AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3261 Del Skrevet 2. oktober 2020 Ei på jobb fortalte at hun hadde så mange hudkremmer hjemme, som hun ville bruke opp for hun nektet å kjøpe inn nytt. Nå hadde hun kommet til en fotkrem, som hun brukte i ansiktet. Hun følte den var litt vel feit å bruke i ansiktet, men krem er krem 😅 Det kommer stadig slike bemerkelser og klaging over alt, som er så dyrt fra henne. Undrer noen ganger på hva folk bruker pengene sine på.. samle de på en konto? Anonymkode: 36539...f4a 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3262 Del Skrevet 2. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ei på jobb fortalte at hun hadde så mange hudkremmer hjemme, som hun ville bruke opp for hun nektet å kjøpe inn nytt. Nå hadde hun kommet til en fotkrem, som hun brukte i ansiktet. Hun følte den var litt vel feit å bruke i ansiktet, men krem er krem 😅 Det kommer stadig slike bemerkelser og klaging over alt, som er så dyrt fra henne. Undrer noen ganger på hva folk bruker pengene sine på.. samle de på en konto? Anonymkode: 36539...f4a Både jeg og mannen min har bra lønn, men allikevel forsvinner pengene her ganske fort. Kommer regninger heeeele tiden, så vi er helt fortvilet. Vi går ikke på kafé eller kino, vi sløser ikke bort pengene på Nille eller Rusta heller.. men så klarer vi ikke å spare 5000 i mnd en gang. Anonymkode: ea7e3...44f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3263 Del Skrevet 3. oktober 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Både jeg og mannen min har bra lønn, men allikevel forsvinner pengene her ganske fort. Kommer regninger heeeele tiden, så vi er helt fortvilet. Vi går ikke på kafé eller kino, vi sløser ikke bort pengene på Nille eller Rusta heller.. men så klarer vi ikke å spare 5000 i mnd en gang. Anonymkode: ea7e3...44f Da har dere for høye utgifter. Nytter ikke å ha god lønn når utgiftene spiser opp lønna. Anonymkode: 246d4...07f 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3264 Del Skrevet 3. oktober 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Både jeg og mannen min har bra lønn, men allikevel forsvinner pengene her ganske fort. Kommer regninger heeeele tiden, så vi er helt fortvilet. Vi går ikke på kafé eller kino, vi sløser ikke bort pengene på Nille eller Rusta heller.. men så klarer vi ikke å spare 5000 i mnd en gang. Anonymkode: ea7e3...44f Har alltid lurt på hva sånne som dere bruker pengene på, altså hvilke regninger til hvor mye. Kan du sette opp budsjettet deres hers så vi kan få avklart dette mysteriet en gang for alle, for jeg skjønner ikke hvordan det er mulig Anonymkode: 8e3a2...aee 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3265 Del Skrevet 3. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Har alltid lurt på hva sånne som dere bruker pengene på, altså hvilke regninger til hvor mye. Kan du sette opp budsjettet deres hers så vi kan få avklart dette mysteriet en gang for alle, for jeg skjønner ikke hvordan det er mulig Anonymkode: 8e3a2...aee Ikke den du spør og jeg klarer spare rundt 4k hver måned, men har mye faste utgifter føler jeg: Boliglån, billån, eiendomsskatt, bomring, ladeboks til bil, strømmeabonnementer, forsikringer, internett, strøm, veldedighet, fellesutgifter leilighet, fellesutgifter garasje, fagforening, utgifter på hytta, medlemskap treningssenter.. I tillegg småting som ting som måtte fikses/kjøpes, obos og andre liknende medlemskap og sånn.. De med barn har jo AKS/bhg, idrett og ting i tillegg mens vi som ikke har barn men dyr har også utgifter på dem. Anonymkode: 912fb...84c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3266 Del Skrevet 3. oktober 2020 Mine foreldre er gjerrige. Jeg har spandert mye på dem, de spanderer aldri noe på meg. Husker for mange år siden, det var bursdagen min og jeg var hjemme hos dem. Mamma skulle på butikken, hun spurte om jeg skulle ha noe, det ble en brus og en sjokolade. Hun skulle egentlig få igjen pengene men Jeg spurte senere om jeg kunne få det av henne siden det var bursdagen min, nei det kunne jeg visst ikke. Syns det er gjerrig av en mor å ikke kunne ofre en brus og sjokolade på bursdagen. Har også vært mye kjefting på mor fra far ved rydding og vasking av kjøleskapet, han tåler ikke at noe blir kastet. Ble ødelagte ting kastet så gikk han i søpla og hentet det inn igjen. Han tåler heller ikke at andre vi i Familien bruker penger, spesielt ikke at jeg gjør det. Fikk så ørene flagrer fordi jeg kjøpte ny oppvaskmaskin, mobil og sykkel en gang. Anonymkode: 57113...638 31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 Populært innlegg #3267 Del Skrevet 4. oktober 2020 Jeg skulle hjem fra byen (5 min å gå), da de jeg var sammen med spør om jeg ikke vil sitte på de 2 minuttene det tar med bil siden det er masse snø ute(de skulle langt), tenker det er hyggelig å sier ja. Da jeg skal gå ut av bilen sier de "skal du ikke betale?" minstesats var 140 kr og nå var takstometeret på 160 ca. Joda det kan jeg , og tenkte de mente de 20 kr det kostet til meg for å sitte på(som var på veien). Neida jeg måtte betale 160 kr for en tur jeg kunne gått hjem på 5 minutter. Da slæpp jo de også å betale for starten av turen sin. Anonymkode: c81f7...972 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3268 Del Skrevet 4. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skulle hjem fra byen (5 min å gå), da de jeg var sammen med spør om jeg ikke vil sitte på de 2 minuttene det tar med bil siden det er masse snø ute(de skulle langt), tenker det er hyggelig å sier ja. Da jeg skal gå ut av bilen sier de "skal du ikke betale?" minstesats var 140 kr og nå var takstometeret på 160 ca. Joda det kan jeg , og tenkte de mente de 20 kr det kostet til meg for å sitte på(som var på veien). Neida jeg måtte betale 160 kr for en tur jeg kunne gått hjem på 5 minutter. Da slæpp jo de også å betale for starten av turen sin. Anonymkode: c81f7...972 Tok drosje Anonymkode: c81f7...972 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3269 Del Skrevet 4. oktober 2020 Billig blir fort dyrt. Jeg er fra en familie med en mor som er totalt uøkonomisk. Hun klager på dyr mat og at alt er dyrt, men sjekker aldri salg og handler etter innfallsmetoden, som blir dyrt. En gang skulle hun kjøpe en jakke til søsteren min, og kjørte milevis for å sjekke prisen i stedet for å ta en telefon. Da hun røykte, så røykte hun et spesielt merke, og klarte aldri å planlegge, så hun dro gjerne 15 km søndag kveld for å handle det i en kiosk. Hun har alltid klagd på meg og mitt forbruk, men jeg sjekker alltid priser og tar vare på tingene mine. En gang kjøpte jeg rayban til meg selv og ungene, og de har vi ennå, 7 år etter. Var jeg der og for eksempel kom over en koffert på salg eller andre ting jeg trengte, kjøpte jeg det, til hennes frustrasjon. Hun blir sjalu. Dessverre. Min bestefar skulle spare penger, og koblet varmtvannet til oppvaskmaskinen. Gjorde mye selv, med varierende hell. Anonymkode: e9a55...ed3 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3270 Del Skrevet 4. oktober 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Billig blir fort dyrt. Jeg er fra en familie med en mor som er totalt uøkonomisk. Hun klager på dyr mat og at alt er dyrt, men sjekker aldri salg og handler etter innfallsmetoden, som blir dyrt. En gang skulle hun kjøpe en jakke til søsteren min, og kjørte milevis for å sjekke prisen i stedet for å ta en telefon. Da hun røykte, så røykte hun et spesielt merke, og klarte aldri å planlegge, så hun dro gjerne 15 km søndag kveld for å handle det i en kiosk. Hun har alltid klagd på meg og mitt forbruk, men jeg sjekker alltid priser og tar vare på tingene mine. En gang kjøpte jeg rayban til meg selv og ungene, og de har vi ennå, 7 år etter. Var jeg der og for eksempel kom over en koffert på salg eller andre ting jeg trengte, kjøpte jeg det, til hennes frustrasjon. Hun blir sjalu. Dessverre. Min bestefar skulle spare penger, og koblet varmtvannet til oppvaskmaskinen. Gjorde mye selv, med varierende hell. Anonymkode: e9a55...ed3 Jeg syns det er fascinerende å høre sånne historier. Sånne luuuure ideer. Jeg var på jentetur til København en gang, og hadde spart opp en del penger på forhånd til å kjøpe med ting jeg ønsket meg. Nye løpesko, nye Ray-Bans(derfor jeg kom på historien!) og en del sminke. Jeg reiste på tur med fire venninner, men det viste seg at de var sånne som hadde tatt med seg sengetøy hjemmefra for å slippe å betale 40 kr for rent sengetøy på hostellet og de ville heller ikke betale for såpe på toalettet (det var ikke inkludert i prisen). Dro aldri på tur med disse igjen. Vi hadde tydeligvis veldig forskjellig oppfatning av jentetur til København, og selv om vi hadde det gøy på tivoli var det alltid et argument at "ting var så dyrt". Det ble altfor slitsomt å forholde seg til, hvis du ikke har råd til å GJØRE NOE på helgeturen i København, så har du kanskje ikke råd til å reisen dit heller.... ------------- Jeg må være ærlig å si jeg er blitt ganske lei av å høre om venninnen min sin shampooirritasjon. Vi har veldig likt hår, langt, tykt og må vaskes ofte. Hun kjøper en shampoo på matvarebutikken til 50 kr, og siden den er dårlig så er den det motsatte av drøy. Ergo bruker hun nesten en hel shampooflaske i uken for å få håret tilstrekkelig rent. Min shampooflaske koster 300 kr (noe min gjerrige venninne syns er sååååå dyyyyrt), men til gjengjeld er den veldig drøy!! Jeg kjøper en shampooflaske rundt jul, og en rundt sommeren. Mens hun bruker en shampooflaske i uken til 50 kr. Altså 50 x 52 = 2.600 kr på shampoo i året, kommer mitt regnestykket ut sånn her... 300 kr x 2 = 600 kr.... Hvem har den dyreste shampooen...? Men DET vil hun ikke høre på når jeg forteller henne Anonymkode: a7b85...5d5 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3271 Del Skrevet 4. oktober 2020 Tror venninnen din bruker for mye shampoo eller dusjer mye oftere enn deg 😄 Jeg har også langt og tykt hår og bruker butikkshampoo, den er jo ikke mindre drøy enn dyr shampoo (ja jeg har brukt begge deler) man må bare ikke ta litersvis til hver vask. En butikkshampoo til 30kr holder iallfall meg langt mer enn 1 uke. Tips henne om at langt hår ikke trengs vaskes hver dag, det er bedre for håret å vaske feks hver 3. dag eller oftest hver 2. dag Også at hun ikke trenger mer enn en spisesje shampoo uavhengig av prisen på flaska Anonymkode: 912fb...84c 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3272 Del Skrevet 4. oktober 2020 OMG! Jeg har fullstendig mangel på antenner og alminnelig folkeskikk innser jeg. For 12 år siden under et samlivsbrudd fikk jeg bo hos en venninne i 4 uker og jeg kan ikke huske at jeg sa annet enn tusen takk til henne for det. Vi delte matutgifter, og jeg gjevnlig støvsuget og vasket bad etc, men jeg gav ingen stor overraskelse som å be henne ut på middag eller noe etterpå som takk. Jeg er ikke en gjerrig person, jeg har bare ikke hatt tanke for det, jeg har tydeligvis mangel på sosiale antenner, og ja, jeg har mangel på sosial omgang da jeg ikke har hatt så mange venner/nettverk i livet. Anonymkode: 16178...8c5 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 4. oktober 2020 #3273 Del Skrevet 4. oktober 2020 (endret) *slettet* Endret 4. oktober 2020 av MadameDeRosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3274 Del Skrevet 4. oktober 2020 På 7.8.2020 den 21.12, Apocalypte skrev: Det er ikke bare ekkelt og fullstendig uhørt men også farlig! Du burde tatt ansvar og ringt mattilsynet! Jeg var 15. Og mattilsynet ble etter hvert kontaktet, men tror hun fikk drive videre likevel. Hun eide flere hoteller senere... Anonymkode: bb403...715 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3275 Del Skrevet 4. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: OMG! Jeg har fullstendig mangel på antenner og alminnelig folkeskikk innser jeg. For 12 år siden under et samlivsbrudd fikk jeg bo hos en venninne i 4 uker og jeg kan ikke huske at jeg sa annet enn tusen takk til henne for det. Vi delte matutgifter, og jeg gjevnlig støvsuget og vasket bad etc, men jeg gav ingen stor overraskelse som å be henne ut på middag eller noe etterpå som takk. Jeg er ikke en gjerrig person, jeg har bare ikke hatt tanke for det, jeg har tydeligvis mangel på sosiale antenner, og ja, jeg har mangel på sosial omgang da jeg ikke har hatt så mange venner/nettverk i livet. Anonymkode: 16178...8c5 Det er da ikke gjerrig! Anonymkode: 78d45...3fb 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3276 Del Skrevet 4. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror venninnen din bruker for mye shampoo eller dusjer mye oftere enn deg 😄 Jeg har også langt og tykt hår og bruker butikkshampoo, den er jo ikke mindre drøy enn dyr shampoo (ja jeg har brukt begge deler) man må bare ikke ta litersvis til hver vask. En butikkshampoo til 30kr holder iallfall meg langt mer enn 1 uke. Tips henne om at langt hår ikke trengs vaskes hver dag, det er bedre for håret å vaske feks hver 3. dag eller oftest hver 2. dag Også at hun ikke trenger mer enn en spisesje shampoo uavhengig av prisen på flaska Anonymkode: 912fb...84c Pluss at man trenger ikke vaske lengdene. Såp inn hodebunn, dra skummet gjennom lengdene. Trenger ikke ta mer shampo bare på lengden. Jeg hadde hår ned til under rumpa og brukte ikke noe mer shampo da, enn nå som jeg har til litt under skuldrene. Anonymkode: df96a...542 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #3277 Del Skrevet 5. oktober 2020 Ei venninne av ei venninne pisset heller bak en busk i Sandnes sentrum en lørdagskveld enn å betale 5 kroner for å komme inn på et toalett. Anonymkode: 15213...db9 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 5. oktober 2020 #3278 Del Skrevet 5. oktober 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ei venninne av ei venninne pisset heller bak en busk i Sandnes sentrum en lørdagskveld enn å betale 5 kroner for å komme inn på et toalett. Anonymkode: 15213...db9 😂😂😂 Men 5 kr spart + hun slapp et ekkelt offentlig toalett. Smart OG flink med penger hun da 👌 Morsom tråd! Endret 5. oktober 2020 av Jr.Garcon 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3279 Del Skrevet 6. oktober 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ei venninne av ei venninne pisset heller bak en busk i Sandnes sentrum en lørdagskveld enn å betale 5 kroner for å komme inn på et toalett. Anonymkode: 15213...db9 Det har jeg vært skyldig i også... Å kjøpe flere halvlitere på byen = 0 problem. Men å bruke 10 kr på et offentlig toalett... Nope. Da tissa jeg heller bak et trikkestoppskur. Ikke kjempestolt av det men 🙈 Anonymkode: c216a...031 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3280 Del Skrevet 6. oktober 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ei venninne av ei venninne pisset heller bak en busk i Sandnes sentrum en lørdagskveld enn å betale 5 kroner for å komme inn på et toalett. Anonymkode: 15213...db9 hadde vært gøy om hun ble tatt for offentlig urinering og fikk bot, he he. Anonymkode: ef47f...346 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå