Gjest Gjest_hm_* Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Min drøm er å gifte meg enten på standa eller i nærheten av havet. Er ikke kjempe rik så finnes det steder der det er likevel litt rimelig?Gjerne en øy.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Å reise til en tropisk øy er ikke "litt rimelig". Nå vet ikke jeg hva du legger i det begrepet, men angir du et prisnivå, så er det lettere å gi deg råd. Jeg vil vel i grunnen anbefale deg å sikte deg inn på et charterresiemål, det vil nok bli det billigste.
Gjest ts Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Ok men gi meg bare noe anbefalinger på områder i verden uten å tenke på pris. Jeg trenger bare oversikt over steder som fins.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Og det finner du i turoperatørenes kataloger, hvis du gidder.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Kart over hvor i verden det er tropisk klima finner du her
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Jeg kjenner ei som skal ha bryllupet i sjømannskirken på Gran Canaria. Det var ganske billig visstnok. Hadde et budsjett på ca 55 000,- som dekket klær, overnatting i leilighet i 14 dager, mat/drikke på festen, blomster, fotograf o.l. Alle gjestene må betale sin egen reise da.
~Minni~ Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 (endret) Hvis ts har tenkt å gifte seg kristelig så kan hun ikke gifte seg hvor som helst hvor det er tropisk klima på kartet ditt. Maldivene er f.eks. strengt muslimsk og tillater ikke kristelige bryllup på øya. På Seychellene og Mauritius kan man derimot gifte seg. Av de er Mauritius klart det billigste alternativet uten at noen av de er billige. Bali har mye billigere hoteller enn de stedene nevnt over, men flyreisen koster jo en del. Her er det også lov til å gifte seg Lykke til! Endret 17. mars 2009 av Scorpina
Bomull Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Hva med Thailand? Der finnes det flotte strender, og reisen er relativt billig. Hvordan det er med lover og regler rundt ekteskap vet jeg ikke, men jeg har hørt om mange som har giftet seg der nede.
~Minni~ Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 (endret) Jeg fikk imidlertid ikke så mye ut av et kart som er så lite at mange tropiske øyer ikke synes en gang og det ikke står noen navn. Men selvfølgelig hvis du lurer på sånn ca hvor i verden det er tropisk klima så kan kartet i sammen med et annet kart være til hjelp Endret 17. mars 2009 av Scorpina
effy Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 Når på året har du tenkt å gifte deg da? Mange tropiske steder har regntid...
Pialill Skrevet 17. mars 2009 #11 Skrevet 17. mars 2009 (endret) hva med en øy i hellas? der er det veldig fint, og ikke for langt å reise=) jeg vet ikke om det er noen regler dar for om du kan gifte deg kristent da, men det bør vel være lett å finne ut=) Endret 17. mars 2009 av Scorpina
Gjest annepålandet Skrevet 18. mars 2009 #14 Skrevet 18. mars 2009 Vi giftet oss i slutten av september på den karibiske øya Tobago :-) Et helt fantastisk sted, nydelige strender og utrolig romantisk. Vi giftet oss på stranden i solnedgang!!!! Vi brukte "wedding-planner" som bodde der nede og hun var til uvurdelig hjelp. En utrolig hyggelig og flott dame som bor der nede (er egentlig fra England). Anbefales!!!!!
Gjest ts Skrevet 20. mars 2009 #15 Skrevet 20. mars 2009 Takk skal dere ha for forslag!Selvfølgelig kan jeg alltids sjekke ut en katalog med feriereiser, men kanskje noen visste om steder som ikke "alle" vet om, det ble nevnt Tobago noe som jeg ikke hadde komt på selv:). Jeg kan gifte meg når som helst i året så lenge det ikke er regntid på stedet, ja og kristelig.
GodsChild Skrevet 21. mars 2009 #16 Skrevet 21. mars 2009 Karibien boer du sjekke ut, og hva med Florida? Key West?
Gjest ts Skrevet 21. mars 2009 #17 Skrevet 21. mars 2009 Ja skal nok sjekke ut karibien litt:p Har til nå tenkt meg byllup nær en lagune, da Tahiti- Bora bora feks men det virket ikke som om de har vielser der:( Eller vet noen mer om dette stedet om de har vielser? Ellers har jeg også sjekket ut Cook Islands, var også en flott lagune på Aitutaki. Her er det jo muligheter for vielser:) Sjekket også Fiji, seychellene, mauritius og maldivene (men denne øya er muslimsk..) Noen som vet om flere steder?Jeg har hengt meg litt opp i øyer nå da:p Ja og erfaring med priser på noen av stedene jeg har nevnt?
Bomull Skrevet 21. mars 2009 #18 Skrevet 21. mars 2009 Hva er budsjettet ditt? Mange av disse stedene må du ut med minimum 20 000 - 30 000 for en ukes reise for to personer.
Gjest ts Skrevet 22. mars 2009 #19 Skrevet 22. mars 2009 Hva er budsjettet ditt? Mange av disse stedene må du ut med minimum 20 000 - 30 000 for en ukes reise for to personer. Det er fortsatt i planleggings fasen så jeg får minst 3 år på å spare til det. Jeg prøver å holde alle muligheter åpne siden man bare gifter seg en gang i livet. Det vil jo på en måte bli bryllup og bryllupsreise i ett:) Bryllup i Norge koster jo endel om man vil ha mange gjester, så da vil jeg heller overføre de pengene til oss to i utlandet.
marthes Skrevet 22. mars 2009 #20 Skrevet 22. mars 2009 (endret) du kan ha en sermoni på maldivene ( gift deg f.eks på tinghuset først), så kan dere ha en sermoni der nede, har sett folk på stranden der som har giftet seg....nyyyydelig sjekk ut med reisebyråer som har turer dit, f.eks mantareiser, drømmeferier Endret 22. mars 2009 av marthes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå