Spatula Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Som overskriften sier, hva kan vi servere til nattmat? Gjerne utradisjonelt og tradisjonelt, hva ville du ha likt å fått servert?
InaMina Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 I ett bryllup jeg var fikk vi servert påsmurte rundstykker, i ett annet hadde de pølser i lompe. Jeg tror vi skal gå for spekemat, forskjellig type laks, eggerøre med diverse tilbehør som smør, flatbrød, rømme. Av den grunn at vi skal ha sodd til mat (som ikke er så fryktelig tungt), og tilgangen til behandlet laks er stooooor. Ellers vet jeg folk har servert alt fra supper, gryteretter til frukt og godteri, så her er variasjonen stor.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Jo enkle jo bedre... Pølser er fint=) Eller ferdigsmurte rundstykker/smørbrød
Pia Sava Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 ...hva ville du ha likt å fått servert? Kjøttsuppe og rundstykker synes jeg er godt som nattmat. Pølser i lompe har jeg (heldig vis) aldri fått servert som nattmat. Det ville ha minnet meg om et barneselskap...
Spatula Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2009 Vi har tenkt litt på pølser, med forskjellig tilbehør Godt og enkelt.. Spekemat høres også nam nam ut, det viktigste er vel at det er noe salt
Spatula Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2009 Suppe med rundstykker - Det er også veldig godt Noterer ned her nå
Kanutten Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Jeg hadde lyst på rømmegrøt og spekemat, men kjære hadde så lyst på sodd, så da fikk han viljen sin her, og vi serverer sodd med lapskausblaning(grønnsaker) i.
Spatula Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. mars 2009 Jeg hadde lyst på rømmegrøt og spekemat, men kjære hadde så lyst på sodd, så da fikk han viljen sin her, og vi serverer sodd med lapskausblaning(grønnsaker) i. Jeg lurer på om vi tar rømmegrøt å spekemat - kvelden før bryllupet for da skal vi samle begge familiene for første gang Å det er utrolig godt Sodd er jo trøndersk festmat NAM Syns visst alt er godt jeg
DDuck Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Gryterett med rundstykker og salat tror jeg det blir her Sånn går det når mannfolka får bestemme Men det er jo enkelt og greit da Salaten kan lages til dagen i forveien, rundstykkene kan skjæres opp i forveien, og gryteretten kan også lages i forveien og bare varmes på natta
Spatula Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. mars 2009 Gryterett med rundstykker og salat tror jeg det blir her Sånn går det når mannfolka får bestemme Men det er jo enkelt og greit da Salaten kan lages til dagen i forveien, rundstykkene kan skjæres opp i forveien, og gryteretten kan også lages i forveien og bare varmes på natta Notere ned
^^Belle^^ Skrevet 17. mars 2009 #11 Skrevet 17. mars 2009 Kan jeg bare stille et spørsmål her? Vil ikke ta helt over tråden heller... Er nattmat vanlig i brylluper? Vi har ikke tenkt tanken en gang vi. Er det pga. tidlig i kirken, eller er det bare vi som er på bærtur og dette er normalt? Ingen kritikk ment her altså, bare nysgjerrig. Ellers ville jeg likt veldig godt å bli servert spekemat i alle varianter, med godt tilbehør. Dersom middagen er sen, hadde det blitt for tungt for min mage ihvertfall å spise enda et stort måltid. Men det er bare meg da.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #12 Skrevet 17. mars 2009 Mine favoritter er pølse i lompe eller kjøttsuppe med loff og smør. Spekemat og eggerøre blir litt tungvindt på en måte og rømmegrøt kan ikke jeg dytte i meg klokka 12 om natta. Blir litt tungt fordøyelig.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #13 Skrevet 17. mars 2009 I bryllupene jeg har vært i har vi fått servert følgende: - Pizza (avtalt med en lokal pizzeria som kom med en stor stabel med pizzaer). Det slo veldig ann, og mange har snakket om det i ettertid - pølse i brød. Det slo også veldig ann. De hadde godt med forkjellig brød, løk og annet digg - pastasalat. Nam nam - Suppe. Ble ærlig talt mye gris, og ikke så mange som forsynte seg heller - rømmegrøt. Neitakk. Jeg forsynte meg, men fant veldig raskt ut at rømmegrøt på ingen måte var egnet som nattmat etter en fuktig kveld. Både jeg og flere andre ble skikkelig uggen - gryterett. Helt greit. Mettende og godt, men ikke spesielt spennende. Pizza og pastasalat er vel de to tingene jeg synes var mest vellykket, med pølser som en god nr. 3. Synes egentlig det var litt greit med mat som man ikke nødvendigvis må sitte ordentlig ved et spisebord for å spise.
FireFairy Skrevet 17. mars 2009 #14 Skrevet 17. mars 2009 Kan jeg bare stille et spørsmål her? Vil ikke ta helt over tråden heller... Er nattmat vanlig i brylluper? Vi har ikke tenkt tanken en gang vi. Er det pga. tidlig i kirken, eller er det bare vi som er på bærtur og dette er normalt? Ingen kritikk ment her altså, bare nysgjerrig. Nattmat synes jeg er en selvfølge i bryllup. Har aldri vært i et bryllup hvor det ikke serveres nattmat. Og det er veldig godt å få noe mat utpå natta. Spekemat er min favoritt, så hvis jeg skal gifte meg, blir det det. Kjempegodt!
Møffi Skrevet 17. mars 2009 #15 Skrevet 17. mars 2009 Vi skal ha pølser eller pizza... Personlig syns ikke jeg spekemat metter nok, men er godt som mer snacks da
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #16 Skrevet 17. mars 2009 Om man bør ha nattmat eller ikke avhenger av flere ting. Hvis det er slik at middagen begynner seint, og kakene ennå seinere, og man i tillegg må forlate lokalet tidlig på kvelden (jeg vet en her som har nevnt at festen er over halv 1 på natta) er det ikke vits. Hvis det er noen timer siden middag, og det fremdelses er mulig å feste litt til, da er det godt med påfyll av salt og lettvint mat Vi skal ha hjemmelagede fiskekaker på varme rundstykker og godt brød, og pølser med brød eller pizza. Evt alle tre :gjeiper: Vi satser på mat folk kan ta i hånda, lettere for kjøkkenbetjeningen, og lettere for gjestene
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #17 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har satt størst pris på pølser og pizza som nattmat. Man kan lage en pølsebuffet, med forskjellige typer saus/ketchup, enkelt tilbehør. Selv om det er kjempegodt med spekemat, gryteretter etc, er man avhengig av å finne seg et sted å sitte, kniv og gaffel/skje, etc. Ofte er det slik at man står og henger og går litt rundt og prater/danser når nattmaten blir servert, og da foretrekker jeg mat som jeg kan ta med meg i handa og ha glasset i den andre uten problemer. Men det kommer jo an på hva slags setting man vil ha til nattmaten, da.
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 17. mars 2009 #18 Skrevet 17. mars 2009 Hei. Vi skal ha vielse kl 16.45 og middagen starter kl 18.30. Så da er vel den ferdig sånn 9, og så er det kaker sikkert sånn 10. Vi har ikke et spesielt tidspunkt vi må være ute. Men tenker vi stikker sånn 2 kanskje.. Syns dere vi trenger nattmat da?
Topaz Skrevet 17. mars 2009 #19 Skrevet 17. mars 2009 Vi har middag klokken 17, kaker i 20-tiden og nattmat rundt midnatt. Beregnet slutt klokka 02.Vi har bestemt oss for pølser i brød /lompe. Med potetsalat og annet tilbehør. Det synes jeg har fungert godt i andre bryllup. Som folk nevnte før meg her, så er det kjekt med mat som kan inntaes stående, og som ikke krever så stor koordineringsevne å innta etter at festen har tatt litt av. Har sett mange flauser med balansering av suppeskåler utpå natta. Så slipper man å stanse musikken fordi det skal organiseres med bord, servering og kø i stor stil.
øyenstikker Skrevet 17. mars 2009 #20 Skrevet 17. mars 2009 Vi hadde nystektbrød med pålegg på. roastbiff,ost, skinke,salat.. Så det ble noe salt, noe som mettet og som var lett å spise:-) Ble veldig populært
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå