AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #3521 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Om je drikker saften på jobb eller ikke har vel ikke så mye å si. Om jeg drikker saften på jobb eller ikke har vel ikke så mye å si. Anonymkode: 90f08...022 Jo, egentlig. Den saften er til å drikke på jobben. Tenk om alle tok med seg hjem. Anonymkode: 96671...866 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pachka Sigaret Skrevet 5. november 2021 #3522 Del Skrevet 5. november 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, egentlig. Den saften er til å drikke på jobben. Tenk om alle tok med seg hjem. Anonymkode: 96671...866 Dessverre mange som stjeler på jobb. Noe er av mindre betydning, som gjerrigknarken som heller litt saft i den brukte Cola-flaska si, vel uvitende med at dem gjør seg selv en bjørnetjeneste siden denne lekker mange plast-stoffer da den er en ENGANGS-flaske. Det som er verre er folk som gjør skikkelig tyverier. Jeg har sett folk stjele utstyr til 15.000-30.000 kr, og det er ikke pent. Det verste jeg har sett hittil har vært grovt underslag i kassa på Coop over flere år for å berike seg selv med rundt 100.000 kr. Husker også at det var en gjeng her som gjorde stort underslag på Mack sin ølfabrikk, og kjørte bare ut på natta for å selge den videre. Det var vel denne her https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/mack-ansatt-siktet-for-underslag-pa-flere-millioner-kroner-1.14982067 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver18 Skrevet 5. november 2021 #3523 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 21.15): For noen uker siden var vi tre vennepar som ble invitert for sosial kveld hos et felles vennepar. Alle hadde med egen drikke, og verten stilte med èn pose potetgull og en liten sjokolade på deling. Noen av oss hadde med chips som takk for invitasjonen. Dagen etter ble det sendt ut Vipps-krav for potetgullet og sjokoladen. 13 kr per hode... Anonymkode: 0ee5d...df2 Hva faen feiler det folk 😭😅 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. november 2021 #3524 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om je drikker saften på jobb eller ikke har vel ikke så mye å si. Om jeg drikker saften på jobb eller ikke har vel ikke så mye å si. Anonymkode: 90f08...022 Du skrev «så slipper vi å kjøpe saft hjemme». Da er det vel flere som drikker saften? Det er uansett simpelt tyveri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 6. november 2021 #3525 Del Skrevet 6. november 2021 Gjerrigknarksituasjoner for meg er når jeg går sammen med noen på kafé eller pub og den andre setter seg ned før meg og sier «ta med en kaffe/øl» så tusler jeg bort og kjøper til begge, men får aldri penger. Disse folkene spanderer aldri noe. Det er også noen som kommer hjem til meg av og til, men inviterer aldri tilbake, og det passer ikke om jeg vil til dem. Det blir så enveis. Det er jo ikke alle som oppfører seg slik da, og sær og rar er jeg jo selv også, men jeg har aldri vært gjerrig. Jeg har etterhvert kuttet ut en del slike som bare utnytter og aldri bidrar med verken praktisk hjelp eller invitasjon på en kaffekopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3526 Del Skrevet 6. november 2021 Peonjenta skrev (7 timer siden): Herregud for et liv. Hva er det å melde ? Jeg har det utmerket,elsker å se pengene vokse i fond. Anonymkode: 90f08...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3527 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det å melde ? Jeg har det utmerket,elsker å se pengene vokse i fond. Anonymkode: 90f08...022 Det vi reagerer på er at det egentlig ikke er DINE penger som vokser i fond. Anonymkode: a7b85...5d5 39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3528 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det vi reagerer på er at det egentlig ikke er DINE penger som vokser i fond. Anonymkode: a7b85...5d5 Ikke? Hvem sine penger da? Anonymkode: 90f08...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3529 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke? Hvem sine penger da? Anonymkode: 90f08...022 🤦🏼♀️ Kom igjen, du skjønner jo at de pengene du ser vokse i fond egentlig ikke er dine. De pengene du "sparer" på å stjele ting fra jobben skulle egentlig vært brukt på å kjøpe det redelig i butikken. Men når du stjeler fra jobb så stjeler du jo fra jobben for å spare egne penger. De pengene du ser vokse i fond skulle vært betalt til jobben din. Det er prisen du skulle betalt. Anonymkode: a7b85...5d5 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3530 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 🤦🏼♀️ Kom igjen, du skjønner jo at de pengene du ser vokse i fond egentlig ikke er dine. De pengene du "sparer" på å stjele ting fra jobben skulle egentlig vært brukt på å kjøpe det redelig i butikken. Men når du stjeler fra jobb så stjeler du jo fra jobben for å spare egne penger. De pengene du ser vokse i fond skulle vært betalt til jobben din. Det er prisen du skulle betalt. Anonymkode: a7b85...5d5 Synes du jeg skal donere noen kroner til jobben, la oss si 100 kr i året? Anonymkode: 90f08...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 6. november 2021 #3531 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (På 4.11.2021 den 22.07): Samboer fikk 200 000 kr i gave av sine foreldre. Vi har 3 barn og vært sammen i 15 år. Samme måned som han fikk disse pengene hadde vi ekstreme utgifter på konfirmasjon, rett før denne et par mnd med unormal høy strømregning og jeg hadde også en ganske heftig tannlegeregning. Han visste godt at min bufferkonto var tom. Han satte alle pengene på sin egen bufferkonto og kjøpte seg noen kule ting. Ingenting gikk til noe felles for familien/ hus. Han har ikke brukt en krone på oss, selv om han vet det var kjipe tider. Altså, det er greit det! Det er hans penger, jeg forventer ikke at han skal gi noe til meg eller betale noe ekstra egentlig. Men han kunne gjort noe for ungene eller gitt dem noe de trenger. Ikke nok med det, samme mnd han fikk pengene, hadde han handlet utenfor matkortet. Han sendte meg et vipsskrav på 179 kr.. Altså.. Kjempe fint at han er pengebevisst og måteholden, men noen ganger...... Anonymkode: c7ceb...9db I alle dager! Er han like smålig på andre områder? Og dere har vært sammen i 15 år ... Jeg er veldig for at ting skal være likt og rettferdig, men dette er jo forferdelig dårlig gjort! Det hadde vært en ting hvis han sparte alle pengene til felles framtidige prosjekter, men å unne bare seg selv ting når dere har dårlig råd i denne perioden, det er direkte stygt og ufint. I min verden er det sånn at når man er flere med dårlig råd og den ene for en gangs skyld har litt ekstra å rutte med, og har bestemt seg for å bruke noe av det, så spanderer man litt på de aller nærmeste, enten det er kinobilletten til en venninne, spise ute med familien eller som i ditt tilfelle kunne han ha sagt at "jeg betaler konfirmasjonen/strømregningen/hva som helst alene denne gangen". Så er det gjensidig, og man får tjenesten i retur en annen gang hvis andre har muligheten. Er han typen som sitter i sofakroken på lørdagskvelden med egen sjokolade og potetgullskål som han nekter resten av familien å få av også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 Populært innlegg #3532 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes du jeg skal donere noen kroner til jobben, la oss si 100 kr i året? Anonymkode: 90f08...022 Nei. Jeg syns du skal la være å stjele i utgangspunktet. å det heter ikke å "donere" når man gir penger mot en vare. Det heter å betale. Anonymkode: a7b85...5d5 73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 6. november 2021 #3533 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Om je drikker saften på jobb eller ikke har vel ikke så mye å si. Om jeg drikker saften på jobb eller ikke har vel ikke så mye å si. Anonymkode: 90f08...022 Jo, på min jobb ville du blitt anmeldt for å ta med hjem. Det er underslag, gjøres null forskjell på om du tar noe til 1kr eller 100 000 kr 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 6. november 2021 #3534 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes du jeg skal donere noen kroner til jobben, la oss si 100 kr i året? Anonymkode: 90f08...022 Nei Du kan kjøpe varene i butikken som normale oppegående folk som ikke har skadd sitt moralske kompass 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3535 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Synes ikke det er noe galt å være sparsom. Hvem tar ikke ekstra salt og pepper poser når en kjøper take away? Vi får take away mat når vi jobber overtid,tar bestandig ekstra krydderposer,kjøper hverken salt eller pepper hjemme. Bruker å fylle på sårt på en tom brusflaske, så slipper vi og kjøpe saft hjemme. Det drikkes mye brus av ungdommene på jobb, tar med tomflasker og panter de,blir mye lørdagsgodt til barna i helgene. Anonymkode: 90f08...022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kaffe er jo noe helt annet,drikker 2 kopper hver dag på jobb. Glemte å si at nå når strømmen er såpass dyr dusjer jeg der, sparer varmtvann. Anonymkode: 90f08...022 Du er ikke bare en gjerrigknark, du er også en tyv. Eier du ikke skam? Anonymkode: edef3...b55 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3536 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du er ikke bare en gjerrigknark, du er også en tyv. Eier du ikke skam? Anonymkode: edef3...b55 Jo eier skam. Anonymkode: 90f08...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3537 Del Skrevet 6. november 2021 Fru Uperfekt skrev (3 timer siden): Nei Du kan kjøpe varene i butikken som normale oppegående folk som ikke har skadd sitt moralske kompass Den er ikke så god saften de har på jobb. De kunne kjøpt noe med bedre smak. Anonymkode: 90f08...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3538 Del Skrevet 6. november 2021 Peonjenta skrev (15 timer siden): Kan du ikke bare spørre om hun vil ha poser underveis? Da sier hun nei takk trenger ikke pose. Men så trenger hun likevel? Anonymkode: 86ce0...469 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3539 Del Skrevet 6. november 2021 En gang hadde en veninne glemt igjen resten av potetgullet sitt hos meg da hun hadde overnattet her. Vi var tenåringer. Jeg spiste det for tenkte hun ikke kom til å savne det, for det var ikke så mye igjen. Men så kom hun for å hente det. Da jeg sa at jeg spiste det som var igjen ble hun sur og sa jeg måtte jeg kjøpe nytt, jeg gjorde så klart det for husfredens skyld. Men hadde liksom ikke regnet med at hun skulle komme for å hente det. Anonymkode: 57113...638 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3540 Del Skrevet 6. november 2021 Jeg og en venninne flyttet sammen rett og slett fordi det var praktisk der og da. Hun var på bortreist da vi flyttet inn, så jeg sa meg enig i og betale de to første husleiene alene. Betalte også strømmen de første 4-5 månedene fordi hun var lite hjemme, men etterhvert så syns jeg jo det var rett å dele på alt. Det var bare ett soverom som vi i utgangspunktet skulle dele, men hun fikk seg kjæreste og dermed ble det til at jeg sov på sovesofaen i stua.. Da jeg skulle flytte ut var hun på ferie i en uke, og når hun kom tilbake begynte hun å krangle på at jeg skulle betale all strømmen og ekstra husleie fordi hun tross alt hadde vært på ferie. Jeg sa da at jeg hadde jo betalt husleie alene og strøm alene da vi flyttet inn selv om jeg ikke måtte. Og om strømmen hadde vært på 368 hadde jeg alltid runda ned til 350 bare fordi jeg ikke gadd å bry meg om 24 kroner fra eller til. Så det var jo kanskje snakk om en tusenlapp til sammen. Følte meg skikkelig utnytta. Jeg bodde jo ikke skikkelig fordi hun fikk seg kjæreste og jeg måtte jo rette meg etter det. Når de stod opp så måtte jo jeg også. Jeg sov jo på sofaen. Tror jeg tapte rundt 20 000 på at hun utnytta meg der.. Og ja, jeg var naiv. Men hun ble dritsur om jeg krangla på det, så jeg gadd ikke mer. Anonymkode: b53e7...ece 39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå