Red headed girl Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Hei, har nettopp flytta, og fekk plutselig ei kjempehøg strømregning levert i posten. Strømforbruket mitt var sjølvsagt stipulert, og det med omtrent det dobbelte av det riktige forbruket mitt, så blei en del.. Men, skal eg ikkje en gang få sjanse til å lese av strømmen min? Er vant med der eg budde før at eg fekk ein påminning i posten med informasjon om nummer å ringe for å lese inn strøm osv.. Dette har eg jo ikkje fått, og syns dermed det er rimelig urettferdig:( I tillegg, om ein då kan bevise at strømforbruket er lågare enn det stipulerte, får ein då igjen pengar fordi ein har betalt for mykje?
Gjest Jann Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Hei! Jobber i et kraftselskap. Så jeg kan nok svare på dette. Du får normalt en avlesningspåminnelse en gang i mnd. Har du ikke fått det bør du gi beskjed. Men bare ring inn til ditt kraftselskap å be de kreditere regningen å sende ny basert på det måleren står på idag. Det er du som leser av målerstanden, i prinsippet kan du si hvilket tall som helst.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Gå på nettsidene til selskapet og les av strømmen pronte! Så ringer du dem og spør hva du gjør med den altfor høye regningen.
Krista83 Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Hva med å betale regningen og få mindre i regning neste måned etter at du har lest av...
Red headed girl Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2009 Hva med å betale regningen og få mindre i regning neste måned etter at du har lest av... Det kan eg jo sjølvsagt, men ville berre vite kva eg hadde rett på. Syns jo det er håplaust å ikkje få avlesningspåminnelse.. Takk for svar iallefall:) Får ringe bkk imorra og få orden på sakene!
Gjest Wrangler Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Samme har jeg opplevd... Har inkludert varmt vann og varme så fikk sjokk da jeg fikk fakturaen! Var stipulert med myye høyere forbruk, veldig kjekt for Hafslund, er ikke som at vi som betaler for mye får renter akkurat. (vet jo regningen blir redusert neste gang, men det er om nye 4 mnd) Har sendt mail om dette, håper virkelig jeg får ny faktura, har ikke råd til å betale så mye akkurat nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå