Gjest eeh Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 de har veldig lite annet å gjøre........... tydeligvis, men det irriterer meg ikke, skjønner bare ikke at de gidder
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Irriterende! Hvorfor? Er rådene i en tråd om f.eks. kjerringråd mot munnsår mindre relevant i dag enn den var i 2003-2005?
Kamikatze Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 I ganske mange andre fora regnes det som meget dårlig nettikette å starte en identisk tråd om et tema som allerede er debattert i en tidligere/eldre tråd. Derfor er det nok mange som bruker søkefunksjonen før de poster et startinnlegg, og ender opp med å reaktivere sleepers. Det er stort sett bare på "amatørforum" at folk innbiller seg at de er trådeiere, og tar ethvert svar til tema personlig, om de er trådstartere, og begynner å kjekle om spesifikke detaljer i generelle råd. Om du finner det irriterende, så greit nok. Det er også litt irriterende å svare på hvordan folk legger inn avatar en gang i uka, når alt de trenger å gjøre er å skrive "avatar" inn i søkefeltet, og trykke enter-tasten. 1
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 I ganske mange andre fora regnes det som meget dårlig nettikette å starte en identisk tråd om et tema som allerede er debattert i en tidligere/eldre tråd. Derfor er det nok mange som bruker søkefunksjonen før de poster et startinnlegg, og ender opp med å reaktivere sleepers. Nemlig. I flere fora jeg er i så får du bank hvis du starter en ny tråd om et emne som allerede er tatt opp. Og gjester kan slettes ikke lage nye tråder, ofte må du har vært medlem så og så lenge eller ha postet et visst antall innlegg før du får lov til å starte en tråd. Og på ett forum jeg er på så må tråden godkjennes av en moderator før den blir lagt ut. Her på KG er det derimot fullstendig anarki. Det virker litt meningsløst å ta opp en tråd hvor ei har spurt om et råd til en spesifikk personlig situasjon for 3 år siden, men jeg synes det er like meningsløst å starte en ny tråd om Diane p-piller er bra når man kan bruke søkefunksjonen og lese en gammel tråd - og evt stille et nytt spørsmål i slutten av den om du ønsker enda mer informasjon. Om tråden ble startet i 1923 og trådstarteren er død for lenge siden og ikke kommer til å lese de nye svarene har ikke noe å si da, andre kan fremdeles få info fra den.
Megana Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Men det er litt artig når noen har opprettet et emne om noe spesifikt de trenger hjelp til der og da ("Hjelp, PC'en min har kræsja"), så kommer folk med gode forslag, gjerne et år eller 2 etterpå, hehe
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 JA, jeg synes det er utrolig irriterende når jeg i noen tilfeller har lest x-antall sider med innlegg om et eler annet personlig problem, for så å oppdage på siste side at noen har skrevet "hvorfor drar du opp denne tråden, den er fra 2003" Brenn!!!
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 I ganske mange andre fora regnes det som meget dårlig nettikette å starte en identisk tråd om et tema som allerede er debattert i en tidligere/eldre tråd. Derfor er det nok mange som bruker søkefunksjonen før de poster et startinnlegg, og ender opp med å reaktivere sleepers. Nemlig. I flere fora jeg er i så får du bank hvis du starter en ny tråd om et emne som allerede er tatt opp. Jeg tror folk finner trådene med Google. Uansett, ved ett forum jeg brukere er grensen på bump 3 måneder fra siste post.
Kamikatze Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Jeg tror folk finner trådene med Google. Uansett, ved ett forum jeg brukere er grensen på bump 3 måneder fra siste post. Bump (dytting) og posting (et fullverdig innlegg) er ikke det samme
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 Bump (dytting) og posting (et fullverdig innlegg) er ikke det samme Jeg mente egentlig post da (der i gården er bump spam)
stjernekyss Skrevet 18. mars 2009 #11 Skrevet 18. mars 2009 JA, jeg synes det er utrolig irriterende når jeg i noen tilfeller har lest x-antall sider med innlegg om et eler annet personlig problem, for så å oppdage på siste side at noen har skrevet "hvorfor drar du opp denne tråden, den er fra 2003" Brenn!!! :ler: :ler:
Gjest PeleWasShite Skrevet 18. mai 2018 #12 Skrevet 18. mai 2018 Egentlig er det god forumkotyme å sjekke om det allerede finnes tråder som tar opp det man ønsker å diskutere, før man evt lager en ny tråd om akkurat det samme emnet. Dersom alle gjorde det, ville forumet blitt mye mindre rotete, og diskusjonene mye mer sammenhengende.
Gjest PeleWasShite Skrevet 18. mai 2018 #13 Skrevet 18. mai 2018 På 17.3.2009 den 11.00, Kamikatze skrev: I ganske mange andre fora regnes det som meget dårlig nettikette å starte en identisk tråd om et tema som allerede er debattert i en tidligere/eldre tråd. Derfor er det nok mange som bruker søkefunksjonen før de poster et startinnlegg, og ender opp med å reaktivere sleepers. Det er stort sett bare på "amatørforum" at folk innbiller seg at de er trådeiere, og tar ethvert svar til tema personlig, om de er trådstartere, og begynner å kjekle om spesifikke detaljer i generelle råd. Om du finner det irriterende, så greit nok. Det er også litt irriterende å svare på hvordan folk legger inn avatar en gang i uka, når alt de trenger å gjøre er å skrive "avatar" inn i søkefeltet, og trykke enter-tasten. ...og så er det god forumkotyme å sjekke om noen allerede har skrevet akkurat det samme du vil si Men ja, what he said.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #14 Skrevet 18. mai 2018 1 time siden, PeleWasShite skrev: Egentlig er det god forumkotyme å sjekke om det allerede finnes tråder som tar opp det man ønsker å diskutere, før man evt lager en ny tråd om akkurat det samme emnet. Dersom alle gjorde det, ville forumet blitt mye mindre rotete, og diskusjonene mye mer sammenhengende. 1 time siden, PeleWasShite skrev: ...og så er det god forumkotyme å sjekke om noen allerede har skrevet akkurat det samme du vil si Men ja, what he said. 🙈🙈🙈 Anonymkode: 01a40...872 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå