det er den asmme katten som kommer om og om og om igjen og pisser ned campingvogna di så må det da gå ann å få gjort noe.
Modic Skrevet 21. mars 2009 #9 Skrevet 21. mars 2009 (endret) Get-off finnes både som spray og som en slags type "gelé-kuler". Vi bruker sprayen på husveggen, inngangsdøra osv, og legger gelé-kulene i blomsterbedet osv. Det funker!! Men kom til å tenke på én ting: Jeg har ikke sjekket hvordan det er om f.eks. ungene skulle komme til å spise en slik kule. Våre barn er såpass store at det ikke er noen fare, derfor har jeg ikke tenkt på det før nå. PS: Om naboen kastrerer katten sin, så er det ikke sikkert at adferden med å markere blir borte. Mye er tillært adferd, og sitter "mellom ørene". For at kastrering skal fungere optimalt, bør det gjøres før kattene blir kjønnsmodne og begynner med den type adferd. Endret 21. mars 2009 av Modic
Vodecka Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 22. mars 2009 Ja, ang kastrering og markering vet jeg de bør tas FØR de begynner, men lukta i urinen forsvinner jo. Er den som er værst... Og det var ett godt poeng med barn og "skal ikke spise, skal bare smake" kan bli interessant. Tviler på mine barn ville spist, men er flere naboer som har yngre unger og jeg vil helst unngå at de får i seg noe. Så spray hørtes jo bra ut! Det får jeg kjøpt på vanlige dyrebutikker?
Modic Skrevet 24. mars 2009 #11 Skrevet 24. mars 2009 Ja, ang kastrering og markering vet jeg de bør tas FØR de begynner, men lukta i urinen forsvinner jo. Er den som er værst... Og det var ett godt poeng med barn og "skal ikke spise, skal bare smake" kan bli interessant. Tviler på mine barn ville spist, men er flere naboer som har yngre unger og jeg vil helst unngå at de får i seg noe. Så spray hørtes jo bra ut! Det får jeg kjøpt på vanlige dyrebutikker? Ja, jeg tror jeg kjøpte min i en vanlig dyrebutikk. Heter i alle fall "Get Off". (Mulig med bindestrek i mellom, det husker jeg ikke...)
Pinnsvin Skrevet 24. mars 2009 #12 Skrevet 24. mars 2009 Hei :-) Vil anbefale deg å prøve Get Off Spray; vask først området der kattene har markert med lunket vann iblandet litt eddik, så sprayer du med Get off. Sprayen kan du kjøpe på Tropehagen Zoo sin nettbutikk; Get off Spray -- klikk her Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #13 Skrevet 26. mars 2009 Jeg har hørt at en del legger ut pepper. Om det hjelper for lukten eller hva det er det vet jeg ikke, men du kan i alle fall prøve det. Nesten som vampyr og hvitløk Det skader i allefall ikke kattene slik noen av disse sprayene kan..
Vodecka Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 26. mars 2009 Pepper? Hm... Nei, det skader jo ikke å prøve! Er jo det siste jeg vil å skade katten! Vil bare den skal slutte å bruke campingvogna mi som utedo...
Silmarill Skrevet 26. mars 2009 #15 Skrevet 26. mars 2009 Edikk, kaffegrut..... http://www.kjerringrad.com/kattepiss-357.html
Nelly Pelly Skrevet 27. mars 2009 #16 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har hørt at en del legger ut pepper. Om det hjelper for lukten eller hva det er det vet jeg ikke, men du kan i alle fall prøve det. Nesten som vampyr og hvitløk Det skader i allefall ikke kattene slik noen av disse sprayene kan.. Pepper? Hm... Nei, det skader jo ikke å prøve! Er jo det siste jeg vil å skade katten! Vil bare den skal slutte å bruke campingvogna mi som utedo... Pepper hjelper. Hadde probemer med katter som pisset overalt utenfor huset. La ut helpepper rundomkring, og problemet forsvant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå