Idnar Skrevet 17. mars 2009 #1 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg opplever ganske ofte at en spesiell bil utmerker seg alvorlig negativt i trafikken. En dag kommer det til å skje en ulykke og da kommer det til å bli ganske alvorlig. De som kjører er rett og slett en fare for både fotgjengere og andre biler. Det jeg lurer på er om det går an å legge inn en bekymringsmelding en eller annen plass? Skal man bry politiet med dette? Det skjer ikke hver eneste dag, så jeg kan liksom ikke be politiet stå der en spesiell dag å vente heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 17. mars 2009 #2 Del Skrevet 17. mars 2009 Hvis føreren er godt oppi årene kan man kanskje "avskilte" vedkommende på medisinsk grunnlag, kanskje også ved mistanke om rus. Jeg vet jo ikke hvordan denne bilen utmerker seg, hvis det er en helt edru "verdensmester" bak rattet som kjører meget aggressivt er det ikke like lett å påvise lovbrudd etterpå som hvis det er noen som svimer rundt høy på det meste. Ser det ut som bilen tilhører et firma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 17. mars 2009 #3 Del Skrevet 17. mars 2009 Det enkleste er å ringe UP, og gi dem alle opplysningene, så kan de selv avgjøre hvilke ressusrser de skal bruke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #4 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg opplever ganske ofte at en spesiell bil utmerker seg alvorlig negativt i trafikken. En dag kommer det til å skje en ulykke og da kommer det til å bli ganske alvorlig. De som kjører er rett og slett en fare for både fotgjengere og andre biler. Det jeg lurer på er om det går an å legge inn en bekymringsmelding en eller annen plass? Skal man bry politiet med dette? Det skjer ikke hver eneste dag, så jeg kan liksom ikke be politiet stå der en spesiell dag å vente heller. Det er helt greit å bry politiet med dette. Ta bilens reg. nr og gi øvrig informasjon du har til politiet, så velger de om de vil ta direkte kontakt med vedkommende, eller ta seg av saken på annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 17. mars 2009 Nei, dette er et par ca i 50 årene som kjører en gammal volvo. Bilen er så full i søppel at han (som kjører) ser såvidt ut frontruten. Han står med bilen på tomgang utenfor en butikk og venter på damen. Når hun kommer ut fra butikken, setter hun seg i bilen og han gir full gass, uten å se i speil eller noe. Eks: (kan hende litt rotete forklart..) I forrgje uke kom det akkurat en skolebil kjørende og kom forran volvoen. Eleven kubbet bilen rett før hun skulle kjøre ut i et kryss. Fyren kjørte ganske nært denne skolebilen og tutet og ruset bilen noe voldsomt. Skolebilen kubbet igjen. Da tok fyren i volvoen å rygget opp på fortauet, der det gikk folk. Han var heldigvis ikke borti noen av de. Så ga han full gass ut rundt skolebilen og ut i krysset, som er veldig uoversiktelig. Det kom det bil i motsatt felt som måtte bråbremse i og med at idioten i volvoen kjørte i feil felt. I går kom han ryggende (gaten er enveiskjørt) og det kom noen biler i riktig kjøreretning. Han tutet og gasset. Den fremste bilen måtte rygge opp på fortauet for å slippe frem volvoen, ellers så hadde han nok kjørt rett i bilen. Fyren som kjørte volvoen ble så hissig at han så ut som han skulle komme ut av bilen å slå til noen. Dette er bare to av de siste hendelsene, og det er mange flere! Disse hendelsene skjer i Bergen sentrum rett ved et bussstop. Alle som står og venter på bussen reagerer og flere sier at de blir skikkelig redd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg skal ta regnr. og kontakte up, så har jeg gjort mitt. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #7 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg skal ta regnr. og kontakte up, så har jeg gjort mitt. Tusen takk for svar! Du trenger ikke ringe UP. Du tar kontakt ordinært med politivakta (operasjonssentralen) på hjemstedet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 17. mars 2009 Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_krølle_* Skrevet 17. mars 2009 #9 Del Skrevet 17. mars 2009 "Jeg opplever ganske ofte at en spesiell bil utmerker seg alvorlig negativt i trafikken." Kanskje en idè å kontakte bilprodusenten, det kan jo være en alvorlig feil med den bilen? Sånne biler kan vi jo ikke ha på veiene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå