Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Oi, hvorfor trodde hun at hun skulle få en del av kaka i tilfelle? Betaling for "gode råd"?

Anonymkode: 3ad0d...485

Fordi hun var frekkere enn flatlusa! Ville vel ha penger til shopping eller drinker.

Anonymkode: 5480f...149

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Eh... ikke bare ville hun pimpe deg til den eklingen, men hun mente hun skulle få HALVPARTEN? Da kan vel hun ligge med ham selv.. fy faen. 

Anonymkode: 5e579...88d

Var det jeg sa også, selv fitta di selv, sa jeg. «Men det var ikke meg han spurte», svarte hu! :sur: 

Anonymkode: 5480f...149

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Kjæresten til storesøsteren min, 26 år og har allerede en svært godt betalt jobb, tror det er rundt 820k han ligger på, tesla og egen leilighet og søker stadig nye jobber med mere ansvar for å få enda bedre betalt. 

Anonymkode: 85b61...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere som prøver å provosere blir ignorert. Det er bare pinlig

Anonymkode: 87f73...5f7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 9.34):

Nå som vi er på ferietur har kjæresten min kjøpt en 4pk med 1,5 liter Pepsi Max for å fylle opp småflasker med i stedet for å bare kjøpe småflasker.

Anonymkode: adc41...30b

Kjæresten din er jo fornuftig. Bare tullete å kjøpe 0,5 flasker igrunn når det nesten er samme pris 😊

Anonymkode: 6dda6...529

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

jeg har ett familie-medlem som absolutt skal "spinke og spare" på absolutt alt mulig. For eksempel når hun skal kjøpe kjølevæske eller hva det nå var til bilen hennes. Da fyller hun bare på VANN hele tiden, i steden for å fylle på ordentlig væske. Dermed blir det selvfølgelig problemer for radiator, eller hva det nå var.

Eller hun kjøper alt for konsentrert væske, som skal blandes ut. Bare fordi denne koster kanskje 10 kroner eller 20 kroner billigere enn væske som allerede er blandet ut. Men så forsøker hun hver eneste gang å tynne ut alt for mye, alt frostvæsken overhodet ikke duger til noe som helst lenger.    

Anonymkode: 2b8a3...2d4

Da er man ikke gjerrig - da er man idiot 🤣🥵

Anonymkode: a7b85...5d5

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Jeg synes (etter å ha lest gjennom x antall historier i denne tråden) at det er forskjell på å være gjerrig med seg selv og gjerrig med andre. Det første - disse typene som kun kjøper first price og skyller plastposter for å bruke dem igjen - er så klart gjerrige, men uten at det går utover andre enn dem selv. Derimot er de som er gjerrige med andre - vil dele regninga likt når de selv har kjøpt mest, kommer med vipps-krav når venner har spist/drukket hos dem osv. - ekstremt usjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonymus Notarius said:

Jeg synes (etter å ha lest gjennom x antall historier i denne tråden) at det er forskjell på å være gjerrig med seg selv og gjerrig med andre. Det første - disse typene som kun kjøper first price og skyller plastposter for å bruke dem igjen - er så klart gjerrige, men uten at det går utover andre enn dem selv. Derimot er de som er gjerrige med andre - vil dele regninga likt når de selv har kjøpt mest, kommer med vipps-krav når venner har spist/drukket hos dem osv. - ekstremt usjarmerende.

Enig. Jeg skiller mellom de to typene med nøysom og gjerrig. Hvor de gjerrige kan unne seg selv men ikke andre. Og gjerne føler de vinner om de kan «tjene» på en relasjon.  Mens en nøysom unner seg lite, men ikke lar det gå ut over andre.

Og så har man de som er dumme som må betale for reparasjoner etter å ha vannet ut kjølevesken.

Anonymkode: 62607...ebe

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

jeg har ett familie-medlem som absolutt skal "spinke og spare" på absolutt alt mulig. For eksempel når hun skal kjøpe kjølevæske eller hva det nå var til bilen hennes. Da fyller hun bare på VANN hele tiden, i steden for å fylle på ordentlig væske. Dermed blir det selvfølgelig problemer for radiator, eller hva det nå var.

Eller hun kjøper alt for konsentrert væske, som skal blandes ut. Bare fordi denne koster kanskje 10 kroner eller 20 kroner billigere enn væske som allerede er blandet ut. Men så forsøker hun hver eneste gang å tynne ut alt for mye, alt frostvæsken overhodet ikke duger til noe som helst lenger.    

Anonymkode: 2b8a3...2d4

Blir fort dyrt når bilen ryker.....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 13.29):

En på jobben til samboer pusser opp og selger teakmøbler som hobby. Fin hobby det, men han bor i en liten by, hvor alle kjenner noen som kjenner noen...

Han har fått rykte på seg som tidenes mest gjerrige og kranglevorne selger. Har hørt så mange historier om kveruleringen hans ang. pris og tilstand på møbler fra mange som ikke kjenner hverandre en gang. Blir helt flau inni meg når jeg ser kona hans på butikken. Enkelte tenker virkelig ikke over hvordan de fremstår, alt skal handle om penger 🙈 

Anonymkode: f7a48...4b3

Hvor i landet er dette? 

Anonymkode: cf599...9b3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

goldlion skrev (På 26.7.2021 den 5.40):

Herregud, var bort i en lignende fyr. Vet ikke om det er samme fyren, men han selger en del teak, og er virkelig ikke helt god. Beryktet her i byen.

Hvor er dette? har nemlig skrevet til flere på Finn angående Teakmøbler og lurer på om dette er de samme 😛

Anonymkode: cf599...9b3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

allesote skrev (7 timer siden):

Blir fort dyrt når bilen ryker.....

Strengt tatt har vel noe røket allerede, om hun til stadighet må fylle på frostvæske. Det skal ikke være nødvendig. Har ikke gjort det selv siden jeg gikk vekk fra å kjøre veldig gamle biler, og det er godt over 20 år siden...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig litt på siden men det er en litt god historie!

Sambo har vært permittert siden coronaen stengte alt, og er først nå tilbake i noen få prosents stilling. 
Exkona til en kollega (Tror de har vært skilt 2-3 år?) sendte en melding helt ut av det blå her om  dagen og spurte sambo om ikke hun kunne få 12 000kr! Ikke låne, men få!🤣

Sambo har møtt henne Kanskje to ganger, men det var før de var skilt, og han har heller ikke omgang med kollegaen annet enn på jobb, og det har jo vært halvannet år siden sist han var der! 

Anonymkode: 57d44...aa8

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sambo har vært permittert siden coronaen stengte alt, og er først nå tilbake i noen få prosents stilling. 
Exkona til en kollega (Tror de har vært skilt 2-3 år?) sendte en melding helt ut av det blå her om  dagen og spurte sambo om ikke hun kunne få 12 000kr! Ikke låne, men få!🤣

Sambo har møtt henne Kanskje to ganger, men det var før de var skilt, og han har heller ikke omgang med kollegaen annet enn på jobb, og det har jo vært halvannet år siden sist han var der! 

😭 Hva svarte han? Hva skulle hun brukte pengene til? 

Anonymkode: e89c8...0cd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha sært, hun må jo ha sendt feil?? Eller vært med på SMS-roulett eller noe, nekter å tro at noen er så spesielle 😄 

Anonymkode: 912fb...84c

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

😭 Hva svarte han? Hva skulle hun brukte pengene til? 

Anonymkode: e89c8...0cd

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha sært, hun må jo ha sendt feil?? Eller vært med på SMS-roulett eller noe, nekter å tro at noen er så spesielle 😄 

Anonymkode: 912fb...84c

Sambo spurte henne om den hadde blitt feilsendt, men Neida- hun mente å sende til han «fordi som ansatt i firma XX så måtte han jo ha god råd, og som singel så var det synd på henne som hadde det trangt og ikke kunne dra på shopping og sånn»!!!! 

Vi ler litt enda!! :)

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen til en venninne. Han er ekstremt gjerrig. Han kjøper bursdagsgaver med rabattkuponger og klager på absolutt alt for å få kompensasjon eller erstatning. Greit om du har det trangt, men mannen har god jobb og kan fint unne henne en ordentlig gave

Anonymkode: 23224...72f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollega som sa han kunne gi meg skyss til avdelingssamling etter jobb. Vi skulle samme vei og til samme sted, mot at jeg betalte egenandelen hans for deltakelse. Han er millionær og vel så det. Snart 60. Jeg var 28

Anonymkode: 23224...72f

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...