Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ei venninne maste og maste om jeg skulle sitte på til den videregående skolen vi gikk på, istedenfor å ta bussen. Jeg ville helst ta bussen, da det var deilig å slappe av med musikk på øret, så takket pent nei. Hun spurte og spurte, og til slutt sa jeg ja, og det ble til at jeg satt på kanskje to-tre ganger i uka "mot min vilje". Det ble så mye prating og jeg ville så gjerne bare slappe av, noe jeg fortalte henne høflig. 

Etter noen uker med kjøring, da hun slapp meg av, sa hun at hun tenkte at jeg kunne gi henne 300 kr for at jeg hadde sittet på så mye for det var så dyrt for bensin..

Anonymkode: d1cf4...5b6

OMG 😂😂😂

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da jeg hadde vorspiel i studietiden, var det en venninne som komm med krav om at jeg skulle betale henne pantepenger for alle tomflaskene hun satte igjen på hybelen min. Hun ba meg om 6 kr da hun hadde drukket en six-pack, for eksempel. Da jeg bare lo det bort, ett sted får grensa gå (hadde hun ikke spist chips og snacks som jeg hadde handlet inn?), måtte vi gå en omvei bortom hybelen hennes med tomflaskene hennes før vi dro videre ut på byen.....

Anonymkode: 5e89e...534

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  • En gammel mann jeg kjenner er så gjerrig, at når vi kommer på besøk så står han klar med fingeren på lysbryteren... 
  • En tidligere bekjent hadde alltid med seg 1 1/2 liter brus i selskaper, Han tok med seg restene av brusen hjem igjen. Samme fyr var alltid veldig spandabel når han traff damer, når han fikk de på kroken ble det full stopp. 

Begge har veldig mange millioner på bok!

• Min tidligere svigerfar ba sin daværende svigermor om bensinpenger når de skulle på hytta. Hun hadde allerede betalt for maten. Hytta var også hennes.
  • Samme svigerfar og svigermors familie var ute å spise med mine foreldre og barnebarna. Min far ville vi skulle dele regningen på 2, Da gjorde svigerfar et poeng at de i "hans familie" var en mindre...

Min tidligere svigerfar har mer enn godt med penger.

Anonymkode: b1fb7...ee5

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):
  • En gammel mann jeg kjenner er så gjerrig, at når vi kommer på besøk så står han klar med fingeren på lysbryteren... 
  • En tidligere bekjent hadde alltid med seg 1 1/2 liter brus i selskaper, Han tok med seg restene av brusen hjem igjen. Samme fyr var alltid veldig spandabel når han traff damer, når han fikk de på kroken ble det full stopp. 

Begge har veldig mange millioner på bok!

• Min tidligere svigerfar ba sin daværende svigermor om bensinpenger når de skulle på hytta. Hun hadde allerede betalt for maten. Hytta var også hennes.
  • Samme svigerfar og svigermors familie var ute å spise med mine foreldre og barnebarna. Min far ville vi skulle dele regningen på 2, Da gjorde svigerfar et poeng at de i "hans familie" var en mindre...

Min tidligere svigerfar har mer enn godt med penger.

Kom på en person til. Min tidligere svigerinne!

• Hun skulle invitere til 40 års lag. Har ikke tall på hvor mange ganger denne dama har vært i familiemiddag hos meg, men det er mange titalls. Når hun skulle invitere til selskap fikk vi alle beskjed om å betale for spleising av bursdag. Var typ 200 kroner for ca 10 år siden. T.o.m. min tidligere svigerfamilie fikk beskjed om å betale for gildet. Det startet med at det ikke var nok velkomstdrink til alle (min svigermor fikk ikke, og det var en skikkelig kjip gryte til middag som ikke mettet alle engang. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har aldri forstått det med å dele likt etter restaurantbesøk når man kjøper forskjellig. Er da bedre å betale hver for seg. Da ender det opp med at de som kjøper en dyr rett betaler mindre og de som kjøper en billig rett betaler mer. 

Anonymkode: 9babf...f4a

Jeg ser heller ikke poenget bare for å gjøre det lettere for servitøren eller? De for betalt for jobben som alle andre... 

Anonymkode: 8e3a2...aee

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser heller ikke poenget bare for å gjøre det lettere for servitøren eller? De for betalt for jobben som alle andre... 

Det er faktisk lettest for meg hvis alle betaler hver for seg eller alt på en gang. Å dele summen i to er faktisk mer stress enn at folk bare betaler for det de har spist. Alt i en eller hver for seg er det enkleste... hvis det er det det skal stå på.

Med det sagt så er ingen av løsningene problematisk men den ene krever hoderegning og blir derfor litt mer stress enn de andre 😊 igjen. Ingen av metodene kostet meg en kalori, men hvis man først skal være «snill» og gjøre det som er enklest for servitøren så er å dele regningen blankt i to mest arbeid fordi man ofte må gjøre det manuelt på automaten 😊

Hilsen tidligere servitør.

Anonymkode: 114f3...fcd

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har aldri forstått det med å dele likt etter restaurantbesøk når man kjøper forskjellig. Er da bedre å betale hver for seg. Da ender det opp med at de som kjøper en dyr rett betaler mindre og de som kjøper en billig rett betaler mer. 

Anonymkode: 9babf...f4a

Hvis noen bestiller 3 retters med vin kan der jo bli dobbelt så dyrt som det den andre har. Har heller ikke skjønt det 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jente 26 her. En av mine eks-samboere tjente over 1,5 mill i en superfet lederjobb i Oslo sentrum. Han eide leilighet til 5,9 mill på Løkka og hadde tesla. Da jeg flytta inn hos ham, ville han at jeg skulle betale leie (mao, avdrag på hans lån). Økonomi var ikke hovedårsaken til at det ble slutt, men en viktig årsak begge ganger jeg har bodd sammen med en mann.

Anonymkode: 85b61...128

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jente 26 her. En av mine eks-samboere tjente over 1,5 mill i en superfet lederjobb i Oslo sentrum. Han eide leilighet til 5,9 mill på Løkka og hadde tesla. Da jeg flytta inn hos ham, ville han at jeg skulle betale leie (mao, avdrag på hans lån). Økonomi var ikke hovedårsaken til at det ble slutt, men en viktig årsak begge ganger jeg har bodd sammen med en mann.

Det er da ikke uvanlig en har en eller annen form for fordeling av fellesutgifter når man bor sammen. Hadde du forventet å bo der gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, padawan said:

Det er da ikke uvanlig en har en eller annen form for fordeling av fellesutgifter når man bor sammen. Hadde du forventet å bo der gratis?

Jeg var student, det var også avtalen vår i begynnelsen, for at jeg skulle kunne spare opp, men så snudde han etterhvert. Flyttet inn altfor tidlig ut i forholdet, det som var feilen

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (12 minutter siden):

Syns også det er litt rart å flytte inn før man har avtalt utgiftsdeling. Det hadde ikke jeg turt. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexz
AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 18.07):

Vet ikke helt hva jeg egentlig skal kalle meg selv og samboer. Prisbevisst er kanskje det beste ordet men litt gjerrigknark tendenser. Virkelig hater å kjøpe gaver til andre, mat budsjettet vårt er ganske lite, kjøper sjeldent mat som ikke blir brukt opp. Får endel kommentarer på at kjøleskapet vårt er litt stusselig. Og er jeg på restaurant med andre får jeg spader hvis de foreslår at vi bare deler opp regningen istede for å regne og kunn betale for det vi selv har bestilt. Men har i 2020 begynt å kjøpe dyrere gaver for å "gjøre opp for meg" etter år der jeg kunn har handlet for avtalt beløp og ikke en krone mer. 

Vi har ganske så rommelig økonomi og har klart å jobbe oss opp ganske grei formue og eiendeler. Så tenker at jeg MÅ tvinge meg selv til å bli litt mer spandabel, for det ser jo bare dumt ut når jeg tropper opp med porschen og LV vesken min men en litt "kjip" gave. Men det gjør vondt langt inn i sjelen. Især når jeg bruker mye penger på meg selv 🤣

Anonymkode: dc45d...9ad

Så trist 😕 særlig at du hater å spandere og kjøpe gaver til andre . Hvordan blir man sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan
Peonjenta skrev (3 timer siden):

Syns også det er litt rart å flytte inn før man har avtalt utgiftsdeling. Det hadde ikke jeg turt. 

Enig. Økonomi kan jo fort bli en av tingene som skaper irritasjon i et forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da vi var små fikk ikke jeg eller søsteren min spise oss mette da vi var hos et familiemedlem. Vi fikk kun to skiver, med MAX en skive gulost, og fikk til nød en pose hver for å lage te. Og dette var hvis vi skulle feks overnatte. Søsteren min gråt ved flere anledninger fordi hun var så sulten...Prøvde å si ifra, men fikk bare beskjed om at sånn var det hos hen.

Husker også så godt da jeg og ei venninne var på besøk hos en klassekamerat da vi var ca.10 år. Vi hadde gått langt og det var varmt ute, så vi spurte om et glass vann. Da fikk vi bare beskjed av mammaen at nei, de måtte spare på glassene (!?) 

Rundt samme alder som over, var jeg hos ei klassevenninne. Mammaen hennes sa at vi skulle få en skikkelig premie hvis vi ryddet og vasket bilen utvendig og innvendig. Vi brukte over 1,5 time, og vi måtte rydde bort skitne truser (!), andre klær, råtten mat, søppel osv, og vasket så godt vi kunne. Minner om at vi var ca. 10 år. Fikk et sånt lite smarties-rør i premie....jo takk...

Denne syns jeg er tidenes, og jeg ler like herlig av den enda, 20 år senere 😂👇

Søstra mi hadde ei venninne på besøk, og hun skulle hjem. Det begynte å bli mørkt, så jeg og søstra mi bestemte oss for å følge henne hjem. Det var nesten 2 km å gå én vei, jeg var 13 år og jentene 9 år. Mens vi trasker blir jentene slitne, så de bytter på å sitte litt på ryggen min. Akkurat da venninna sitter på ryggen min, går vi i en evig lang oppoverbakke. Da kjører pappaen hennes forbi, og sakker farten. Vi hadde ca. 1 km igjen å gå. Så roper han ut vinduet, uten å stoppe: "Har så lite bensin skjønner du, så du kan ikke sitte på!", og gasser på og blir borte i horisonten....Han skulle hjem....Bilen stod i oppkjørselen da vi kom frem...

Wow😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hmm skulle du bo der gratis da? Noe som alltid har irritert meg er at det virker som at folk som har dårligere råd bare går ut ifra at folk som har bedre økonomi da automatisk skal betale mye mer ved alle mulige anledninger. 

jeg har feks relativt grei råd, men mye er arv ++, samt at jeg er økonomisk og nøye med hva jeg bruker pengene mine på (nei ikke gjerrig og er ganske så spandabel her og der), men skal jeg da på En måte bli straffet for dette og betale for andre som ikke har god råd? (Og spesielt for andre som har dårlig råd og klager over dette samtidig som de svir av en haug av unødvendige penger på fem energidrikker og takeaway fire ganger i uka ) Ser ingen automatikk i det. Selvfølgelig skal du betale en slags leie for å bo hos han? Hva ellers?😂 

klart jeg selv tenker at jeg innimellom kan spytte i litt ekstra enn en som har generelt dårligere råd ved enkelte anledninger, men å konstant betale mer for andre bare fordi? Nei.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Usikker på om jeg allerede har delt denne. Syntes fortsatt denne tar kaka, selv mange år etterpå. :fnise:

Var på butikken med ei venninne for å handle blandevann, vi skulle drikke hjemme hos meg. Hun kommer bort til meg med en pakke bind og spør om jeg kan legge ut for henne. Jeg sier ja. Etter å ha betalt er hun fortsatt i butikken og jeg ser henne gå til kassa med to store Redbull ( dette var på Meny og de koster jo nærmere 40 kr med pant per boks! ) og tror dere ikke hun kjøper en pakning med røyk også?! DET hadde hun råd til, men ikke en pakke med bind. :fnise: 

Anonymkode: 5480f...149

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.5.2021 den 20.40):

Søstra mi hadde ei venninne på besøk, og hun skulle hjem. Det begynte å bli mørkt, så jeg og søstra mi bestemte oss for å følge henne hjem. Det var nesten 2 km å gå én vei, jeg var 13 år og jentene 9 år. Mens vi trasker blir jentene slitne, så de bytter på å sitte litt på ryggen min. Akkurat da venninna sitter på ryggen min, går vi i en evig lang oppoverbakke. Da kjører pappaen hennes forbi, og sakker farten. Vi hadde ca. 1 km igjen å gå. Så roper han ut vinduet, uten å stoppe: "Har så lite bensin skjønner du, så du kan ikke sitte på!", og gasser på og blir borte i horisonten....Han skulle hjem....Bilen stod i oppkjørselen da vi kom frem...

Å stoppe ett øyeblikk, vente til dere har kommet inn i bilen, og så kjørt videre, burde vel egentlig ikke koste så forbanna mye drivstoff?? :klo: 

Jeg lurer på om dette egentlig kan regnes som en ordentlig gjerrigknark, eller om man rett og slett var en forbanna drittsekk. Kanskje denne personen satt og LER til man er grønn og blå i ansiktetfordi det viss nok var ufattelig "morsomt" å drite i dere på vei hjem... 

Anonymkode: 3ddd7...223

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 11.59):

Usikker på om jeg allerede har delt denne. Syntes fortsatt denne tar kaka, selv mange år etterpå. :fnise:

Var på butikken med ei venninne for å handle blandevann, vi skulle drikke hjemme hos meg. Hun kommer bort til meg med en pakke bind og spør om jeg kan legge ut for henne. Jeg sier ja. Etter å ha betalt er hun fortsatt i butikken og jeg ser henne gå til kassa med to store Redbull ( dette var på Meny og de koster jo nærmere 40 kr med pant per boks! ) og tror dere ikke hun kjøper en pakning med røyk også?! DET hadde hun råd til, men ikke en pakke med bind. :fnise: 

Anonymkode: 5480f...149

Sikker på at hun ikke bare synes det var flaut/ubehagelig å kjøpe bind? Jeg hatet å kjøpe det selv da jeg var yngre.

Anonymkode: e2f77...ec1

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...