Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del forbruksgjeld, og vil gjerne bli kvitt dette så fort som mulig. Så jeg tenkte å ta annenhver mnd og betale lånet på huset, husleien, og sette av penger til mat, en liten reserve og bruke resten på div. lån. Begynne med det minste og gjøre slik helt til all gjeld er nedbetalt. Det kommer jo purringer på de andre regningene, men det kan jeg leve med, så lenge det ikke går til inkasso. Hva syns dere? En god ide? Eller har dere andre ideer??

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Kontakt kreditoren(e) og faa til en nedbetalingsordning som du kan leve med, og pass paa aa betale alle nye regninger og loepende utgifter. Paa den maaten blir ikke gjelden stoerre og vil etterhvert gaa ned. Dette gjorde jeg da jeg hadde mye gjeld aa kvitte meg med etter ett samlivsbrudd.

Unnlater du aa betale nye regninger kan det etterhvert hope seg opp, og du kommer inn i en vond sirkel som er vanskelig aa bryte.

Mye av grunnen til min gjeld var min eks's skippertaksnedbetaling ... Dvs. han betalte masse paa en del av gjelden en mnd. noe som foerte til at andre regninger gikk til inkasso og oekt gjeld. Det ble etterhvert en evig runddans vi aldri kom oss ut av. :murvegg:

Lykke til!

Endret av Mea Culpa
Gjest Gjest
Skrevet

Du skal betale boliglånet, husleien og mat hver måned. Ja, strøm og slike nødvendigheter også. Du skal være så økonomisk du bare klarer - og alt som er igjen betaler du til kreditorene (de du har gjeld hos).

Ring kreditorene og få i orden nedbetalingsplan. Som du klarer hver eneste måned.

Du kan få betalingsutsettelse/oppdeling av en del regninger - ring og hør. Kanskje bare betale renter på boliglånet en stund også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...