Gå til innhold

India i juli?

totr

Anbefalte innlegg

Vi er nygifte, og min mann har så fryktelig lyst til å reise til India. Selv har jeg ikke så store ønsker, men ser at jeg kan kombinere opplevelser med strand og sol. MEN: da jeg jobber i skolen er det lettest for meg å få lengre sammenhengende ferie i juli. Er dette håpløst tidspunkt å reise til India på, siden det er Monsuner osv.? Skjønner at det er store forskjeller i et så stort land, men er det noen som har tips om hvor det er best å reise i India på denne tiden av året - eller om det ikke bør gjøres?

Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hei Du icon_smile.gif

India er et fint land,beste tiden å reise dit på er fra Oktober til Mars.Etter Mars begynner det å bli varmere,råder deg ikke å dra i Juli da er det ulevlig grunnet heten.Det kan bli opptil 47 varmegrader,snakket med svigers i går de hadde 25 varmegrader.Forrige sommer hadde de 43 varmegrader i Punjab som er Nord i India.Ellers er det halt ok å dra det spørs hvor du vil reise i India.Du bør få med deg Taj Mahal kjærlighetspallaset i Agra.Goa er et fint badested som ligger sydover.Hvis dere lader i New Dehli på Gandhi airport ,vil jeg råde deg ta en tur til Agra og den rosa fargede byen Jaipor.US dollar er fint å ha med seg,Norske krona er 5 mer verd enn indiske rupie.Pass på et de ikke lurer deg og prut på varer som dere kjøper ,det er skikken der nede.Ikke drikk vann fra krane grunnet forkjellig baktere flora,kjøp heller på flaske i butikken.Husk å begynne på malaria tabletter før dere drar.

Jeg vil ønske dere en god tur og sier Namaste som betyr ha det bra på Hindu.

Namaste

indianlady icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg trodde det var monsuntid i juni - august, og at dårlig vær var den største faren, ikke at det var sååå varmt! Gjelder dette for hele India? Det er jo så svært, at det kan jo umulig være likt i hele landet. Ser at alle reisehåndbøker også anbefaler tiden mellom oktober og mars ca. Skulle ønske jeg kunne ta litt lenger ferie da, men det blir nok ikke mer enn to uker. Skulle gjerne vært borte litt lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei totr

Jeg er mest kjent i den norlige India,men jeg skal spørre gubben om han veit om det finnes monsuner og slikt i de andre statene.Jeg sender seinere ,hvis det er noe du lurer på kan du få mail adressen min.

Hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...