bunadbrud Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Svigerfar ringte her om dagen. Han hadde mottatt en gave på vegne av oss. Vi bor ikke der bryllupet skal holdes, slik at jeg ble ikke veldig overrasket over at det hadde skjedd. Det jeg ble mer overrasket over, for ikke å si veldig overrasket, var hvem giveren var. Har mange andre opplevd lignende? Å motta gaver fra folk man overhode ikke forventer å få noe av, når man forventer en oppmerksomhet på noe sett og vis engang. Og er det vanlig?
Spent brud Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Har inntrykk av at dette er vanlig ja... Naboer av foreldrene som vi har hatt kontakt med gjennom oppveksten osv.... ER vel ikke noe som brudeparet forventer men det skjer avogtil :gjeiper:
Kvist Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Vi fikk mange uventede gaver. Av bl.a en dame som har vært gift med mannens onkel, men ble skilt for mange år siden jeg jeg har aldri hørt om henne. Fikk også fra naboer, arbeidsplassen til mannen, min brors svigerforeldre og flere andre vi ikke engang ante at visste at vi skulle gifte oss. Ble litt styr når jeg skulle skrive takkekort, for da måtte jeg jo finne ut av hvem denne "Grete" var, og hvor hun bor hen.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Ja- og vi fikk en lysestake i gave av tannlegen min!!! Morsomt... Men en nær venninne av meg fikk vi ikke gave av - kanskje pga at hun ikke kunne komme i bryllupet selv om hun var invitert? Det var i allefall litt uforutsigbart hvem vi fikk noe fra. Veldig gøy å skrive takkekort til folk man ikke forventet å høre fra, da kan man jo oppriktig skrive at man ble svært glad for at de husket på en.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Det dukket opp noen vi slett ikke hadde sett for oss, ja. F.eks moren til en barneskolekamerat av mannen som gav oss en "vakker" tallerken der hun hadde malt et troll-brudepar og datoen vår. Sikkert godt ment Samtidig fikk vi ingenting fra f.eks en venninne av meg som var invitert i bryllupet. Det følte jeg meg ganske avvist av.
bunadbrud Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2009 Jeg fikk jo også en del gaver til konfirmasjonen av folk jeg nesten ikke vet hvem er, men trodde vel kanskje at folk nøyde seg med gaver til konfirmanter. Da fikk jeg av besteforldrene mine sine vennepar, samt av en venninnde av min oldemor. Må si jeg er "spent" på hvem andre slike "ikke forventer å få noen gave fra personer" vi kommer til å få fra.. Kommer vi til å bli sånn vi også når vi er gamle monn tro??
Spent brud Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Kommer vi til å bli sånn vi også når vi er gamle monn tro?? Håper jeg blir slik når jeg blir gammel ihvertfall. Men det jeg er bekymret for er å ha oversikten på hvem vi har fått gaver fra. Kjipt om vi plutselig møter på de og ikke takker for gaven, eller møter noen og takker for en gave som vi ikke fikk :gjeiper: Jeg er forferdelig dårlig på slikt..
Gjest Papirkurven Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Har ikke giftet meg enda, men da søstra mi giftet seg for to år siden fikk de gaver fra flere av våre foreldres venner som de ikke engang har møtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå