Gjest Golden Girl Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Min kjære bærbare pc (Dell inspiron) låser seg jevnlig, sikkert en gang til dagen. Noen som vet noe jeg kan gjøre for å få det til å slutte??
Aftensol Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Er det tilfeldigvis mens du er inne på nettet med internett explorer? Det er en feil på internett explorer som gjør at maskinen låser seg, eller rettere sagt, explorer låser seg slik at man ikke får gjort noe som helst med pcen.. Dette løser du ved å laste ned google chrome eller firefox.. Hvis det er når som helst, så må du kjøre recovery på maskinen.. Hvis det ikke hjelper med recovery må den inn på rep.. Men mest sannsynlig hjelper det enten med recovery eller ny nettleser.. Alt etter når maskinen låser seg...
Gjest Golden Girl Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Jepp, det er på internett med Explorer.. Men på den stasjonære pcen skjer det aldri. Der er det Explorer og Windows XP. På den bærbare er det Windows Vista.. Nårndet låser seg tar jeg Ctrl+alt+delete, det hjelper. Bare så irriterende når det skjer.. Men da skal jeg jammen sjekke ut alternativ nettleser... Litt ergelig, innbilder meg det er mye styr, lære seg hvordan det nye fungerer osv. Menmen, får gi det en sjanse så er det forhåpentlig enklere enn man tror... *leter etter ny tråd; hvordan bytte nettleser*
Aftensol Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Jeg ga opp explorer selv.. Og har hatt en haug med kunder som har hatt samme problem.. Jeg har lastet ned google chrome til alle de... Virker utrolig bra! Kom best ut i test av nettlesere også visstnok.. Har ikke lest testen selv, men jeg tror den lå på itavisen... Her er i linkentil chrome: http://www.google.com/chrome/index.html?hl...p;utm_medium=ha Du får også importert alle favoritt sidene dine fra explorer når du installerer, den spør om det under installasjon
Gjest Golden Girl Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Jeg installerte firefox, og den har fungert utmerket! Ikke låst seg enda hvertfall! Jeg syns også det virker som den er raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå