Quirky Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Jeg vurderer, etter å ha fått siden og produktene anbefalt i flere blogger, å teste glykolsyre-peelingene fra Skin Laboratory. De finnes i styrker på 35% og 50%, og jeg lurer på hvilken jeg skal velge. Huden min er ekstremt hardfør, og tåler syrer (og all annen peeling) veldig godt- men nå har jeg ikke brukt så sterke preparater før. Skal jeg forsøke meg på 35% først og heller gå over til 50% senere? Eller skal jeg like gjerne bestille 50%, siden huden min ser ut til å tåle "alt"?
Gjest *lucky* Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Visst huden din er vant til syrer som du bruker daglig så kan du fint ta en 50% peeling. Men det gjelder kun glycol og lacticpeelen, andre typer er sterkere så ikke start med for høy %.
Hilde Christina Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Vil bare legge til at dette ikke er kjemisk peeling, kjemisk peeling er endel mer "drastisk".
Quirky Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2009 Beklager, blander begrepene- man må jo ha doktorgrad for å holde styr på alle disse medisinske hudepleiebehandlingene. :D Magefølelsen min har hele tiden gått for 50%, som sagt tåler huden min omtrent sliping med sandpapir, og jeg vil ha en synlig forbedring i løpet av de 6-7 ukene jeg følger kuren. Jeg renser jo med glycolic rens og bruker serium med glycolic acid daglig nå, og huden min har aldri reagert på produkter med syre, selv første gangene jeg prøvde. Tror jeg bestiller 50% og heller sørger fpr mulighet til å tilbringe uken etter første påføring innendørds, evnt. gå rundt i ført hatt med slør a la Samantha i SATC (hun hadde vel tatt ordnetlig kjemisk peeling)
Hilde Christina Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Høres helt flott ut det, tror ikke 50% er noe problem
Gjest Gjest_Koukla_* Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Jeg skal gifte meg i slutten av mai og lurer på om dette kan være noe for meg? Jeg har tørr og litt sensitiv hud, røde fødselsmerker i nesevingene og mellom øynene og dessuten litt smilerynker rundt øynene. Noen som vet om om glykolsyre-peeling vil hjelpe mot noe av dette? Skal man bruke vanlig fuktighetskrem i tillegg? Takknemlig for svar!
tante fiolett Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 Jeg skal gifte meg i slutten av mai og lurer på om dette kan være noe for meg? Jeg har tørr og litt sensitiv hud, røde fødselsmerker i nesevingene og mellom øynene og dessuten litt smilerynker rundt øynene. Noen som vet om om glykolsyre-peeling vil hjelpe mot noe av dette? Skal man bruke vanlig fuktighetskrem i tillegg? Takknemlig for svar! Da er det muligens lactic acid peelen som passer for deg. Den eksfolierer, strammer opp og øker fuktnivået i huden. Det ble også diskutert i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=401133 Etter å vasket av syren, bruker du fuktighetskrem. (Fremgangsmåte står på www.skinlaboratory.com) MEN, jeg ville kanskje ikke begynt å eksperimentere med syrekur om jeg skulle gifte meg om et par mnd... Har du brukt syreprodukter før? Hvis ikke vet du ikke hvordan huden din vil reagere. Jeg tenker spesielt siden du sier du har sensitiv hud. Du må i alle fall teste et annet sted på huden enn ansiktet først, for å se om du får noen reaksjoner. Personlig ville jeg ikke ha prøvd dette nå, ta heller en tur til hudpleier og spør om noen behandlinger/produkter som kan gi fukt, glød og jevne ut huden, så du blir fin til den store dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå