Gjest Gjest_Helen_* Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Nå søker jeg tips og råd. Jeg er snart 28 år og har vel alltid hatt noen kviser, men synes det blir bare verre og verre. Jeg har prøvd mange forskellige typer renseprodukter, både milde og brutale. Jeg vet at jeg blir verre av sminke, men klarer heller ikke gå rundt uten sminke, da ser jeg ut som om jeg har byllepest. Jeg har normalt store porer, og kvisene er vonde underjordiske storsett, men også "vanlige" kviser. Jeg har vel egentlig normal hud, men har brukt basiron så lenge nå at den er helt tørket ut... men klarer ikke slutte å bruke det heller av redsel for at det skal bli enda verre... What to do?
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Nå søker jeg tips og råd. Jeg er snart 28 år og har vel alltid hatt noen kviser, men synes det blir bare verre og verre. Jeg har prøvd mange forskellige typer renseprodukter, både milde og brutale. Jeg vet at jeg blir verre av sminke, men klarer heller ikke gå rundt uten sminke, da ser jeg ut som om jeg har byllepest. Jeg har normalt store porer, og kvisene er vonde underjordiske storsett, men også "vanlige" kviser. Jeg har vel egentlig normal hud, men har brukt basiron så lenge nå at den er helt tørket ut... men klarer ikke slutte å bruke det heller av redsel for at det skal bli enda verre... What to do? Har du prøvd å gå til en hudlege, eller en hudpleier? Legge om kostholdet?
Quirky Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Jeg slet med underjordiske kviser, og prøvde det meste(inkludert et nærmest perfekt kosthold og hudpleie av hudpleier-kaliber)- det eneste som virkelig hjalp var Diane p-piller. Nå har jeg så og si aldri kviser, og hvis jeg får en, er de små og går vekk veldig fort. Sånne underjordiske kviser er vel et hormonelt problem, og for meg hjalp det å tilføre andre hormoner i form av Diane. Som nødbehandling på kort sikt er Clearing complex fra MD Formulatins bra.
Gjest Gjest_Zara_* Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Nå søker jeg tips og råd. Jeg er snart 28 år og har vel alltid hatt noen kviser, men synes det blir bare verre og verre. Jeg har prøvd mange forskellige typer renseprodukter, både milde og brutale. Jeg vet at jeg blir verre av sminke, men klarer heller ikke gå rundt uten sminke, da ser jeg ut som om jeg har byllepest. Jeg har normalt store porer, og kvisene er vonde underjordiske storsett, men også "vanlige" kviser. Jeg har vel egentlig normal hud, men har brukt basiron så lenge nå at den er helt tørket ut... men klarer ikke slutte å bruke det heller av redsel for at det skal bli enda verre... What to do? Basiron, Brevoxyl og lignende preparater som inneholder benzoylperoksid, kan ofte være for hardt for huden å bruke over lengre tid, og da blir resultatet som du selv beskriver;veldig tørr hud. Og veldig uttørket hud kan i seg selv provosere fram enda mer kviser. Så tilfør tilstrekkelig med fuktighet. I de verste periodene med underhudskviser, var Vichy Normaderm-serien fra apoteket det eneste som hjalp for meg. Alle er forskjellige, men du kan jo stikke innom og be om noen vareprøver om du ikke har prøvd serien før.. Vet ikke hvilke hudpleie/renserutiner du har, men jeg merker fort at huden blir mer kvisete om jeg slurver med rensingen. Samtidig er det jo ikke bra å overdrive heller. Siden du i en alder av 28 år føler at det er blitt verre, kan det jo også være du har fått det som kalles voksen akne, eller en hormonforstyrrelse ligger bak dette? Jeg ville gått til lege for å finne ut mer. Mange har fått god hjelp av Roaccutan kapsler. Men man må ha resept for å få dem.
Leiah Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Fuktighet er det sannsynligvis huden din mangler. Men gå til en hudlege eller til en hudpleier. Jeg var veldig plaget med vonde ømme kviser og gikk til hudpleier. Fikk veldig god hjelp der. Og tipset var å gi huden masse fuktighet. MASSE fuktighet! Tørr hud gir kviser. Jeg fikk anbefalt å bruke exuviance sin hudpleieserie, og den har hjulpet meg mye!
Rexina Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Føler med deg! Har også prøvd det meste, og får lett underjordiske kviser selv, som blir til store byller etterhvert. Har prøvd endel, både medisiner og Diane-piller, men hvis du ikke ønsker å proppe deg full med hormoner og antibiotika, kan syrer i hudpleie være et alternativ. Har du prøvd det? En rens som virkelig har hjulpet meg er DDF Brightening Cleanser. Masserer den på våt hud morgen og kveld, skummer den opp og lar den sitte på noen minutter. Den inneholder en blanding som virkelig renser opp i porene og jevner ut huden. Merker veldig stor forskjell når jeg ikke har denne i nærheten. En krem som er fin er fra Jan Marini. Den heter Bioclycolic Bioclear Cream. Anbefales, men vær nøye med solkrem etter denne:) Dyr, men den funker aldeles utmerket.
Hilde Christina Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Det som hjelper er gode og riktige produkter brukt over tid. Prøv også nattlysolje, dette har hjulpet meg
tante fiolett Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Det som hjelper er gode og riktige produkter brukt over tid. Prøv også nattlysolje, dette har hjulpet meg Tilskudd av sink kan også hjelpe på uren hud, og det fremmer sårhelingen. Jeg ville sluttet med basiron og andre uttørkende preparater - overhuden blir bare tørrere, noe som kan fremprovosere mer talgproduksjon (= mer kviser) dypere nede. Jeg ville tatt en tur til hudlege. Lykke til
Gjest Gjest_mie_* Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Forsøk å gå til en hudlege først , og ikke prøv og feil i årevis.... har du en hud som er så betent som det høres ut som, kan det også hende du har behov for antibakteriell behandling før du begynner med noe som skal forebygge videre plager. lykke til !
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 Det som hjelper er gode og riktige produkter brukt over tid. Prøv også nattlysolje, dette har hjulpet meg Jeg skriver under på det med nattlysolje. Det funker, men ha tålmodighet!
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #12 Skrevet 17. mars 2009 Jeg vil virkelig anbefale å gå til hudpleier hver 4-6 uke, ta dyprens. Da kvitter du deg med alt som ligger utenpå og det som er under. Bruk fruktsyre hvis du har sensitiv hud. Du slipper å klemme ut, fordi det kommer ut av seg selv hos hudpleieren, dvs du slipper å få arr:)
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #13 Skrevet 17. mars 2009 Jeg vil virkelig anbefale å gå til hudpleier hver 4-6 uke, ta dyprens. Da kvitter du deg med alt som ligger utenpå og det som er under. Bruk fruktsyre hvis du har sensitiv hud. Du slipper å klemme ut, fordi det kommer ut av seg selv hos hudpleieren, dvs du slipper å få arr:) I tillegg ville jeg gått til legen. Det kan være du har Rosacea, og da vil jeg anbefale R.E.N serien, som er som skapt for de med Rosacea. Kanskje har du bare Rosacea, men det kan også være Acne Rosacea.
Gjest monstu Skrevet 18. mars 2009 #14 Skrevet 18. mars 2009 Vet hvordan du har det. Jeg har alltid vært plaget med uren hud og kviser. Og i den verste ungdomstiden var dette veldig sjenerende. Etter å ha prøvd utallige kremer og renseprodukter, uten noen forbedring, gikk jeg til lege. Der fikk jeg anbefalt Diane. Denne p-pillen tørker ut kvisene. -Jeg har fått kjempefin hud etter dette, og kviser er en sjeldenhet. Men man bør allikevel ikke bruke Diane lenger enn nødvendig, da den er stappfull av østrogen. I tillegg til dette kan jeg anbefale SebaMed fra apoteket. Denne serien er kjempebra mot kviser og uren hud. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #15 Skrevet 19. mars 2009 les om rejuvi, anty acne behandling, Første gangen har lest om det på en av bloggene ww.rejuvilab.com rejuvi behandlinger finnes på miami spa , det hjulpet meg masse ;-)
hysteria Skrevet 20. mars 2009 #16 Skrevet 20. mars 2009 Jeg vet ikke, men kan fortelle hva som har hjulpet meg: Sinksalve om natten. Kostholdsendring. (har kuttet pasta (durumhvete) og melkevarer) Teatreeolje av og til. Frisk luft!
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #17 Skrevet 23. mars 2009 Slik hadde jeg det i slutten av 20-årene. De fæle underjordiske kvisene var så vonde.... Var til hudlege og fikk Roaccutan. Det beste jeg har gjort! Har ikke hatt en underjordisk kvise siden da!
Gjest gsrkh Skrevet 23. mars 2009 #18 Skrevet 23. mars 2009 dine hudproblemer kommer jo mest sannsynlig av noe hormonelt, og da kan du smøre på alt du vil uten at det hjelper hva som skjer innvendig i kroppen din.... bestill time hos hudspesialist, og ikke kjøp flere produkter som irriterer huden din enda mer. mulig han vil sette deg på antibiotika kur e.l, for dette er jo en betennelsestilstand og ikke noe som kan kureres ved hjelp av hudpleieprodukter. jeg ville prøvd noe annet før jeg hadde begynt på diane da det blir større risiko for blodpropp jo eldre man er.
Avalon Skrevet 24. mars 2009 #19 Skrevet 24. mars 2009 enkelte ganger kan det også være en betennelse du trenger penecillin for, så jeg synes du skal oppsøke legen din og evt få henvisning videre
Vulpes Skrevet 24. mars 2009 #20 Skrevet 24. mars 2009 Sånne underjordiske kviser er vel et hormonelt problem, og for meg hjalp det å tilføre andre hormoner i form av Diane. Diane hjalp også veldig på min hud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå