Gå til innhold

Leilighet uten bod eller annen lagringsplass

Anbefalte innlegg

Gjest nyinnflyttet
Skrevet

Etter samlivsbrudd har jeg og mine 2 små nå flyttet inn i en 80 kvm leilighet. Vi bodde før på 250 kvm med full, varm kjeller og hadde plenty av plass, men nå skal alt inn her på under en tredel av plassen.

Vi har ikke bod, kott, kjeller eller annen lagring, og jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg skal gjøre av alt. Mye har jeg jo kvittet meg med, men andre ting ønsker jeg å beholde. F.eks møbler vi ikke har plass til, ting fra når ungene var små, klær jeg vil spare på, vintertøy osv osv.

Er det noen i samme situasjon her som har noen gode råd (og gjerne bilder ;) )

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hm - vet ikke om det hjelper, men jeg har tatt i bruk huset til mamma og pappa som lagringsplass for litt større ting... De har bedre plass enn jeg har. Og det er under en times kjøring unna.

Ellers blar jeg iherdig i ikea-katalogene, der har de gode tips. Alle andre boligmagasin viser jo flotte leiligheter med eksklusive møbler men knapt en eneste bokhylle, og ingen gjenstander noen sted bortsett fra en og annen designvase strategisk plassert i matchende farge med sofaen... :)

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Eier eller leier?

Leier du får du vel bare kjøpe så store oppbevaringsmøbler du finner, og får plass til å stue ting inn de. De fleste utleiere er ikke særlig begeristret for så mye hull i veggene..

Å lagre ting i høyden er viktig når du har dårlig plass. Utnytt veggpassen, helt opp til taket.

Eier du har du større muligheter. Sett opp en hel rad med hyller høyt opp, fra vegg til vegg, eller hele rommet rundt. Også kjøper du esker som passer perfekt mellom hylle og tak også har du plutselig masse kstra lagringsplass! :)

Lykke til!

Gjest antigartner
Skrevet

Slike "skuffer med lokk" på hjul, som er beregnet på å trille under senga er en ypperlig oppbevaringsmulighet for sesongklær, sesongpynt, duker, sengetøy, ekstradyner og mye annet som tar plass. Oppbevaringsbokser som kan settes oppå klesskapet er også lurt.

Å benytte plassen helt opp til taket er viktig, som forrige innlegger også sier.

Skrevet

Jeg hadde leid meg et lite lagerbod jeg. Mange som driver med utleie av dette. Da har du plass til vinter/sommerdekk, julepynt og alt det du ikke trenger å ha tilgjengelig. Koster noen kroner, men verdt det.

Skrevet

Sats på fotskammel/pall med oppbevaringsplass. Fine å sitte på, samtidig som du kan ha alt mulig oppi de. Ikea har noen fine, har 2 stk selv (i min leilighet på 22 kvm!).

Gjest Gjest_Helena_*
Skrevet

*En benk med lagring under setet på kjøkkenet...

*Slike plast-kasser med hjul på kan brukes til alt mulig, og kan stå hvor som helst... jeg har en i stua med leker og blader i, så har jeg bare et pent teppe oppå.....

* Om du får lov, og har mulighet til det kan store kroker henges opp på vegg ute, der kan sykler og annet "ute-utstyr" henges opp pent...

* utnytte plassen oppå skap, under senger, oppå vaskemaskin, under trapp, oppå kjøleskap o.l. til store kurver med ting i.....

* Henge pene smale kjøkkenskap (fra ikea)over sengene... fin plass til bøker, leker eller klær... kan også bruke kjøkken-innredning i gang, på bad, i stue o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...