Gå til innhold

Dere som har vært i et forhold i to mnd eller mer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har dere forandret graden dere "gjør dere lekre" for kjæresten? Da tenker jeg på intimbarberng, hode huden ren, myk og jevn, klle seg opp i lekre nattkjoler/neglsjeer, ikke g¨å rundt i joggebukser og uten sminke hele tiden...

Jeg anstrenger meg ikke fullt så mye som jeg føler jeg burde. Jeg lot kjæresten se meg med tre meter ettervekst, og fikset ikke engang på den føør etter en uke, jeg er for glad islacke-klær, pleier ikke huden min godt nok etc. Vi har vært sammen i 2.5 mnd nå, er det ikke for tidlig å bli lat på det området?

Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Kle meg ordentlig oftere selvsagt, og holde hårfarge, øyenbryn etc i orden. Å fukte huden på kroppen må jeg bli mye flinkere til, tenkte å kjøpe et skimmerpudder eller en krem jeg kunne ha på strategiske steder når jeg ikler meg de lekre nattkjolene jeg må anskaffe (hvor?). Jeg barberer nedentil hver dag, men jeg kunne nok vært mer nøye.

Jeg vet jo at han elsker meg, og at han enda har utolig lyst på meg, men jeg vilo gjerne vise meg fra iallefall ikke min verste side så tidlig i forhldet.

Hva med dere? Erfaringer og tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Teller tips fra en som har hatt samme kjæreste i 22 år?

Jeg er dønn avslappet i forhold til mannen min, ingen har sett mine gode og dårlige sider som han, og da tenker jeg både på personlighet og utseende.

Når det er sagt - jeg er opptatt av å ta meg bra ut, også for mannen min. Jeg føler meg uendelig mye bedre når jeg har shavet, skrubbet, smurt og stelt meg, så det gjør jeg jevnt og trutt. Og jeg tror virkelig det er viktig å pynte seg for den man er kjæreste med når hverdagen er inntruffet, men uten å bli hysterisk, man skal jo kunne slappe av sammen. :)

Gjest Gjest_Varsia_*
Skrevet

Jeg har nesten helt sluttet å sminke meg når jeg er sammen med han. Han ser virkelig ikke forskjell uansett, så da kunne det jo bare være det samme. Men skal vi ut sammen sminker jeg meg som jeg pleier når jeg skal ut, og da ser han jo at det ser bra ut. Men naturlig sminke har jeg helt gitt opp i nærheten av han...:P

Ellers føler jeg ikke at jeg er så veldig lat, men så er vi i et avstandsforhold da. Vi har vært sammen to år, og de gangene vi treffes er jeg flink til å barbere meg og slikt. Tror jeg hadde vært latere om vi hadde vært sammen hele tiden, men fyren legger jo ikke merke til nybarberte legger uansett, så... :roll:

Men intimbarbering vil jeg forhåpentligvis alltid være like "flink" til - først og fremst fordi jeg nyter det mer når jeg er mer nybarbert og ustikkete...;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hehe.. kjenner til den.. nattkjolen og sexy undertøy er nesten lagt på hylla.. jeg kler meg sexy, men det går liksom i det som ligger fremst og det som er mest komfortabelt.. men har bestemt meg for og skjerpe meg hehe:P blir jo gjerne sånn etterhvert

Skrevet

Kjæresten min elsker at jeg går i joggebukser, så jeg går nesten ikke i noe annet hjemme. :fnise: Av sminke bruker jeg sjelden noe annet enn solpudder og mascara, og jeg er ikke så sikker på om han ser forskjell om jeg har sminket meg eller ikke. Hårfjerning er jeg derimot ganske nøye med, og det er like mye for min egen del. Får helt noia av stubbete legger som henger fast i lakenet. :sprettoy:

Gjest Papirkurven
Skrevet

Vet akkurat hva du mener. Nå sitter jeg i sofaen i svær joggebukse og t-skjorte og sover i samma "utstyret" så jeg ikke blir syk. Og har åpenbart ham for rensing av hud, pelling av kviser, napping av øyenbryn og ting jeg tidligere gjorde som en forberedelse.

Men det blir vel litt sånn når man tilbringer mer og mer tid sammen? Vi bor på hver vår kant av landet, så vi har en helg her og en uke der og jeg orker ikke å være sexy, pynta, sminka og glattbarbert til enhver tid.

men han sier det er helt greit og at jeg er flott i joggebukse også :)

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg liker å sminke og ordne meg, og synes det enda mer stas å gjøre det nå. Men har mange dager hvor jeg ikke gjør en dritt.. Hvis jeg glemmer hårbørsten når jeg drar til ham får jeg jo ikke gang gjort noe med håret..

Og han synes faktisk jeg ser mer sexy ut i joggebukser enn jeans..

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har vært sammen i tre år. Jeg vil si at jeg har holdt den røde tråden hele tiden, mer eller mindre. Det kan selvsagt variere i perioder, hvis jeg er syk eller bare har mindre ork og energi, men jevnt over, så prøve jeg å være up to date.

Stilen min er klassisk, så det er lett å gjøre mer ut av det, eller mindre. Jeg går veldig lite i joggebukser og t-shirt. Jeg kan finne på å ta på meg kosedress i ny og ne, hvis jeg bare skal være hjemme.

Ellers bruker jeg sminke, men jeg kan fint gå uten, altså. Han sier at det bare er fint å se meg uten det innimellom. Jeg shaver nedentil, ihvertfall annenhver dag, shaver leggene og sånn en gang i uken (oftere om sommeren). Jeg napper øyebryn. Det er jeg blitt flinkere til i det siste.

Jeg tar på meg sexy undertøy, bare fordi, men det kunne jeg gjort oftere, egentlig. Skal ta til meg tipset om å kjøpe lekre nattkjoler og den slags.

Jeg liker å være fin for min bedre halvdel. Jeg vil jo at han skal ha lyst på meg, at han skal synes jeg er søt, pen, sexy or what not. Han bruker ordet vakker da. Og så hjelper det for sin egen selvfølelse.

Skrevet

Nei, for jeg liker å holde et visst nivå av renslighet, samtidig som han liker at jeg ikke stresser for mye med f. eks sminke og den typen ting. Derfor går jeg ofte i joggebukser, men det hender også ofte at jeg staser meg litt opp for kjæresten, kommer veldig an på egentlig. Så nei, jeg kan ikke si at det har vært de helt store forandringene fra da vi var helt nyforelska. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg steller alltid huden min, og det kommer jeg aldri til å slutte med. Vasker også håret like ofte, og ditto med frisørbesøk. Jeg pynter meg sjeldent med kjole og full sminke, det er bare hvis vi skal ut i helger. Jeg sminker meg som regel ikke hvis jeg bare skal være hjemme den dagen. Hvis jeg skal på jobb/skole/kafé med venninner, bruker jeg bare litt naturlig sminke.

Jeg vokser legger, armhuler og nedentil jevnlig etter behov, men mellom slagene er det jo selvsagt fuzzy, men det tror jeg ikke han merker engang :fnise:

Jeg og samboeren har vært sammen i snart tre år, og han har sett meg i diverse tilstander, og det at jeg har bustete hår, joggebukse og usminket ansikt gjør verken ham eller meg noen verdens ting :)

Jeg liker å bruke noen timer på å gå gjennom en laang rutine på badet, og ta på meg babydoll og sexy undertøy, og overraske ham når han minst venter det :D Det setter i hvert fall han pris på, he he :) Men om han merker om jeg har skrubben kroppen og massert inn krem? Nei.

Jeg elsker å være på badet og skrubbe, smøre, vokse, nappe, sminke meg, ta kurer, hudpleie, ordne håret og i det hele tatt dyrke meg selv. Dette gjør jeg ikke for hans skyld, men min egen. Alltid vært sånn, og det vil nok ikke endre seg med det første. Jeg føler meg ufin hvis jeg ikke tar vare på meg selv.

Det er også ekstra stas å ordne seg på lørdager hvis vi skal ut og spise. Når man bor sammen er det umulig at han aldri ser deg når du ser ut som en dvask og sliten husmor.

Jeg sover i bommulstruser og tskjortene hans fordi det er ubehagelig å sove i trange silkekjoler og stringtruser, etc. Jeg er veldig glad for at jeg kan være meg selv sammen med ham. Det må være utrolig slitsomt å føle at man må sminke seg og ha på seg trange jeans i sitt eget hjem.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har vært sammen i snart 5 år. Jeg kan ikke si at jeg pynter meg for han lenger, men av og til gjør jeg det! Dessuten er det for min del at jeg tar litt vare på meg selv, men jeg skal ikke si mer om det siden jeg skjønner at det ikke er det du spør om!:)

Vi bor sammen, og i en hverdag som er stressende for oss begge, er det viktig for meg å ikke fokusere på å måtte stæsje meg opp hjemme. Jeg er renslig og normalt sminka og alt det der, men har ikke dårlig samvittighet for å gå i joggebukse inne. :) Men av og til er det hyggelig å pynte seg litt ekstra da, og enda hyggeligere fordi han legger merke til det. :)

I begynnelsen av forholdet var jeg veldig stressa på det der. Jeg MÅTTE være perfekt sminka og kledd når vi møttes, men etterhvert som vi tilbrakte mer tid sammen og ble bedre kjent, så ble jeg mer avslappa. Fordi det var unaturlig for meg å gå rundt pynta hele tida, jeg ser på det som positivt at jeg ble mer avslappa jeg da:) Jeg sammenligner det litt med hvordan man oppfører seg jeg. I begynnelsen så er man jo veldig opptatt av å gjøre et godt inntrykk, mens man blir mer fortrolig og avslappa etterhvert.

Skrevet

Det første både jeg og samboeren gjør når vi kommer hjem er å hoppe i joggebuksen:P hvis jeg av en eller annen grunn glemmer det så spør han om ikke jeg og vil bytte:P

jeg tar alltid vare på hud og hår, men det er for min egen del=) kan ikke fordra fett hår og store kviseutbrudd:P

Jeg sminker meg ikke med mindre jeg skal ut av huset og gjøre noe, og ta teller ikke det å stikke bort på kiwi å handle. Jeg er sikkert kjent der borte som "hu med den joggebuksen som er 10 størrelser for stor"... hehe

Etter jeg flyttet inn syns jeg ikke det ble så viktig å sminke meg og gå med sexy klær heletiden. Selvsagt kler jeg meg opp en gang i blandt, kan godt finnne på å sminke meg med mørk sminke (eller sexy sminke som samboeren min sier :fnise: ) og komme inn på stuen i korsett og string;)

eller jeg kan sminke meg pent, fikse håret, ta på meg en kjole/fin topp og bukse og lage god middag til han kommer hjem fra jobb=)

men alt med måte sier no jeg:) greit å slappe av med gutten min uten styret først, da får vi jo mer tid sammen=)

Gjest MissBella
Skrevet

Når jeg hadde kjæreste, så skjedde det fort at jeg ikke gadd å sminke meg like mye rundt han. Og ikke minst, gikk i joggebukse hjemme. Han gjorde det samme, gikk i joggebukse. Men når vi fikk besøk eller skulle ut så pynta jeg meg og sånn. Ofte føler jeg at, jo lengre jeg har vært i et forhold, jo latere blir jeg etter hvert. Hvis man bare sitter hjemme foran TV`n, hvorfor style seg opp.

Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg tror et fåtall gutter orker å være/bo sammen med en jente som bruker evig lang tid på å pynte seg daglig. Samboeren min sier at han er glad for at jeg ikke er en sminkedukke. Jeg elsker å pynte meg med sminke og alt som hører med, men føler meg 100 % komfortabel i mensentruser, fire år gamle joggebukser og sauehår.

Det blir jo ekstra stas å dolle seg opp når han har sett på det gustne kvisetrynet ditt i en ukes tid.

Det kommer etterhvert som man blir trygg på hverandre. Jeg klemmer hudormer foran ham, og han tisser foran meg :fnise:

I begynnelsen var jeg selvsagt hysterisk på at jeg måtte se smashing ut hele tiden, men fant fort ut at han ikke er så overfladisk som jeg trodde :-) Men jeg tror ikke at jeg viste mitt sanne, ekle jeg allerede etter to måneder, det tok vel et halvt års tid, da vi flyttet sammen.

Skrevet

Kjæresten din liker deg vel for den du er,og ikke for hvordan du ser ut?

Men når det er sagt så er det viktig og pynte seg litt for hverandre av og til, det er jo bare koselig.

Jeg har vært sammen med kjæresten min i over 2 år, og i de første månedene vi var sammen sov jeg med sminke, for jeg ville ikke at han skulle se meg uten sminke og synes jeg var stygg. Men etterhvert ble jeg mer og mer trygg på meg selv og forholdet,slik at jeg kun var meg selv uansett, både på godt og vondt.

Jeg tror veldig mange jenter er redde for hva gutter skal synes om dem uten sminke, og fult så fiffet opp som vi pleier, men i bunn og grunn merker du jo om han er den rette eller ikke på hvordan han reagerer.

Mitt råd: Bare vær deg selv: )

Gjest Gjest
Skrevet

hver gang jeg tror jeg gjør noe for kjæresten min, finner jeg ut at det er ingen vits.. så jeg trenger virkelig ikke strebe ;)

det å fikse og sminke meg opp.. han syntes jeg er mye penere uten sminke..

kjøpe nytt undertøy- prøver å vise han når han ligger klar i senga. han bryr seg ikke.. for det skal av med engang uannsett.. det er kroppen under undertøyet han venter på.. ikke se undertøy.. for det er klær! hehe.. (hans ord)

barberte leggene merker han ikke.. så det gjør jeg ikke like ofte lenger..

men jeg barberer meg daglig under armene og nedentil pågrunn av eget velbefinnende. og både meg og han liker at det er glatt og ikke takkete når vi skal ha sex.

jeg prøver å ikke gå i joggebukse hele tiden, men han finner meg meg avslappende i joggedress som igjen appelerer til kos for han. han har valgt ut joggedressen.. søtt lilla velour sett. tror at det har mye å si.. søt joggedress kontra en sleten og slæskete joggebukse som har uthevede knær og hengerumpe.. gjerne litt slitt og med forrige ukes matflekker på.. naice! :fnise:

så ja.. når jeg kommer hjem fra jobb er det rett i joggedressen og i sofahjørnet med min kjære :)

Skrevet

Jeg har aldri pynta meg for han, tror jeg? Bortsett fra sexy undertøy, for sengebruk, da! :)

Jeg er nøye på hygiene og velvære - dusjer, renser, peeler, smører o.l fordi jeg liker å føle meg ren og fresh. Barberer meg under armene og delvis nedentil for hygienens del. Pynter meg med kjoler, høye hæler eller skjørt når jeg har lyst å føle meg litt eksta fin - uansett om det er til en middagsdate, fest eller en vanlig tirsdag. Bruker alltid pyntede smykker, belter, armbånd, ørepynt, vesker, hårpynt ol. fordi jeg syns det gir ekstra finish til antrekket. Bruker alltid matchende undertøy for å føle meg fin og sexy, selv om han også setter pris på det. Bruker også mer avslappede klær, men kun mine utvalgte kosedresser med kledelig snitt. Sminker meg når jeg har lyst, uavhengig om vi bare skal slappe av hjemme eller dra ut.

Rutinene mine har vært de samme uansett om jeg har hatt partner eller ikke.

Skrevet
hver gang jeg tror jeg gjør noe for kjæresten min, finner jeg ut at det er ingen vits.. så jeg trenger virkelig ikke strebe ;)

det å fikse og sminke meg opp.. han syntes jeg er mye penere uten sminke..

kjøpe nytt undertøy- prøver å vise han når han ligger klar i senga. han bryr seg ikke.. for det skal av med engang uannsett.. det er kroppen under undertøyet han venter på.. ikke se undertøy.. for det er klær! hehe.. (hans ord)

barberte leggene merker han ikke.. så det gjør jeg ikke like ofte lenger..

men jeg barberer meg daglig under armene og nedentil pågrunn av eget velbefinnende. og både meg og han liker at det er glatt og ikke takkete når vi skal ha sex.

jeg prøver å ikke gå i joggebukse hele tiden, men han finner meg meg avslappende i joggedress som igjen appelerer til kos for han. han har valgt ut joggedressen.. søtt lilla velour sett. tror at det har mye å si.. søt joggedress kontra en sleten og slæskete joggebukse som har uthevede knær og hengerumpe.. gjerne litt slitt og med forrige ukes matflekker på.. naice! :fnise:

så ja.. når jeg kommer hjem fra jobb er det rett i joggedressen og i sofahjørnet med min kjære :)

Haha, kjenner meg litt igjen i det, da. Ingen vits i å bruke penger på sexy undertøy her i gården, for han kunne ikke vært mindre interessert i det.

Han setter derimot veldig pris på at jeg liker å dolle meg opp ellers. Jeg går sjelden rundt i joggetøy hjemme, da jeg ikke er vant til det hjemmefra. Og jeg liker godt å bruke en time på badet med barbering, skrubbing, masker og smøring. Eksen hans var helt motsatt av meg på det punktet - hun eide ett skjørt og ett par sko med hæl, baberte seg ikke under armene en gang, og kjøpte sin første maskara rett før det ble slutt mellom dem. Da var hun 28 år.

Vi reiser ofte på aktive ferier (fjellturer, jakt, sykkelturer), så han har da fått sin andel av svett, hårete Wadjet i saggete stillongs eller svett sykkelbukse. Vi finser fælt av hverandre når vi sitter utenfor hytta etter en lang dag på fjellet, iført saggestilongs, ulltrøye, hår i alle retninger og med hver vår øl.

Skrevet

Tja, vi har vært sammen i tre år og samboere i snart ett. Jeg liker å ta meg bra ut, for min egen del. Og jeg tror kjæresten min setter pris på det. Pynter meg for han om vi skal ut. Noen ganger hjemme også, men er ikke alltid jeg får den responsen jeg håper på. Det har kanskje mer med meg selv å gjøre da. Sliter litt med å oppføre meg deretter. :gjeiper:

Men, vi går ofte rundt i pysjbukser på kveldstid, og er rimelig avslappa i forhold til hverandre. :)

Gjest Wacmoc
Skrevet

Liker å sminke å føle meg pen for kjæresten. Har ingen problem å gå med joggebukse, uten sminke, alt håret i en dott og med briller en dag, men føler at jeg må sminke meg og gjøre meg pen for han. Han syntes jeg er penere uten enn med sminke, men fortsatt så kommenterer han bare at jeg "var pen i dag" når jeg har på meg sminke, og derfor bruker det relativt ofte, selv om jeg ikke burde da linsene mine klikker etter et par timer med mascara..

Han bryr seg ikke om jeg ikke barberer beina så ofte om vinteren, og når jeg unnskylder meg fordi jeg ikke har barbert underlivet på en stund så bare ler han og sier at jeg ikke kan gjøre alt hele tiden. Så lenge det ikke gror mose så går det fint sier han ;) Og har jeg småstubber under armene, så syntes han det bare er søtt siden jeg blir så flau ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...