Gjest Gjest :) Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Hei! Jeg kjøpte min første epilator for litt over et år siden og har prøvd å komme i gang med dette flere ganger, men har hver gang gitt opp pga det gjør så utrolig vondt. Trodde ikke jeg hadde så lav smerteterskel, men det har jeg tydeligvis likevel, for dette gikk visst bare ikke. I tillegg har jeg ganske kraftig hårvekst på leggene. Det sies jo at det går bedre etterhvert, enten fordi man blir vant til det eller fordi det blir færre hår å ta hver gang. Jeg kommer liksom ikke over den kneika. Har noen her gode tips til å holde ut? Burde jeg bare satse på å ta bittelitt hver dag og håpe at jeg rekker over begge leggene en vakker dag? Tenkte litt på lokalbedøvelse, men det blir kanskje litt voldsomt
Gjest Christabelle Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Jeg vil tro det finnes kremer som bedøver litt. Kanskje du kan prøve å dusje bena i iskaldt vann først for å numme de ? Jeg har aldri prøvd epilering, så kan ikke hjelpe deg med noen konkrete tips.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 epilering.. eller tortureringsmaskin som min samboer kaller det for har ingen tips desverre.. men føler at beina bedøver seg selv litt etter hvert, at smerten blir litt minder jo lengre du kommer
Gjest Papirkurven Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Jeg synes ikke det er så ille, men jeg har høy smerteterskel. Pass på å strekk huden godt med hånden når du epilerer. Noen sier at det er bra å kjøle ned, siden det bedøver. Andre mener at å dusje først og være litt varm hjelper, siden hårene slipper bedre da. Dette er nok noe du må teste selv.
Vaarin Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Har lest at det skal være best å vokse etter menstruasjonen pga mer/mindre vann i hårsekkene. Regner med det samme gjelder for epilering Og ja, det er veldig vondt - bare å bite sammen tennene og la det stå til, tror jeg. Mulig kaldvann nummer litt, men som Papirkurven sier; hårene slipper lettere hvis man bruker varmvann.
Solstorm Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Jeg pleide i begynnelsen å vokse litt av hårene av leggene først. Da ble det ikke så vondt å bruke epilatoren etterpå syntes jeg. Jeg brukte et par strips med kaldvoks - og så tok jeg fatt epilatoren. Vondt, men til å holde ut. Det er som nevnt, viktig å holde huden stram og ikke presse epilatoren mot huden.
Pialill Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Ta et glass vin først sikkert ikke dumt... jeg pleie å bruke en sånn ispose som du kjøler ned i frysen men som holder seg myk. Legger den på området du skal epilere i 30 sek eller noe sånt, og så epilerer du! da bedøves området ganske bra, og det lindrer, jeg gjorde i hvertfall det da jeg begynte, men nå går det fint uten noe... men forbered deg på at det kommer til å ta ganske lang tid å ta leggene da hvis du kjøler ned ett og ett lite område:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå