Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det har seg slik at jeg er midt i en oppgaveskriving på skolen og pcn min har klart å klikke. Jeg må kjøpe en ny og den må være rimelig, skal bruke den til skriving først og fremst, ellers litt surfing på nett:) Det er viktig at den er lydløs/stillegående! Avanserte funksjoner klarer jeg ikke benytte meg av, så er ikke noe poeng at jeg betaler for det. Tuuuuuuuuuusen takk hvis noen kan komme med forslag eller anbefalninger:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Takk for tipd:) har tenkt på den, men trodde den kanskje ble litt liten å skrive store oppgaver på, at skjermen og tastaturet blir litt lite mener jeg?...tenker også å skrive en master på den til neste år...

Gjest SmallTalk
Skrevet
Takk for tipd:) har tenkt på den, men trodde den kanskje ble litt liten å skrive store oppgaver på, at skjermen og tastaturet blir litt lite mener jeg?...tenker også å skrive en master på den til neste år...

Jeg ville ikke satset på en nettbook som primærpc. Til det er skjermen og tastaturet altfor lite. Å surfe med pc'n fungerer helt fint, men å skrive oppgaver på den kan bli ganske knotete. I tillegg så har de veldig dåglige spesifikasjoner, og de aller billigste kommer med en ganske knotete versjon av Linux.

I og med at du har planer om å bruke den en stund, så anbefaler jeg deg å gå for en vanlig laptop. Ja, den er litt større, men den er vesentlig mer behagelig å jobbe på. I tillegg så er de javnt over kraftigere, og har mye bedre arbeidskapasitet enn en nettbook.

anbefaler deg heller ikke å kjøpe en pc med under 2GB minne (RAM) pga at det gir begrenset drivkraft på pc'n. Kjøp gjerne en pc mer mer ram. Du burde få en helt grei laptop til under 5000 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...