Emeralda Skrevet 4. desember 2009 #381 Del Skrevet 4. desember 2009 vi er en jentegjeng på fire som har vrt venninner sien barndommen. nå bor vi på hver våre kanter av landet. men vi pleier å ha et par langhelgbesøksturer hos hverandre i løpet av året. alle jobber og tjener greit. og det er den som er vært som holder maten. de andre kjøper inn snacks, alkohol, blomster og noen smågaver osv. men den ene venninnen er ganske gjerrig. og etter sst besøk fikk jeg en sms fra samboeren hennes om at det var fint om jeg satte inn 400 kr for maten jeg hade spist på felleskontoen deres. jeg ble helt paff. har også en farmor som er ganske gjerrig. ikke mot familien altså, hun øser ut penger til oss. men ovenfor naboer. hun har noen snille naboer som stiller opp veldig mye. ringer og spør om hun skal være med på butikken osv. nabomannen la gulvbelegg på soverommet hennes mes hun var på sykehus for en operasjon. han rev opp teppegulv, rydda alt ut og inn fra rommet. han la igjen kviteringen for utlegget han hadde for innkjøp av matriale. da hun fortalte meg dette spurte jeg hvor mye hun hadde gitt ha for arbeidet. 200 kr fikk han. herregud, stakkars mannen hadde jobba inne på det rommet en hel helg for å være snill. Blir så flau. da faren min hørte det reiste han rett opp der, kjørte farmor i minibanken og ba henne ta ut en klekkelig sum og kjøpe en flaske vin for å gi den snille nabomannen. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #382 Del Skrevet 4. desember 2009 En venn av meg hadde ikke penger til brus da vi var på fotball kamp, huske ikke helt prisen, men trur det var 28 kroner jeg la ut for han. Da han skulle gjøre opp for seg, ga han meg en flaske 0,5 l brus tilbake. Fordi det er jo billigere å kjøpe brus på matbutikk.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #383 Del Skrevet 5. desember 2009 Er student med svært dårlig råd, men lånte ei venninne 200,-. Disse pengene fikk jeg tilbake som 1 og 5-kroninger over flere måneder..... Syntes dette egentlig var hysterisk komisk, så tok i mot pengene jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #384 Del Skrevet 5. desember 2009 har også en farmor som er ganske gjerrig. ikke mot familien altså, hun øser ut penger til oss. men ovenfor naboer. hun har noen snille naboer som stiller opp veldig mye. ringer og spør om hun skal være med på butikken osv. nabomannen la gulvbelegg på soverommet hennes mes hun var på sykehus for en operasjon. han rev opp teppegulv, rydda alt ut og inn fra rommet. han la igjen kviteringen for utlegget han hadde for innkjøp av matriale. da hun fortalte meg dette spurte jeg hvor mye hun hadde gitt ha for arbeidet. 200 kr fikk han. herregud, stakkars mannen hadde jobba inne på det rommet en hel helg for å være snill. Blir så flau. da faren min hørte det reiste han rett opp der, kjørte farmor i minibanken og ba henne ta ut en klekkelig sum og kjøpe en flaske vin for å gi den snille nabomannen. Det var enda godt å høre at far din ordnet opp :=) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #385 Del Skrevet 16. desember 2009 På et program på TV så jeg en dame som konsekvent kjøpte og brukte herretruser - fordi de var billigere og mer slitesterke. Hun varmet heller ikke opp huset, men kledte på seg når det ble kaldt. Hun vasket seg i en liten stamp på kjøkkengulvet. Hun kjøpte bare gammel - nedpriset mat i kjøpesenteret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peon Skrevet 16. desember 2009 #386 Del Skrevet 16. desember 2009 En kollega av mannen min er ganske gjerrig. En sommer han var på bilferie med familien kjørte de gjennom en bomstasjon og betalte en tier i bommen. Det viste seg etterpå at de hadde kjørt feil vei, og måtte snu. Han stoppet i den samme bomstasjonen på vei tilbake igjen og ba om å få igjen tieren siden de hadde kjørt feil og egentlig ikke skulle kjørt der i det hele tatt. Han fikk tieren tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #387 Del Skrevet 16. desember 2009 På et program på TV så jeg en dame som konsekvent kjøpte og brukte herretruser - fordi de var billigere og mer slitesterke. Hun varmet heller ikke opp huset, men kledte på seg når det ble kaldt. Hun vasket seg i en liten stamp på kjøkkengulvet. Hun kjøpte bare gammel - nedpriset mat i kjøpesenteret. Noen vi kjenner har det så kaldt i huset at folk kvir seg skikkelig for å komme på besøk om vinteren. Nå har jeg bodd flere år i et gammelt hus som er både dyrt og vanskelig å varme opp, men vi prøver i hvert fall, spesielt når vi har gjester. Og dette huset er nyere og greit isolert. Det er jo tildels en vanesak, og jeg har ikke noe i mot å kle på meg innendørs, men når en må ha på vinterjakke for å holde varmen blir det unektelig litt kjipt. Vet ikke om det er fordi de er spesielt gniene, har egentlig ikke det inntrykket av dem. De er kanskje mest rare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #388 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg hørte en gang om en mann som ga kjæresten sin en forlovelsesring i julegave, for å slå 2 fluer i en smekk (så sparte han penger på julegave til henne det året). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 17. desember 2009 #389 Del Skrevet 17. desember 2009 Et vennepar av meg har egentlig veldig god økonomi. Han er statsautorisert revisor og partner i et større revisjonsfirma og hun er sivilingeniør og har en prosjektlederstilling i et stort konsulentfirma. De har stort hus, han har firmabil og de eier en diger SUV. De reiser mye og når de reiser spares det ikke på noe, da er det "full pakke" hele tiden. Når de ber inn til selskap spares det heller ikke på noe, hverken mat eller drikke. Han er lidenskapelig vininteressert, har vinkjeller i huset og er ikke redd for å bruke MYE penger på en flaske vin - vi snakker flere tusen kroner flaska i enkelte tilfeller. I hverdagen er de imidlertid svært så kjipe, de skrur ned varmen i huset og sitter under pledd (har t.o.m. sett dem sitte i soveposer når det har vært veldig kaldt ute) for å spare strøm. De har aldri noe å by på når man kommer uanmeldt, jeg var der for å levere julepresang i går og da fikk jeg høre at jeg kom akkurat for sent til kaffen. Hun ønsker seg en dunjakke som går ned til knærne og det synes hun er alt for dyrt så da fryser hun heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #390 Del Skrevet 17. desember 2009 En venninne av meg handler first price såper og shampoer som hun heller over på andre flasker og beholdere så det skal se ut som hun handler dyrere merker enn hun faktisk gjør. Hun plukker med seg brukte aviser fra busser, holdeplasser, kafeer, og det har også hendt at hun har tatt med seg blader og aviser fra biblioteket! Da hennes morfar bodde på sykehjem, besøkte hun ham flittig, og på den måten holdt hun seg med gratis avis. Hun er en mester i å ikke kaste. Den samme middagen rekker i flere dager. Klær skylles i vasken, flekker gnikkes bort, vaskemaskina bruker hun sjelden. Hun er nøye med å slukke alle lys som ikke er i bruk. At huset er mørklagt betyr ikke at hun ikke er hjemme. Da sitter hun gjerne på badet og leser og koser seg, og sparer strøm i resten av huset. Om natten sover hun heller med 2 termodyner framfor å skru opp varmen. Hun snakker mye om miljø, men jeg tror dette er genetisk betinget gjerrighet. Vi som kjenner henne, kler oss godt før vi besøker henne, med ullsokker og ullgensere og termos med varm drikke (hun drikker ikke kaffe selv og ser derfor ingen grunn til å kjøpe vanlig kaffe i påvente av gjester, hun har i stedet en billig instant-variant som ingen vil ha, så da sparer hun også der:). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #391 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg hørte en gang om en mann som ga kjæresten sin en forlovelsesring i julegave, for å slå 2 fluer i en smekk (så sparte han penger på julegave til henne det året). Var det Claes fra "Jakten på kjærligheten"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #392 Del Skrevet 17. desember 2009 En venninne av meg handler first price såper og shampoer som hun heller over på andre flasker og beholdere så det skal se ut som hun handler dyrere merker enn hun faktisk gjør. Kanskje hun vet at du kommer til å kommentere at hun bruker billigprodukter? Som forøvrig kan være like greie som de som koster mer. Hun plukker med seg brukte aviser fra busser, holdeplasser, kafeer, og det har også hendt at hun har tatt med seg blader og aviser fra biblioteket! Da hennes morfar bodde på sykehjem, besøkte hun ham flittig, og på den måten holdt hun seg med gratis avis. Hun er en mester i å ikke kaste. Den samme middagen rekker i flere dager. Klær skylles i vasken, flekker gnikkes bort, vaskemaskina bruker hun sjelden. Hun er nøye med å slukke alle lys som ikke er i bruk. At huset er mørklagt betyr ikke at hun ikke er hjemme. Da sitter hun gjerne på badet og leser og koser seg, og sparer strøm i resten av huset. Om natten sover hun heller med 2 termodyner framfor å skru opp varmen. Hun snakker mye om miljø, men jeg tror dette er genetisk betinget gjerrighet. Vi som kjenner henne, kler oss godt før vi besøker henne, med ullsokker og ullgensere og termos med varm drikke (hun drikker ikke kaffe selv og ser derfor ingen grunn til å kjøpe vanlig kaffe i påvente av gjester, hun har i stedet en billig instant-variant som ingen vil ha, så da sparer hun også der:). Resten mener jeg faktisk ikke er gjerrighet, men fornuft på mange plan. At du mener hun burde ha på lys i alle rom som hun ikke er i vil ikke si at hun er gjerrig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumê Skrevet 17. desember 2009 #393 Del Skrevet 17. desember 2009 Hn som leide leiligheta før oss varmet aldri opp leiligheten, så da vi flyttet inn og tinte den opp så sprakk parketten Hun er en venninne av gubbens mor, så vi vet en del omm henne, for å si det slik. Hun pruter på Nille, har det så kaldt inne at folk ikke kommer på besøk, og kjøper aldri mat til normal pris, kun gammel kneipp som hun får til halv pris. Og nei, hun har ikke dårlig råd :gjeiper: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #394 Del Skrevet 18. desember 2009 Resten mener jeg faktisk ikke er gjerrighet, men fornuft på mange plan. At du mener hun burde ha på lys i alle rom som hun ikke er i vil ikke si at hun er gjerrig. Ikke nødvendig å ha på lys i alle rom, men å sitte på badet mens hele resten av huset er iskaldt og mørklagt, det er vel å trekke miljøhensyn litt langt...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #395 Del Skrevet 18. desember 2009 Ikke nødvendig å ha på lys i alle rom, men å sitte på badet mens hele resten av huset er iskaldt og mørklagt, det er vel å trekke miljøhensyn litt langt...? Nei, om man synest det er greit så er det vel ikke noe problem. Jeg liker å ligge på varmekabler, inntil ovner, i varme badekar osv. Spesielt om jeg har fått litt frost i meg. Så jeg skjønner godt denne forkjærligheten for å lese å kose seg på badet. Det er jo ikke særlig fornuftig å ha mye lys og varme på i stuen dersom man trives best på badet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 18. desember 2009 #396 Del Skrevet 18. desember 2009 Sorry, ingen historie, men denne tråden vil jeg gjerne ha på mine innlegg. Mye morsom lesing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #397 Del Skrevet 18. desember 2009 Det er jo ikke særlig fornuftig å ha mye lys og varme på i stuen dersom man trives best på badet. :legrine: det virker nå litt anti-sosialt, spør du meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucia Skrevet 18. desember 2009 #398 Del Skrevet 18. desember 2009 Eksen min kvalifiserer til en plass i denne tråden. Fyren tjente råbra, men aldri i verden om han ville bruke penger på noe ufornuftig. Det vil si kino, konserter etc... Derfor ble det alltid til at jeg måtte gå sammen med venner. Samme fyr hadde en lei tendens til å sende meg for å kjøpe øl til ham hver gang vi var ute sammen. Greit nok, det, men vi hadde ikke felles økonomi, jeg var student, og tjente mindre (selv om jeg også tjente bra). Det hendte aldri at han tilbød seg å kjøpe en øl tilbake, neeiiiida. Da vi flyttet ut av leiligheten vi eide sammen, skulle han begynne å regne i kroner og ører hvem som skulle ha hva. Til slutt sa jeg bare at han fikk ta alt sammen, jeg gadd ikke mer av småligheten hans. Man skulle tro at det var mulig å se litt gjennom fingrene etter tre år sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #399 Del Skrevet 18. desember 2009 Man skulle tro at det var mulig å se litt gjennom fingrene etter tre år sammen? Vi har vært sammen i 10 år. Typen samler fortsatt på kontoutskrifter for å bevise hva han har betalt for, for å sikre seg materielt i tilfelle brudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucia Skrevet 18. desember 2009 #400 Del Skrevet 18. desember 2009 Vi har vært sammen i 10 år. Typen samler fortsatt på kontoutskrifter for å bevise hva han har betalt for, for å sikre seg materielt i tilfelle brudd. Det høres jo...hyggelig...ut... Da får man stor tro på forholdet, liksom. Jeg er veldig glad for at eksen er en eks. Den gjerrige og "alt-skal-være-til-det-beste-for-meg"-holdninga smittet over på flere områder, for å si det sånn. Så da vet jeg det til neste gang/mann. Det må være mulig å kunne gi og ta uten å regne på alt, synes jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå