Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 Populært innlegg #3461 Del Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har ei venninne som aldru skal ha noe mat hvis vi slumper til å stikke innom et spisested. Men straks jeg får min mat begynner hun å spise av den . Spør åååå- kan jeg smake ? Tar så av min mat uten å vente på svar. Kjenner det ergrer meg noe fryktelig Anonymkode: 720e7...ab8 Da svarer du helt enkelt "du, jeg er veldig sulten og trenger maten min selv. Hvis du er sulten, kan du kjøpe noe selv" Anonymkode: 6c85f...b9a 51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3462 Del Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Var på date en gang og sa fra at jeg ikke hadde råd til restaurant, så om vi kunne spise på mc Donalds. Nei, han skulle på dyr restaurant, og jeg ble sittende å se på han spise burgertallerken. Fikk smake noen chips av han! Anonymkode: 15c3b...e8d Håper det ikke ble flere dater med ham! Anonymkode: 4dfef...713 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3463 Del Skrevet 1. oktober 2021 Har en kollega som ofte sier ja til overtid. Vi bestiller da mat til dagen er slutt, spiser og jobber 3-4 timer. Han spiser, jobber kanskje 10 min, og må plutselig gå fordi det passet ikke likevel.. Anonymkode: 29e16...98a 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg SkjultBruker Skrevet 1. oktober 2021 Populært innlegg #3464 Del Skrevet 1. oktober 2021 Jeg hadde ei venninne som var "selektiv gjerrigknark". Ja, vi var temmelig unge, 18-20 år ca. Dersom hun manglet penger forventet hun at vi la om planer slik at hun hadde råd til å være med, at vi lånte henne penger, betalte for henne, heller gjorde noe "gratis" som å møtes hjemme eller på annen måte sørget for at hun var inkludert selv om hun ikke hadde penger nok. Da kunne hun finne på å spørre om å få med alles flasker etter fest, få med seg matrester (som ikke var hennes) osv. Ei gang hadde vi alle konsertbilletter og skulle gå sammen. Hun gikk imidlertid tom for penger, og så seg nødt til å selge billetten for å komme i mål med penger til husleia. Da mente hun at det var riktig at vi andre også solgte våre billetter, fordi hun ellers ble "stengt ute" fra en ting vi "tross alt skulle gjøre sammen". Dersom noen andre i gjengen skulle mangle penger var tonen en helt annen. "Da får du bli med neste gang heller, det var synd", eller "vi har gledet oss til dette, så jeg regner med at du har forståelse for at vi går likevel" var typiske svar da. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3465 Del Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har en kollega som ofte sier ja til overtid. Vi bestiller da mat til dagen er slutt, spiser og jobber 3-4 timer. Han spiser, jobber kanskje 10 min, og må plutselig gå fordi det passet ikke likevel.. Anonymkode: 29e16...98a Meld ham til lønnsavdelingen. Jobber han ikke det han skal etter å ha spist, tror jeg han skal fordelsbeskattes av maten. Anonymkode: 5ae56...a86 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Alice123 Skrevet 1. oktober 2021 Populært innlegg #3466 Del Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har ei venninne som aldru skal ha noe mat hvis vi slumper til å stikke innom et spisested. Men straks jeg får min mat begynner hun å spise av den . Spør åååå- kan jeg smake ? Tar så av min mat uten å vente på svar. Kjenner det ergrer meg noe fryktelig Anonymkode: 720e7...ab8 Ved en tilfeldighet havnet jeg på en sushi-sjappe med en kollega (konferanse i annen by, kun han og meg fra vår avdeling, forsinket fly). Jeg bestilte en medium mix meny (18 biter) og han 4 biter (nigiri). Jeg tenkte at det var lite ettersom dette var middag, men whatever ikke mitt problem. Fram til han prøvde seg på å "få smake litt av min mat"! På en helt ordinær "sushi mix meny". Hvem gjør slikt?? (og nei han fikk ikke "smake", men tydelig beskjed om at han hadde god tid til å bestille seg mer mat om han ville utforske menyen) 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 2. oktober 2021 #3467 Del Skrevet 2. oktober 2021 Tråden er ryddet for avsporinger. Chantielle mod. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 Populært innlegg #3468 Del Skrevet 3. oktober 2021 For noen år siden var jeg med min daværende kjæreste på jobbreise til et annet land. En kveld var det tapasrestaurant som alle de ansatte (med følge) skulle på. Dealen på denne restauranten var noe ala "kjøp en drikke, få med to småretter". Jeg var på det tidspunktet den eneste som var student blant oss. Så da jeg bestillte det jeg skulle ha, så valgte jeg ikke de dyreste tingene. Jeg endte opp med 2 drikker (alkoholfrie) og 4 småretter. Hun ene var vegetarianer, noe de ikke hadde et ordentlig alternativ for, så hun fikk en halvveis salat. Flere av de andre gikk utenfor denne menyen og bestilte flere store retter (i tillegg til smårettene) og drakk dyr vin. Da regningen kom skulle visst alt deles likt. Det var en som forsøkte å si at det ble urettferdig, spesielt med tanke på hun ene som kun hadde fått en liten skål med salat. Det ble dårlig stemning da folk syns det var teit å regne på hver minste krone. Jeg som hadde spist for kanskje 50 kroner måtte ut med 200 kr. Ikke sånn kjempemye, men dette var utlandet og jeg var student, og jeg hadde valgt rettene på bakgrunn av prisen. Litt kjipt for studentlommeboka å betale 4 ganger så mye. Det mest irriterende var likevel han ene som hadde spist og drukket mest (han var også en +1, ikke en kollega). På vei tilbake kom han med kommentaren "SÅ mye mat for 200 kroner får du ikke i Norge!!" og var tydelig begeistret. Han var en i 50årene med fast jobb, god råd og alt på stell. Ikke tenkte han på at jeg og hun med salat hadde vært med på å sponse hans middag.. Anonymkode: 01e34...cce 78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3469 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 22.38): Håper du bare betalte for dine? Anonymkode: 8e3a2...aee Oh yes!;) Hehe. Samme fyr sa forøvrig tidligere på kvelden at han ALDRI spanderte på damer (neivel, tenkte jeg, da er han vel redd for snyltere eller at en dame skal føle seg "kjøpt" på noe vis, greit nok standpunkt det), men tydeligvis var det OK om jeg hadde giddet å sponse ham med alkohol😏 Anonymkode: ce29d...8de 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3470 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 1.10.2021 den 21.13): Meld ham til lønnsavdelingen. Jobber han ikke det han skal etter å ha spist, tror jeg han skal fordelsbeskattes av maten. Anonymkode: 5ae56...a86 Det stemmer. Blir billigere enn å kjøpe maten selv men likevel Anonymkode: f2051...931 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3471 Del Skrevet 13. oktober 2021 Hadde en kompis i vennegjengen. Han er arving og kjøpte seg første bolig uten å ta opp en krone i lån. Han har mer penger enn noen av oss noen gang kommer til å ha. I alle år spiste han hos oss, på oss. Satt på med oss på turer. Når flere av oss var ute å spiste var det ofte naturlig at en av oss tok regninga en dag, og en annen neste gang. Alle i gjengen var ærlige og redelige og det gikk alltid opp. Men aldri han. Han glemte ofte lommeboka. Jeg kan aldri huske å ha fått en eneste vertinnegave eller bursdagsgave, men herremin så mange middager jeg har servert han. Anonymkode: fe6ef...f2a 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3472 Del Skrevet 13. oktober 2021 Et vennepar inviterte på middag til en høytid. Den middagen hadde gått på rundgang noen år og i og med at de første av oss var studenter på den tiden var det alltid et slags budsjett hvor vi vippset inn på forhånd. Men dette venneparet er elendig med penger og opptatt av alt som er fancy. Så de bestilte den dyreste maten på forhånd uten å ane noe om sluttprisen. Så ingen av oss visste hva herremåltidet ville koste oss før vi kom. Greit nok. Alle er ærlige og betaler for seg. Jeg regnet med at regnestykket kom et par dager etter. neida. Verten sendte rundt en hatt UNDERVEIS i middagen og samlet inn pengene! Det var så ekstremt ubehagelig! Anonymkode: fe6ef...f2a 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3473 Del Skrevet 14. oktober 2021 En tidligere kollega leverte sine gamle ecco sko på reparasjon hos skomaker, å pruta på prisen på 200 kr Anonymkode: 13388...33f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3474 Del Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En tidligere kollega leverte sine gamle ecco sko på reparasjon hos skomaker, å pruta på prisen på 200 kr Anonymkode: 13388...33f Det har da ingenting med gjerrighet å gjøre? Anonymkode: a7338...8de 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3475 Del Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har da ingenting med gjerrighet å gjøre? Anonymkode: a7338...8de eccosko er ikke billige, reparasjonen gjør at de kan brukes enda mye lenger. smålig å prute på småpenger. Anonymkode: 15a5c...470 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 18. oktober 2021 #3476 Del Skrevet 18. oktober 2021 Ryddet for persondebatt og avsporinger. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 18. oktober 2021 #3477 Del Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 3.10.2021 den 11.42): For noen år siden var jeg med min daværende kjæreste på jobbreise til et annet land. En kveld var det tapasrestaurant som alle de ansatte (med følge) skulle på. Dealen på denne restauranten var noe ala "kjøp en drikke, få med to småretter". Jeg var på det tidspunktet den eneste som var student blant oss. Så da jeg bestillte det jeg skulle ha, så valgte jeg ikke de dyreste tingene. Jeg endte opp med 2 drikker (alkoholfrie) og 4 småretter. Hun ene var vegetarianer, noe de ikke hadde et ordentlig alternativ for, så hun fikk en halvveis salat. Flere av de andre gikk utenfor denne menyen og bestilte flere store retter (i tillegg til smårettene) og drakk dyr vin. Da regningen kom skulle visst alt deles likt. Det var en som forsøkte å si at det ble urettferdig, spesielt med tanke på hun ene som kun hadde fått en liten skål med salat. Det ble dårlig stemning da folk syns det var teit å regne på hver minste krone. Jeg som hadde spist for kanskje 50 kroner måtte ut med 200 kr. Ikke sånn kjempemye, men dette var utlandet og jeg var student, og jeg hadde valgt rettene på bakgrunn av prisen. Litt kjipt for studentlommeboka å betale 4 ganger så mye. Det mest irriterende var likevel han ene som hadde spist og drukket mest (han var også en +1, ikke en kollega). På vei tilbake kom han med kommentaren "SÅ mye mat for 200 kroner får du ikke i Norge!!" og var tydelig begeistret. Han var en i 50årene med fast jobb, god råd og alt på stell. Ikke tenkte han på at jeg og hun med salat hadde vært med på å sponse hans middag.. Anonymkode: 01e34...cce Jeg hadde nektet å betale 200 kr, ferdig! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3478 Del Skrevet 23. oktober 2021 Sjøl er jeg kanskje litt snål? Tar vare på alle slike gjennomsiktige småposer som man kjøper frukt i. Så slipper jeg å handle dem...🙈 Anonymkode: e6ff4...677 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 23. oktober 2021 #3479 Del Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sjøl er jeg kanskje litt snål? Tar vare på alle slike gjennomsiktige småposer som man kjøper frukt i. Så slipper jeg å handle dem...🙈 Anonymkode: e6ff4...677 Men du betaler jo for de likevel i kassa når de veies? Det er vel ikke stk pris på de posene? Eller? 😄 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zidji Skrevet 23. oktober 2021 #3480 Del Skrevet 23. oktober 2021 Snurrepurre skrev (2 minutter siden): Men du betaler jo for de likevel i kassa når de veies? Det er vel ikke stk pris på de posene? Eller? 😄 Seriøst, betaler man for de og? Har jeg aldri tenkt på 😆 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå