Gå til innhold

Hva slags "skumle" stoffer inneholder Body Butter fra The Body Shop?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i Hilde Christinas blogg at denne kremen inneholder stoffer som den ikke ideelt sett burde inneholdt, men det sto ikke hva. Er det noen som vet hv The Body Shop tilsetter Body Butterene som vi helst burde holdt oss unna?

Gjelder dette andre kroppsprodukter som de vanlige body lotionene også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har slutta å bruke bodybutter fra TBS på grunn av sånne kjipe stoffer :sjenert: trur den i allefall inneholder Cyclopentasiloxane eller Cyclomethicone som ikke er så veldig bra akkurat. Har 3 nye bokser jeg ikke får meg selv til å bruke :tristbla: Du kan jo lese litt her Test av bodylotion ellers så finnes det en kjekk database som gir en "hazard" karakter på produkter som bodybutter på cosmeticsdatabase. For min del føler jeg meg ganske lurt av kjeder som L'Oréal, TBS, Nivea osv.. som dytter masse dritt i produktene sine.

Gjest dalieo
Skrevet

Hva vil det si at de produktene ikke er så bra? Hva gjør de, liksom? :klø:

Skrevet

Lanolin alcohol. Parabener er det også mye av, for de som er obs på det.

Skrevet
Lanolin alcohol. Parabener er det også mye av, for de som er obs på det.

Jeg tenkte også på parabener, men omtrent alt inneholder parabener, vil jeg tro.

På ebay kan man søke på "paraben free" og då får man opp masse kroppspleie produkter uten parabener for dem som ønsker det :)

Skrevet

Mange fuktighetskremer inneholder stoffer som er allergifremkallende. Røde prikker, kløe osv er jo vanlige og relativt ufarlige ting som kan komme av allergier.

Syns selv det er vanskelig å finne produkter som ikke er allergifremkallende, da jeg gjerne vil ha produkter som ikke har vært testet på dyr. Det virker omtrent som man bare kan få en av tingene...

Gjest *smak*
Skrevet

Jeg tror ikke innholdet i Body butter er så ille i forhold til andre tilsvarende produkter.

Skrevet
Jeg tror ikke innholdet i Body butter er så ille i forhold til andre tilsvarende produkter.

Det håper jeg ikke, for jeg har tenkt til å fortsette å bruke det! Jeg skjønner forsåvidt nesten ingenting av denne tråden heller. Parabener? Lancolin? Nei, takke meg til å være litt uvitende... :sjenert:

Gjest ghæsth
Skrevet

det er forskjell på parabener(som jeg ikke husker på stående fot) og body butter inneholder flere av disse.

parabener bruker man først og fremst for å øke holdbarhet - og grunnen til at det har vært fokus på dette er at man har funnet disse parabenene i kreftsvulster(de svulstene som har vært i armhulen - derfor har det vørt mistenkt deodorant spesielt.)

men, aloe vera body butter fra bbt inneohlder ingen parabener, eller parfyme for den saks skyld.

Gjest shopy
Skrevet
Mange fuktighetskremer inneholder stoffer som er allergifremkallende. Røde prikker, kløe osv er jo vanlige og relativt ufarlige ting som kan komme av allergier.

Syns selv det er vanskelig å finne produkter som ikke er allergifremkallende, da jeg gjerne vil ha produkter som ikke har vært testet på dyr. Det virker omtrent som man bare kan få en av tingene...

Velg økologisk sertifiserte produkter og som er allergitestet. Økologisk sertifisert stiller strenge krav til produksjon (miljøvennlig og ikke testet på dyr), ingredienser (ikke parabener etc) og råvarer (økologisk dyrkede). Jeg elsker bodybutteren fra Dr. Kadir Exclusive Organic Care. Den med mild og frisk roseduft. Den er økologisk sertifisert og hypoallergenisk testet. Mmmmmmmmm :)

Gjest shopy
Skrevet
Hva vil det si at de produktene ikke er så bra? Hva gjør de, liksom? :klø:

Søk litt på "parabener" på nettet og du vil raskt forstå.

Gjest dalieo
Skrevet
Søk litt på "parabener" på nettet og du vil raskt forstå.

Gjorde det nå! Fant en del skummelt, men også blant annet en tekst fra folkehelseinstituttet. I quote: "Folkehelseinstituttet har på oppdrag fra Mattilsynet foretatt en foreløpig vurdering av helserisiko og konkluderer med at dagens bruk av parabener i kosmetiske produkter kan regnes som trygg". Denne er 5 år gammel da :klø:

Gjest shopy
Skrevet
Gjorde det nå! Fant en del skummelt, men også blant annet en tekst fra folkehelseinstituttet. I quote: "Folkehelseinstituttet har på oppdrag fra Mattilsynet foretatt en foreløpig vurdering av helserisiko og konkluderer med at dagens bruk av parabener i kosmetiske produkter kan regnes som trygg". Denne er 5 år gammel da :klø:

Jeg velger i hvertfall parabenfritt - da er jeg på den sikre siden. Synes norske helsemyndigheter er litt vel konservative. I Danmark har de gått ut og advart mot parabener. Over tid vil jeg tro at parabener har negativ effekt for både hormonbalansen og reproduksjonsevnen. Dessuten er det de som er allergiske mot dette stoffet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...