Gjest Jente_20 Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Hei. Jeg er ei jente som lurer på hvor mye som er vanelig å drikke? Jeg drikker nesten hver helg, og da drikker jeg ihvertfall en flaske vin eller noen halvlitere cider eller no sånt. Hva tror dere? Er det skadelig for kroppen? Kjæresten min liker ikke at jeg drikker så mye, men jeg synes ikke han har noe å gjøre med det.
Amadea Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Det synes jeg høres helt normalt ut. Du får spørre han hva som plager han da. Er det oppførselen din? Blir du vanskelig å ha med å gjøre? Det er mere interessant enn mengde. Det sies vel at én alkoholenhet per dag ikke er skadelig, at du tar hele ukas forbruk i helga er sikkert OK, men det kommer jo som sagt an på hvordan du reagerer. Jeg vil tro de fleste drikker minst like mye som deg i ungdomsåra.
Gjest dalieo Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Syns det høres normalt ut jeg, når du er 20 år.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Jeg synes det er unoedvendig aa drikke her helg. Jeg hadde ikke likt om kjaeresten min gjorde det. Jeg ville lurt litt paa om han ikke klarte aa more seg uten aa vaere full, og da hadde ikke jeg vaert interessert ihvertfall. At det er normalt for 20 aaringer aa drikke som du gjoer, er antageligvis sant. Men sunt er det ikke. Det er ikke det samme aa drikke en flakse vin fordels ut over alle dagene i uken, som aa drikke hele flasken paa en kveld. Kanskje kjaeresten din har lyst til aa ha det hyggelig med deg i edru tilstand? Kanskje han ikke liker maaten du skifter personlighet paa naar du drikker? For ja, de aller aller fleste oppfoerer seg helt annerledes i fylla, og det er ikke slik at det alltid er sjarmerende eller positivt.
mysan Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 At du velger å overse at kjæresten din ikke liker det, forteller meg at alkoholrusen er for viktig for deg. Tenk deg om! Hvis det føles som et offer og skulle kutte ut, så har man allerede et lite gryende problem.
Glynis Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 At du velger å overse at kjæresten din ikke liker det, forteller meg at alkoholrusen er for viktig for deg. Tenk deg om! Hvis det føles som et offer og skulle kutte ut, så har man allerede et lite gryende problem. Hun overser han da ikke når hun faktisk tar det opp her og vil ha andres synspunkter. Det handler nok ikke om at det føles som et offer og at hun er en begynnende alkoholiker, det handler antakeligvis om at hele vennegjengen hennes gjør det samme og at hun trives med livsstilen sin. Hvis ikke det er naturlig for henne å ikke gå ut hver helg synes jeg ikke hun skal la være, så frem hun ikke oppfører seg helt grusomt i fylla.
Gjest Purple Haze Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Jeg syns ikke du drikker alarmerende mye. Det er da normalt å feste og drikke i helgene når man er ung. Jeg gjorde det selv, og nå som voksen, drikker jeg nesten aldri. At kjæresten din ikke liker det, bør du selvfølgelig ta hensyn til. Kanskje han har et helt annet syn på dette, og derfor mener at du drikker for mye. Eller at du blir ekkel i fylla, og at han derfor misliker det.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Jeg synes ikke det høres unormalt ut i din alder. Hvis du i tillegg oppfører deg ok når du drikker ser jeg ingen grunn til å reagere. Men det kan være interessant å reflektere over om/hvorfor man alltid drikker en viss mengde alkohol, avhengig eller uavhengig av setting.
Gjest Papirkurven Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Det jeg reagerer på at kan bli litt skummelt, er at du etterhvert kanskje drikker av vane og ikke fordi du liker smaken eller virkningen. Da kan det også utvikle seg til alkoholisme. Har mange bekjente som drakk hver helg og som nå sliter hvis de tar seg en hvit helg og kjenner behovet. Det er skummelt i vår alder!
A.P.Katt Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 (endret) Hei. Jeg er ei jente som lurer på hvor mye som er vanelig å drikke? Jeg drikker nesten hver helg, og da drikker jeg ihvertfall en flaske vin eller noen halvlitere cider eller no sånt. Hva tror dere? Er det skadelig for kroppen? Kjæresten min liker ikke at jeg drikker så mye, men jeg synes ikke han har noe å gjøre med det. Det er ikke så mye i mine øyne og kanskje ikke i dine øyne. Om det er skadelig for kroppen? JA det er jo det, dersom du fortsetter i samme tempo. Kanskje det kan bli mere etterhvert enn bare dette konsummet og oftere enn det du drikker nå! Hva mener du med "noen" halvlitere med cider? Det at din kjæreste reagerer på dette bør du vel ta hennsyn til syns jeg! Han har jo noe med dette å gjøre sålenge dere er kjærester! Du vil vel sikkert at din kjæreste skal respektere det DU sier til han, så da bør vel DU respektere det din kjæreste sier til deg også! Eller? Endret 17. mars 2009 av A.P.Katt
Lancelot Skrevet 18. mars 2009 #11 Skrevet 18. mars 2009 Hei! Jeg tror konsumet ditt er ganske normalt for en 20-åring, alt ettersom hvor tidlig du startet og litt med omgangskretsen. Det er ikke bra for kroppen din å drikke nesten hver helg, og det spørs litt hvor mange år du har gjort det. Det at kjæresten din ikke liker det kan det jo være mange grunner til. Er han mye eldre enn deg eller føler seg ferdig med den verste "drikketiden"? Drikker han sammen med deg eller stikker du ut på byen uten han? (kanskje han er utrygg på deg i forhold til andre gutter eks.?) Drikker du for å kose deg eller for å bli full? Føler du drikkepress sammen med de du drikker med og føler deg utenfor dersom du ikke er med og "fester"?
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #12 Skrevet 18. mars 2009 Fest og kos deg mens du er ung, du blir tidsnok 40. Husk bare å ikke gjøre noe som kan få deg i vanskeligheter nå eller senere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå