Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et kjempeproblem som holder på å spise meg opp..

På februar døde onkelen min brått og uventet, han har alltid vært som en far for meg. Dette var noe jeg, naturlig tok svært tungt.. Og bare en liten uke etter begravelsen så slapp samboeren min bomba. Hun ville være litt for seg selv. Da raste verden rett og slett sammen.. Jeg gikk rundt som et spøkelse i flere måneder, og tida sluttet å gå.. Men hun har hele tiden vært der for meg som en venn, og støttet meg. All ære for det.

Men jeg visste hele tiden at hun var den jeg ville ha, og hun var slett ikke sikker på sine egne følelser selv. Dette førte til en del "episoder" utpå vårparten som ga meg et kick til å prøve å få ting til å fungere igjen. Men hver gang fikk jeg "døra i trynet".

For litt over tre uker siden, så dro hun på interrail i to og en halv uke. Men før hun dro, så skrev hun inn til Kvinneguiden, og sa at hun hadde et problem. Eksen var desp, og deprimert og hun hadde fungert som terapeut for meg osvosv. Og i tillegg hadde hun funnet en hun begynte å bli forelsket i, men som hun ikke turte fortelle meg. Tilfeldighetene ville ha det til at jeg leste dette innlegget... Så jeg printet ut innlegget, skrev et brev om at vi burde ha en samtale før hun dro. Under den samtalen sa jeg akkurat hva jeg syntes om dette innlegget, og hvor urettferdig dette faktisk var. Heldigvis ble floken løst, littegranne hvertfall.. Det jeg gjorde så, var at jeg dro ut på byen og traff ei knall jente. Det slo gnister mellom øynene våre..mildt sagt :D

Ettersom jeg er totalt ærlig hele tiden, på godt og vondt, så fortalte jeg henne det i en mail. Når hun kom hjem, så var det jeg som møtte henne på stasjonen. Da vi kom hjem, rant tårene og hun sa at hun ikke var sikker lenger. Kanskje hadde hun gjort en feil osv. Jeg tenkte at jeg ikke må håpe for mye. Hun er fremdeles alt for meg og jeg elsker henne over alt.. Men ikveld har hun dratt på date me en datanerd fra Nord-Norge!!

Det er her problemet ligger... Det føles noen ganger rett og slett som om hun vil ha meg som reserve hvis det ikke går som hun har planlagt.. Men hun aner ikke hvor slitsomt det er å ikke vite hva man kan tro, håpe eller føle..

Regner egentlig ikke med noen svar som vil revolusjonere livet mitt, men det er greit å få satt ord på ting. Og hvem vet, kanskje er det noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg får også en følelse av at hun vil ha deg der som det sikre strået. Går hun på trynet med den andre, har hun deg å falle tilbake på. hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å jobbe henne ut av systemet, jeg tror ikke hun er den rette for deg, selv om det kanskje kan føles slik akkurat nå.

Ta tiden til hjelp og jobb henne ut av systemet, ikke innled et annet forhold før du er ferdig med henne, det blir ikke riktig ovenfor den andre jenten. Det er lov å ha det vondt, og det er lov og synes synd på seg selv.

men du fotjener bedre enn som så

Skrevet

Selvfølgelig vet jeg at det beste er å glemme henne. Alle jeg har snakket med, sier at det bare er å vise henne ryggen og komme seg videre. Men det er ikke så enkelt når man hele tiden får signaler om at det faktisk er mulig. Og vi har det så utrolig bra sammen som "venner". Vi prøver å være venner, men det blir hele tiden slik at det kommer fram følelser som ikke skal være der... Og det er ikke bare fra min sin side. Og hva andre forhold angår, så har jeg ikke mulighet til å inngå noe nytt enda. Alle jeg treffer, blir automatisk sammenlignet med henne, og da kommer alle til kort uansett. Og da er de uinteressante for meg...

Har ikke peiling på hvordan dette ender, men det skal mye til for at 2003 ikke skal bli en total fiasko for min del. Lurer på om det går an å stryke ut et år? :lol:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja det er sikkert lettere sagt enn gjort å vise henne ryggen, men i dette tilfellet tror jeg faktisk det er det beste for deg. Dere kan ikke være venner, for det er for mye følelser fra din side innvolvert, og når hun viser deg litt mer oppmerksomhet enn "normalt" kan du tolke det som at hun vil noe mer.

Jeg tror du kan ha godt av å være borte fra henne en god stund, få tenke igjennom hva du vil, og få henne litt mer på avstand. Akkurat nå føler jeg du setter henne på en pidestall, og der blir hun fordi du er ikke klar for å gi slipp på henne. Hun vil ikke ha deg lengre og du må gå videre med livet ditt. Ja jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, men i dette tilfellet mener jeg at du bør gjøre det før du ødelegger deg totalt, og det er ikke noe menneske verdt.

Det finnes en dame der ute som leiter etter en som deg, og den damen er den rette for deg, men det er ikke denne, for hadde det vært det hadde dere ikke hatt de problemene dere nå har.

ta sjangsen og gå videre, ja det kommer til å bli mange tøffe stunder der du ahr lyst å ringe henne, eller treffe henne, men det er da du skal ringe en venn gå ut gjør noe annet som får tankene dine litt bort fra henne.

Ikke gjør deg selv til en dørmatte for henne som hun kan trakke på når hun måtte ville det, du er mye mer verdt enn som så.

Ta sjangsen på et liv uten henne, det kan også være det at du blir positivt overrasket

store klemmer fra

trulte

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom det er meningen at det skal bli dere to. Så vil dette skje.

Disse ordene fikk jeg av moren til venninna mi. Da hadde kjæresten min gjennom mange år gjort det slutt. Dvs. vi fant vel begge ut at forholdet måtte ta slutt. Vi hadde vokst fra hverandre og gjorde bare livet surt for hverandre.

X'en min ønsker nå 1 år senere, og satse på oss igjen. Men, jeg har kommet meg videre i livet. Funnet meg en ny kjæreste som jeg ikke vil miste. Elsker ham og ser for meg et langt liv sammen med ham.

Jeg har ingen råd å gi til deg. Det er mange følelser som svirrer rundt etter et brudd. Og, det eneste jeg veit som hjelper er å ta tia til hjelp. Du må holde øya åpne for at nye ting kan skje. Kos deg i sommer med venner og bli med på ting. Hold litt avstand til x'dama di. Syns ikke det hørtes så bra ut at dere er så gode venner akkurat nå? Litt avstand tror jeg kanskje verken skader deg eller henne.

Skrevet

Verken hun eller jeg har sett på det som noe alternativ å bryte helt med hverandre. Vi er jo sjelevenner, og hører sammen..

Høres kanskje dumt ut, men. :oops:

Det er at hun er usikker som er det verste. Hun sier at det kommer og går. Selv skjønner jeg ikke hvordan noen kan "låse" ned denne usikkerheten, uten å finne ut hva den skyldes. Hva hvis hun om et år eller noe finner ut at hun har gjort en stor tabbe? Da har hun kanskje en kjæreste, og det samme har kanskje jeg. Kan ærlig talt ikke si at jeg vil klare å la være å ta henne tilbake hvis hun da vil... Og det vil være utrolig dårlig gjort overfor kjærestene våre.

Er ikke sikkert dette skjer, men jeg klarer bare ikke å fatte hvordan hun klarer å ta den sjansen. Hun dater bare en annen enda, men det kan jo bli mer. Men hvor rettferdig er det overfor denne karen at hun med jevne mellomrom er usikker? Selv synes jeg det er dårlig gjort. Har prøvd å prate med henne om det, og hun er helt enig med meg. Hun vil bare ikke gjøre noe med det.. Er det egoisme eller er det nysgjerrigheten som blinder henne, eller er det helt andre grunner. Ikke vet jeg. Er ikke engang sikker på at hun vet det selv..

Det eneste jeg vet er at hun ikke vil gi oss sjansen til å fjerne enhver tvil om at forholdet vårt vil fungere eller ikke. Selv om hun er usikker, så virker det som det aldri er noe alternativ, selv om det er det mest logiske og fornuftige. Forstå det den som kan, for jeg klarer det ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun er nok ikke sikker på hva hun vil nei. Såpass står helt klart for meg.

Men tydeligvis er hun sikker på hva hun IKKE vil....... :wink: Og det er å IKKE fortsette samlivet med deg!!!!!!! :blunke:

Hun synes nok det er behagelig å ha deg der, i tilfelle hun får bruk for deg...hun sørger visst for å holde deg varm ja!

Dette synes jeg er veldig urettferdig mot deg, men samtidig viser du at du aksepterer denne holdningen fra henne, og det vil jo gjøre at hun fortsetter denne stilen hun har lagt opp til.....Hm,,,,,, :-?

Stopp det nå! Du fortjener så mye bedre enn dette! :P

Håpet kan ingen ta fra deg. Men TRO ikke at hun kommer løpende tilbake, for det tviler jeg sterkt på. Hun har fått smak på friheten, og den oppgir hun neppe uten kamp........ :-?

Kutt kontakten helt, og du vil oppdage at følelsene for henne forsvinner litt og litt, ganske enkelt fordi de ikke får næring.

Du har gitt følelsene næring til nå, fordi du har opprettholdt kontakten med henne!

Good luck!!!!!! Det fortjener du!

Gjest Anonymous
Skrevet

Du er besatt av en kvinne som bare leker med deg. Hun er allerede i et forhold sier du, og jeg gjetter på at de har et seksuelt forhold også. Åssen gidder du? Det er åpenbart at dette er en besettelse fra din side. Men hun har ingen problemer med å finne seg en ny. Hva forteller det deg?

:murvegg: Ærlig talt, glem henne. Hun er ikke verdt all frustrasjonen din. Du bare plager deg selv. Hva er grunnen til det? Lavt selvbilde?

Du er villig til å fortsette å elske en som ikke elsker deg, og som du ikke vil få tilbake. Det virker helt patetisk på meg.

Ingen har rett til å utsette noen for det hun utsetter deg for. Hun hindrer deg i å komme deg videre, for du lar henne gjøre det mot deg. Her må du selv ta styringen. Det er på høy tid.

God tur fremover i livet.

Gjest Coolaid
Skrevet

Føst og fremst må du ha såpass respekt for deg selv, ekte menn lar seg ikke leke med på denne måten. Vis styrke ovenfor deg selv og følg din egen lykke. Hun hadde sjansen sin og rotet det til. Du er sikkert en kjekk og koselig mann som ikke har problemer med å treffe en koselig jente. Stol på deg selv og det kommer til å gå veldig bra. Behold vennskapet til henne men pass på å ha litt avstand. Husk at nå kan du ikke dele alle tanker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...